Peter Scheilen Geplaatst: 8 oktober 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 oktober 2017 Ik ben o.a. op zoek naar de volgende onderdelen: - Uprights L/R (Golf); - Rear Hub B Type C/W Studs; - Stub Shaft Outer L/R; - Aandrijfassen (Bolton); - Remschijven/Remklauwen (Golf IV volgens mij...). Heeft iemand van jullie nog één of wellicht meerdere van bovengenoemde delen liggen voor de verkoop? Nieuw aanschaffen kan natuurlijk altijd nog. Bij voorbaat dank voor jullie reactie. Grtz. Peter Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Theo Peters Geplaatst: 8 oktober 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 oktober 2017 Helaas geen onderdelen en misschien heb je 'm al gelezen. https://www.seven-ig.de/homepage/forumbridge/projekte/14937?hilit=megablade&start=210 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Scheilen Geplaatst: 9 oktober 2017 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 9 oktober 2017 Theo, bedankt voor je reactie. Ik ken het artikel niet. Ik zal er eens induiken. Grtz. Peter Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Scheilen Geplaatst: 6 november 2017 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 6 november 2017 Even een korte update. Ik ben nu op zoek naar Sierra Drive Shafts (Bolt On) . Op ebay kom ik Drive Shafts van de verkoper J&R tegen. Deze Drive Shafts zijn beduidend goedkoper als de originele Drive Shafts van Westfield. Hier een voorbeeld: F&R Drive Shaft (Let even niet op de lengte, dit is maar een voorbeeld) Heeft iemand ervaring met deze Drive Shafts? Blijft dit heel met 180+ pk, of is het raadzaam om andere te zoeken? Bij voorbaat dank voor jullie reactie(s). Grtz. Peter Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 7 november 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 7 november 2017 350Nm x verhouding eerste versnelling x verhouding diff = koppel op aandrijfas. Moet het langer heel blijven dan moet je onder de 1600Nm blijven. De Caterham 620R brrekt regelmatig een aandrijfas. Hiervoor is inmiddels een versterkte uitvoering ontwikkeld, wel met steekassen overigens. De boltons zijn wel wat sterker. (info van GKN) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richard Aerdts Geplaatst: 7 november 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 7 november 2017 Ik heb nog 1 uprights compleet liggen was spare van de XTR. Kijk maar of je hiermee iets wilt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Scheilen Geplaatst: 16 december 2017 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 16 december 2017 Weer eens een korte update. De wishbones zouden van een Westfield SEIW afkomstig zijn. Nu is het vreemde dat deze wishbones circa 4 cm langer zijn (totaal 51 cm) als de wishbones welke ik bij andere Westfield SEIW rijders opgemeten heb. De wishbones zijn daar 47 cm in lengte..... Ik ben benieuwd van welk type Westfield ik nu de wishbones heb. Heeft iemand enig idee? Grtz. Peter Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Paul van der Knijff Geplaatst: 16 december 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 16 december 2017 Je hebt een achterkant van een SDV op basis van een Sierra. Ik ken iemand die heeft er ook zo een en zijn spatborden zijn een cm of 5 breder als die van mij, dat klopt dan ongeveer wel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stefan Ottenhof Geplaatst: 16 december 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 16 december 2017 Peter die zijn van sdv op Sierra basis gebruik ook de driepotsass en een cardan met insteek assen (is 8 kg lichter) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Scheilen Geplaatst: 16 december 2017 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 16 december 2017 Ok, dat verduidelijkt het e.e.a. Grtz. Peter Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen Peeters Geplaatst: 17 december 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 17 december 2017 Peter, ik heb zelf ook zopas stub axles en aandrijfassen gekocht bij J&R omdat ik 2dehands niet (snel genoeg) kon vinden wat ik moest hebben. Visueel ziet dit materiaal er echt top uit. Draai- en freeswerk is echt goed afgewerkt. Materiaalkwaliteit kan ik uiteraard nog niks van zeggen, maar alle delen komen wel met 3 jaar garantie en mijn standaard C20XE blokje is heel wat minder bruut dan waar jij over spreekt. Contacteer ze gewoon even om te vragen wat het maximaal toelaatbare koppel is op hun assen en homokineten of luister eens rond op locostbuilders. Daar zullen wel mensen zijn die er al ge- en misbruikt hebben. Die VW uprights, gebruik je die in combinatie met de Sierra hubs & stubs?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Scheilen Geplaatst: 17 december 2017 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 17 december 2017 Je hebt een PB Koen. Grtz. Peter Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen Peeters Geplaatst: 27 december 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 december 2017 Ik brei even verder op het topic dat Peter opstartte omdat ik zelf een vergelijkbare ombouw wil doen en daarnet alweer op een probleempje botste. De "stub axles" die ik nieuw heb gekocht passen niet in de "wheel bearing carriers" en "wheel hubs" die ik enkele maanden geleden 2dehands kocht. Deze laatsten zijn afkomstig van een Sierra met trommelremmen en insteekassen. De materialen die ik ga gebruiken zijn van het type met schroefflenzen Ø100mm (sperdiff met bijhorende aandrijfassen/homokineten en "stub axles"). Mijn vraag luidt nu: wie heeft nog een setje "bearing carriers en wheel hubs" van een Sierra 2.0 DOHC, want dat schijnt te zijn wat ik nodig heb. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joey van den Bogaert Geplaatst: 30 december 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 december 2017 Dit materiaal gaat niet op elkaar passen. Heb ik bij mijn westfield ook gehad. Foutje van Westfield nl destijds. Bij mij is alles nieuw materiaal geworden. Fusees assen en steek delen. De nieuwe assen passen op de flensen van het diff. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eric Wouters Geplaatst: 17 juni 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 17 juni 2018 Beste Peter, wellicht ben ik te laat met mijn antwoord, maar ik heb alles nieuw in stock liggen. mvg, eric Wouters www.oracle-cars.com wouters.oracle@pandora.be +32 478 269 411 (liefst 's avonds) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.