Spring naar bijdragen
Stefan Ottenhof

Verdampen van topic

Recommended Posts

Dirk Strikwerda

Ik heb de statuten van de oprichting van de KCC op het forum gezet:

Ik stel voor dat de personen:

• die het bestuur betichten van wanbeleid of het niet hebben van ballen;
  • die geen idee hebben hoe een vereniging functioneert;
  • of suggereren dat er een toelatingsbeleid is, 

deze statuten eens aandachtig doorlezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cees Snel

Ik snap niet zo goed wat sommige leden willen bereiken...
De statuten van de club wijzigen zodat deze club alleen voor bezitters van kitcars is? Verplicht bezit van een kitcar?
En iemand die zijn kitcar net verkocht heeft royeren? Iemand die nog zoekende is niet toelaten?
Dan wordt het een toelatingscommissie aanstellen. Aspirant-leden moeten met bewijs komen om de ledenstatus te krijgen. :)

Je kunt wel verwachten dat leden bij een evenement alleen met een kitcar mogen meedoen maar dan wordt het ook moeilijk om te bepalen wie wel en niet mogen meedoen. Dit is wel iets wat je kunt omschrijven en uitvoeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ramon Koch
22 uur geleden zei Francesco De Stefano:

Dat kun je toch niet menen! Een Clio rijder ja maar "petjes-golfjes" dan weer niet...... Ik denk dat we dan wel heel ver afdwalen..

Hmmm, ik heb me misschien niet correct genoeg uitgedrukt, beter had ik de automerken achterwege gelaten....

Wat ik bedoel is dat het mij persoonlijk niet uitmaakt welke merk/type/soort auto bij de club komt, als er maar een duidelijk doel is om met de voortbeweging bezig te zijn, en niet in hoofdzaak optische of audio tuning.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
J. Bakker
4 uur geleden zei Ramon Koch:

Hmmm, ik heb me misschien niet correct genoeg uitgedrukt, beter had ik de automerken achterwege gelaten....

Wat ik bedoel is dat het mij persoonlijk niet uitmaakt welke merk/type/soort auto bij de club komt, als er maar een duidelijk doel is om met de voortbeweging bezig te zijn, en niet in hoofdzaak optische of audio tuning.

jij bedoeld gewoon die tupperware auto`s weren ?  en ja daar ben ik het volledig mee eens, gisteren naar een automeeting geweest, er waren vele oldtimers, oude amerikanen, kitcars enz enz, maar ook van die tupperware auto`s met een waarde van 100 euro en een radio van 15000 euro, dit hoort hier ook niet vindt ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ramon Koch
29 minuten geleden zei J. Bakker:

jij bedoeld gewoon die tupperware auto`s weren ?  en ja daar ben ik het volledig mee eens, gisteren naar een automeeting geweest, er waren vele oldtimers, oude amerikanen, kitcars enz enz, maar ook van die tupperware auto`s met een waarde van 100 euro en een radio van 15000 euro, dit hoort hier ook niet vindt ik.

Och, hoe je het moet/wil noemen is mij om het even. Zolang we niet teveel bodykit wonders bij de club betrekken, dan zal het allemaal nog wel meevallen. Lijkt me toch dat je als club een gezamenlijk doel moet hebben dat ergens rond het bouwen van specifieke auto's zweeft.

Was je toevallig op 100% Tuning in Rotterdam? Kennis van een kennis was daar ook voor dB drag wedstrijd, met een dikke installatie in een "ietwat" oudere auto. Tsja, je kunt de centen maar op 1 plek uitgeven, nietwaar?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tim Valk.

Jongens jongens, wist ook niet dat mijn vraag zo een discussi ging veroorzaken!

Begrijp ook niet goed wat statuten, renault clios, tuning en weet niet wat nog allemaal er mee te maken heeft.

Snap echt de heisa niet over een simpel subtopic wat gevraagd word door meerdere leden, als het dan niet voor een elise kan wat is er dan mis over kitcar aanverwanten?

Dat hier over gestemd zou moeten worden is nog absurter voor woorden, gezien dit niemand schaad, al zeker de club niet.

Denk ook dat er bij zijn die gewoon graag discuseren en het nooit ergens mee eens zijn!

(ps: ik had ooit een fiat panda van 100€ met een instal van zeker 15000€ in mijn vorige hobby als db dragger en werden in 2008 hier wereld kampioen mee als eerste europeaan tegen america maar ga er niet over uitwijden daar zijn andere forums voor maar was er zeer blij mee)

bewerkt door Tim Valk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Stefan Ottenhof

Het gaat over waar willen we naar toe. Zelf bouw auto's. Auto's die door een producent geleverd worden. Maar als zelfbouw geleverd zijn. Of auto's door een fabriek worden geleverd. Die omgebouwd worden. In het laatste geval zeg ik nee. Verkeerde club. Is mijn idee 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ronnie Wagterveld

Ik ben het wel met Tim eens. De vraag waarmee het begon was of er een subforum voor Lotus Elise/Speedster mocht komen.

Op de een of andere manier is het een halszaak geworden en worden alle argumenten aangedragen..
Dus nee er komt geen subforum want blijkbaar staat dat in de statuten, case closed.

Op naar leuke dingen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Stefan Ottenhof

Ronnie je heb gelijk op naar leuke dingen. Maar met kits in ons achterhoofd. Sorry 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tim Valk.

