Ga naar inhoud

Pinto turbo conversie


Menno Groenendaal

Aanbevolen berichten

drukvulling of n.a.  maakt niet uit gasflow blijft hetzelfde. Zonder kelken zal je effectieve diameter bij de huidige uitvoering af kunnen nemen to 40% van de theoretische diameter, afhankelijk van de flowsnelheid.

Zoals ik het kan beoordelen zal het ook aardig in die richting gaan met het ontwerp zoals het nu staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Na passen en meten is duidelijk geworden dat de dynamo naar de andere zijde van de motor moet om ruimte voor de turbo te maken.

2017-11-11 12.48.35.jpg

Ik ben begonnen met het uitlaatspruitstuk. Omdat ik een twin scroll turbo wil toepassen dienen cilinder 2-3 en 1-4 samengevoegd te worden op 1 helft van de turbine inlaat.

2017-11-18 19.06.44.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ruimte technisch komt dit het beste uit. Ze zijn altijd nog een stuk korter dan het originele EFI spruitstuk. Met een turbo word er meer geblazen dan gezogen dat maakt het minder kritisch. 

Over uit en inlaat trajecten hebben veel auto liefhebbers altijd zeer uitgesproken meningen. Je kunt er pas echt wat van zeggen als je het back to back op een motorproefstand test. Ik kijk vooral naar wat praktisch is om in mijn kitcar goed kwijt te kunnen. Als ik bijvoorbeeld de inlaat 5 a 10cm korter op de kop maak dan staan en mijn injectoren onder een hele rare hoek en heb ik weer 2 extra bochten vanaf de intercooler nodig. Het zal altijd een compromis blijven zoals bij ieder project.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker denk eraan dat aluminium veel warmte opneemt. Dit doet je turbo te kort. (warme lucht heeft weinig zuurstof) dus zoiezo het spruitstuk isoleren. Als het je lukt met de standaard compverhouding ga ik je vanalles vragen dan komt het op mijn zetec ook succes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...