Ga naar inhoud

Boyz Toyz: chapter 1 "start"


Gast EJ Bergsma

Aanbevolen berichten

Gast EJ Bergsma

Hallo allemaal,

Afgelopen dagen een beetje in een spagaat gezeten. Aan de een kant wilde ik graag aan mijn pas ontvangen seven sleutelen en aan de andere kant wilde ik graag wat over mijn seven op het forum schrijven. Ik ben tenslotte maar 3 avonden bezig geweest voordat ik door had hoe ik de foto's kon uploaden.

En ook dat staat @#$ gewoon op het forum.....

Kijken doe je met je ogen en niet met je handjes hé ;-)

Vrijdag 27 maart kwam Bas voorrijden met mijn nieuwe aanwinst. Een Tiger Avon. Wel met schade maar ook met Engels kenteken!

69883652.jpg

Op de wagen van Bas

75955524.jpg

Ff helpen met afladen.

54739704.jpg

Veilig voor de deur

De linkerkant is aangereden door een vrachtwagen en dus is de rechterkant het meest fotogeniek. De volgende uitdaging is om hem in de garage te krijgen. Het opstapje is ca 20 cm en dus onoverkomelijk voor een tiger.

Na wat prutswerk lukt het en staat hij veilig binnen! En nu.... eerst even passen!!! :-) :-) :-)

92281947.jpg

Die smile van mijn gezicht is de rest van de avond niet er vanaf te krijgen....

30920560.jpg

Tuurlijk moeten mijn dametjes ook even passen. De oudste heeft hem al geclaimed voor over 5 jaar bij het schoolbal.... Weet je meteen mijn planning ;-)

33231507.jpg

Vrijdagavond en zaterdag ben ik weg geweest naar mijn tweede hobby nl www.worldservants.nl Ik heb samen met nog een aantal trainers de groepsleiders van 2009 mogen trainen voor hun job.

Zondag 29 maart gelukkig thuis en eindelijk kan ik de eerste hand leggen aan mijn nieuwe auto. Eerst maar eens op bokken en aftappen. wat een bagger!!

Verder voorwielophanging, radiator en stuurinrichting verwijderen.

Goed te zien is de knik in de voorste buis agv de aanvaring met de vrachtwagen

55126034.jpg

32639718.jpg

Zaterdag en zondag 4/5 april weer wat tijd om verder te slopen.

Bekabeling loshalen, lampen eraf, throttlebodies en uitlaten verwijderen.

54759434.jpg

26595565.jpg

Sta ik daar zondag met zwarte handen f# telefoon..... onbekend nummer... En vervolgens:

Hoi met Ad....!

Hoi Ad, Ad wie....?

nou van KCC!

Oh die Ad :-) Hoi Ad, wat moet jij?

Nou..., ben je thuis?

Ja, ik ben thuis hoezo??

Nou, ik sta voor je deur!!!!

Krijg nou wat......

http://www.vm-77.nl/

Wat is die VM gaaf zeg! En wat heb ik nog veeeeel te doen.

Heel erg leuk dat hij even langs kwam een een erg leuke opsteker!

Na de plezierige onderbreking de motor eruit gewipt.

66169116.jpg

26651327.jpg

Nog even wat foto's van de schade aan het frame.

44565673.jpg

98857884.jpg

80778992.jpg

Ik heb inmiddels met een krik ed geprobeerd om de knikken weg te krijgen maar dat is jammerlijk mislukt. Wat is dat frame ongelooflijk sterk zeg.

Heeft iemand in de omgeving van Woerden misschien een hydraulische uitdeukset met trekcilinder te leen voor een dagje?? (voor een lekker biertje misschien???)

Nog even voor de lezers mijn planning:

- Repareren.

- Kenteken halen bij de RDW met Bas.

- Slopen.

- Opbouwen naar mijn smaak.

Duzz nog heel wat updates te gaan...

Groeten Eric Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey eric jan

best project gekocht

en leuk om te doen

ik zou de koker eruit slijpen en een rechte nieuwe erin lassen

kromme buizen krijg je bij de rdw niet door de keuring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bart Ogink

leuk projectje

Maar waarom slijp je niet de meest kromme buizen eruit

trek dan de niet zo kromme recht (goed uitmeten) en las dan nieuwe buizen erin.

is denk ik veel sneller en preciezer, steviger eindresultaat.

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was inderdaad leuk om even bij Eric-Jan te kijken.

Wel iets te kort... maar ik had mijn dochter een ritje met de VM beloofd dus rijden met die kar.

Tip:

Ga niet gelijk alles er tussen uit slijpen.

Eerst zoveel mogelijk (ook de kromme buizen) richten, zolang alles nog orgineel aan elkaar gelast zit, hierdoor heb je veel meer controle over de maatvoering. Alles goed inmeten en eventueel op een foto printje de maten erbij schrijven.

Daarna de rotte stukken wegslijpen en vervangen voor nieuwe buis.

Deze op de orginele lengte vervangen, dus niet halverwege doorslijpen.

Tijdens het weghalen van de buis het frame goed ondersteunen zodat er geen vervorming kan ontstaan.

Zo deed ik het altijd met gewone auto's en het werkt het beste.

Succes. kom vast en zeker nog wel even bij je kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk he zo'n clubje.

staat er in ene een wildvreemde voor de deur om een auto te laten zien, volledig in de veronderstelling dat jij die wel mooi vind!

Leuk Project en er zit zat werk in. ben het wel met de jongens eens, eruit slijpen en opnieuw opbouwen. ik zou persoonlijk geen enkele kromme buis laten zitten ook niet om hem te richten, de sterkte is er wel uit.