Beste Stefan, je hebt je mening ondertussen meer dan duidelijk gemaakt(straf voor iemand die geen lid meer is leesde ik), wel raad ik je aan om eens naar stoneleigh te gaan en je gedacht van dit grootste kitcar event te delen met ons zonder je mening die je momenteel hebt te veranderen dan, no hard feelings.

groeten, 

Tim

kitcars momenteel: Dutton (fabrieks gebouwd), mk indy, prova countach en lotus elise (voor mij dus een kitcar)

bewerkt door Tim Valk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
J. Gijsberts

De vereniging heeft ten doel:

Artikel 1:

1. De zelfbouw van automobielen en het bieden van mogelijkheden aan de leden om in onderling verband met zelfgebouwde auto’s activiteiten te verrichten;

Artikel 2:

De vereniging tracht haar doel te verwezelijken door

1. Het bieden van gelegenheid tot uitwisseling van kennis en ervaring op het gebied van de zelfbouw van automobielen:

2. Het organiseren van activiteiten voor leden met het oog op hun zelfgebouwde automobielen, zoals toertochten, wedstrijden en dergelijke;

Als ik het goed interpreteer is het uitgangspunt destijds  geweest de zelfbouw van automobielen en dan deze leden activiteiten bieden.  In artikel 2: staat uitdrukkelijk vermeld het organiseren voor leden met het oog op “hun”  zelfgebouwde automobielen.

Als ik momenteel ons bestand bekijk is het merendeel niet door onze leden zelf gebouwd, maar nieuw of tweedehands gekocht. Door een aantal van deze leden worden aan deze auto’s modificaties  aangebracht en zouden volgens de statuten niet aan de voorwaarde  “HUN zelfgebouwde automobielen” voldoen.

Daar de zelfgebouwde auto’s onderdelen  gebruiken van fabrieksmatig gefabriceerde auto's kunnen ook leden, die zelf geen kitcar hebben,  een zeer waardevolle bijdrage geven met kennis over deze componenten, werkmethoden  (bijv. motoren, versnellingsbakken, assen, dempers, sensoren, uitleesapparatuur, werken met kunststof, ECU’s  enz.)  Veel van onze kitcar leden maken ook gebruik van de kennis van fabrikanten,  autosport shops,  garagebedrijven en natuurlijk van Kits4all en het forum.

Personen, die lid van onze club, forum  willen worden, hebben een zelfde passie.  Misschien nu nog geen kitcar,maar misschien wel  in de toekomst.

Voor mij is het moeilijk om te bepalen wat wel en niet toegelaten zou moeten worden.  De Lotus Seven werd eerst als fabrieksauto geleverd en later als kitcar en vele afgeleiden daarvan.  De  Donkervoort wordt alleen als fabrieksauto geproduceerd en zou dus  uitgesloten moeten worden,  alhoewel veel techniek hiervan zeer interessant voor ons is. Wat is hier anders aan voor de meeste leden dan een fabrieksgebouwde variant van een kitcar en dus ook geen echte zelfbouw is.59dbd497daf47_flowkitcarleden1.jpg.34cd16f3ed8720ee9167c7712cbc5600.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
B.Klaaijsen
Citaat

Door een aantal van deze leden worden aan deze auto’s modificaties  aangebracht en zouden volgens de statuten niet aan de voorwaarde  “HUN zelfgebouwde automobielen” voldoen.

iemands zelfgebouwde auto is niet per definitie door die iemand zelf gebouwd en toch is het dan zijn/haar/genderneutraal zelfgebouwde auto. Ik kan een zelfgebouwde auto bezitten die ik niet zelf gebouwd heb

Een kitcar is niet per definitie zelf gebouwd en niet alle zelfgebouwde auto's zijn kitcars.

Donkervoort begon met kits, nu niet meer net als Lotus, dus idd de vraag of dat hier thuishoort.  Een Donkervoort is kwa concept in de sfeer van de Lotus7 gebleven en een Elise totaal niet. De "redenering Elise wel, opel niet" slaat kant nog wal want  hoort een Elise er ineens bij, dan hoort een Opel speedster  en General Motors er ook bij aangezien GM  Lotus opdracht gaf ze te bouwen. Of nog nog erger :  Vauxhall of deawoo mogen dan ook want de Opel speedster werd in engeland verhandeld als Vauxhall vx220 en in azie zelfs als Daewoo

Als je alles moet gaan formaliseren, kom je er niet uit welke auto's er nu bij de club horen en wordt de discussie langer dan dat het duurt om 10 Elises te bouwen.
Je zou wel kunnen zeggen, alle mensen mogen bij de club want je hoeft niet een bepaalde auto te hebben om lid te worden.  Dat maakt het begrip in de discussie al een stuk eenvoudiger.

Over welke auto mag er dan wel of niet geluld worden,   dat reguleert zich zelf wel zoals de afgelopen 15 jaar, en anders een expliciete merk/typelijst publiceren met als leidraad het organogram hierboven van Gijsberts. Aanverwanten krijgen dan hun eigen club.  Staat de auto er niet in, dan een topic auto-ballatagecomissie ofzo.... het eerste draadje heb je dan al.   

En over petjes en golfjes gesproken,  in het nieuwe clubblad wil deze dame zich voorstellen met haar zelfgepoetste wielen (door haarzelf gepoetst )

golf-gti-clubsport-tuned-by-oxigin-wheel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Joey van den Bogaert

De kcc is een groep die zoals ik het nu zie open staat voor alle auto's. Zo zagen we bij de afgelopen trackday een bmw, clio en een manta vol driften over de oval. Donkervoorts zijn er ook te vinden. 

Als je een vraag hebt over een stuk techniek heb ik tot nu toe gezien dat je dit altijd kunt vragen in de goede topic. 

Als je voor lotus een aparte sectie wil maken is naar mijn idee het hek van de dam. Donkervoort rijders of caterham rijders, tja die willen dat ook dan wel omdat dit ook fabrieksauto's zijn. 

Laten we doen waar we goed in waren en lekker zeuren over techniek in de goede topic al zijn het fabrieksauto's. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden