Menno Groenendaal Geplaatst: 29 oktober 2017 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 29 oktober 2017 Zou kunnen maar ik weet niet of het effect groot zal zijn met drukvulling? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 29 oktober 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 29 oktober 2017 drukvulling of n.a. maakt niet uit gasflow blijft hetzelfde. Zonder kelken zal je effectieve diameter bij de huidige uitvoering af kunnen nemen to 40% van de theoretische diameter, afhankelijk van de flowsnelheid. Zoals ik het kan beoordelen zal het ook aardig in die richting gaan met het ontwerp zoals het nu staat. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Menno Groenendaal Geplaatst: 25 november 2017 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 25 november 2017 Na passen en meten is duidelijk geworden dat de dynamo naar de andere zijde van de motor moet om ruimte voor de turbo te maken. Ik ben begonnen met het uitlaatspruitstuk. Omdat ik een twin scroll turbo wil toepassen dienen cilinder 2-3 en 1-4 samengevoegd te worden op 1 helft van de turbine inlaat. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stefan Ottenhof Geplaatst: 25 november 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 25 november 2017 Mooi hoor Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stefan Ottenhof Geplaatst: 25 november 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 25 november 2017 Menno waarom zijn die inlaatbuisen zo lang? En kunnen ze niet in de aanzuig richting geplaatst worden? Dan wordt de flow ook beter. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stefan Ottenhof Geplaatst: 25 november 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 25 november 2017 Misschien beter zo minder haakse bochten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Menno Groenendaal Geplaatst: 25 november 2017 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 25 november 2017 Ruimte technisch komt dit het beste uit. Ze zijn altijd nog een stuk korter dan het originele EFI spruitstuk. Met een turbo word er meer geblazen dan gezogen dat maakt het minder kritisch. Over uit en inlaat trajecten hebben veel auto liefhebbers altijd zeer uitgesproken meningen. Je kunt er pas echt wat van zeggen als je het back to back op een motorproefstand test. Ik kijk vooral naar wat praktisch is om in mijn kitcar goed kwijt te kunnen. Als ik bijvoorbeeld de inlaat 5 a 10cm korter op de kop maak dan staan en mijn injectoren onder een hele rare hoek en heb ik weer 2 extra bochten vanaf de intercooler nodig. Het zal altijd een compromis blijven zoals bij ieder project. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stefan Ottenhof Geplaatst: 25 november 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 25 november 2017 Zeker denk eraan dat aluminium veel warmte opneemt. Dit doet je turbo te kort. (warme lucht heeft weinig zuurstof) dus zoiezo het spruitstuk isoleren. Als het je lukt met de standaard compverhouding ga ik je vanalles vragen dan komt het op mijn zetec ook succes Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 25 november 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 25 november 2017 Menno, je kunt de dynamo eventueel ook aan de achterzijde van het blok hangen en een poelie achte rop de nokkenas zetten, of anders achter bij het diff zetten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Menno Groenendaal Geplaatst: 13 januari 2019 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 13 januari 2019 Beste kitcar vrienden, Ik heb dit topic niet echt bij gehouden het laatste jaar. zoals in het clubblad te zien heb ik niet helemal stil gezeten. ik heb nu ook een openbare facebook pagina aangemaakt waar alle foto's zijn terug te vinden. veel kijk plezier. https://m.facebook.com/pintoturbo Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 13 januari 2019 Rapporteer Delen Geplaatst: 13 januari 2019 Mooi werk man Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.