Grtz Thomas

ps ff lid worden van deze geweldige club lijkt me ook een must trouwens hihi (Harm dat je daar nog niet aan gedacht had :lol: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Toine van der Laan

Hoi EJ,

Kom bij mij de spullen maar halen , staan om de hoek.

Net als de buizen , kan ze ook voor je zagen als je wilt .

www.alfaromeoservice.nl ( ex den Oudsten gebouw )

Toine 06 25 435 452

Ps , tip is prima , eerst richten , dan vervangen :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast EJ Bergsma

oké eerst lid worden dus....:-)

Daar had ik toch al zin in duzz ..............dat heb ik nu / net gedaan.

Welkom me!!!

Moet er als tegenprestatie wel even een geweldig verhaal van mijn hart.

Ik rij een V70 260k km waaronder nivomats (schokdempers) zaten.

Vorig jaar zomer, voor de vakantie, 1 nivomat kapoo. Auto stond scheef achter. Die krengen kosten ca 280 euro per stuk... En dat is niet bij de volvo garage.

Uiteindelijk via via, twee Sachs dempers met verzwaarde veren voor 240 euro eronder geschroefd.

Met de komst van de Tiger liggen die twee oude nivomats in de weg. Nog niet naar de dump gebracht dus ik die twee met een foto voor 35 euro op marktplaats gezet met de tekst "1 is er kapot", druk op return en telefoon......

Of ik die dempers nog had...

Ja natuurlijk, ik duw net op return!!!

Haal ze er maar weer vanaf, ik wil ze hebben!!!

Die vent komt uit Almere en heeft twee dagen later netjes de nivomats opgehaal en een envelope met 35 Euri door de deur gegooid!

Ik was in iedergeval "flabbergasted"

Prachtig medium dat internet

Grz van jullie nieuwe lid....

Eric Jan

Ps Toine, ik bel je binnenkort!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom bij de club! Mocht je komende maandag geen andere plannen hebben (en alle verstopte eieren hebben gevonden), kun je mooi in Lelystad kitcars in actie zien en kennis maken met een groot aantal leden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk weer een erbij!

helemaal leuk zo toch, inderdaad wat bas zegt, maandag 2de paasdag op midland circuit in lelystand net naats het vliegveld!

ik heb ook ooit eens zoiets gehad met marktplaats, maar dan andersom.

zo heb ik mijn eertse kit gekocht binnen 7 minuten vanaf plaatsing gereserveerd. een dag later gekocht.

Grtz Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast EJ Bergsma

Na de melding van Bas dat het wellicht noodzakelijk zou zijn om de tiger voor 1 mei op kenteken te zetten :| had ik het de afgelopen twee weken ineens erg druk. Het frame moest recht gemaakt worden. Geen tijd voor las en slijpwerk of nieuwe neuzen, nee, gewoon recht duwen, opbouwen en als een speer naar de RDW. Met behulp van de uitdeukset van Toine en wat tegengewicht van m'n dochters is het aardig gelukt. De boel staat voor het oog aardig recht.

smallcimg7002.jpg

smallcimg7003.jpg

De onderste draagarm warmgestookt en recht gebogen. Niet slecht!! :wink:

smallcimg7000.jpg

Vervolgens de motor er weer in. Ik ben er samen met André ruim twee uur mee bezig geweest. De motor paste niet meer op de bak. Wat blijkt nou, de koppelingskabel is uit de houder. Koppeling staat als het ware ingetrapt!!! wat een gepruts. Maar goed de boel zit weer.

smallcimg7009.jpg

Een paar avondjes sleutelen zit hij weer in elkaar.

smallcimg7013.jpg

Vervolgens met Bas een afspraak gemaakt. Maandag 27 april moet het gaan gebeuren. Ach, ik had toch niks te doen.... Vergaderingen verzet, kar geregeld, chauffeur geregeld (ik heb geen E...) en 's ochtends om 5 uur de wekker gezet. 5.30 bij de BP een ambulance gehuurd. Om 7 uur stond de tiger er vast op. En wat een k.. weer. :cry: Geeft weel een maandag ochtend gevoel... Enfin. Off we go.

smallcimg7015.jpg

Op naar Dronten door de regen en de files.

smallcimg7016.jpg

Bij Bas een een aantal auto's opgeladen en door naar de RDW.

De vader van Paul, Paul sr. staat daar met zijn rode Xtreme. 4 auto's in één keer. Voor Bas een nieuw record. :!: Alles gaat goed. Hier en daar een nummertje verkeerd maar dat mag de pret niet drukken. Mijn motornummer klopt niet. Er wordt dus een onderzoek ingesteld of mijn blok uit 87 toevallig gejat is. Niet echt spannend dus.

Na de keuring alles weer opgeladen en in de stralende zon terug naar huis. :D

smallcimg7027.jpg

smallcimg7028.jpg

smallcimg7031.jpg

smallcimg7032.jpg

Thuis weer regen natuurlijk en daar aangekomen de auto met wat gepruts de garage weer in gekregen. Daarna snel naar m'n werk. (15.00 uur.....)

Goed. in ieder geval hebben we dit hoofdstuk weer gehad. Bas mailde me net dat hij de douane had geregeld en dat m'n kenteken volgende week op de mat moet vallen. Ik hou jullie op de hoogte!! Grz :)

smallcimg7039.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd! Snel gedaan allemaal. Heb je de schade nu zo hersteld dat je straks ook even gaat rijden of beter het zekere voor het onzekere en toch de boel weer uit elkaar? Wat zal de verleiding om te rijden volgende week groot zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...