Spring naar bijdragen
Stefan Ottenhof

Verdampen van topic

Recommended Posts

Stefan Ottenhof

Kan het zijn (ik kan het niet voorstellen) dat er censuur is gepleegd op ons forum. Als dat zo is waarom wordt de topic niet afgesloten. En een uitleg waarom dat is. :(

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Stefan Ottenhof

Helaas is hij verdampt denk. Misschien een buck in het systeem. 

Helaas gr boer Ottenhof :P

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Dirk Strikwerda

We censureren het forum niet, maar modereren wel. Zoals enige jaren geleden afgesproken in de ALV wordt een discutabele post door 1 van de moderatoren even op 'verborgen' gezet. Vervolgens vindt er overleg plaats tussen moderatoren en/of bestuur en wordt de post weer zichtbaar gemaakt, inclusief een formele reactie. En zo gaat het in dit geval ook.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Stefan Ottenhof

Dank je voor de toelichting dirk. Ging het echt de verkeerde kant op?  Ik heb gevraagd om een uitspraak van de voorzitter. Om de discussie te stoppen. En toen bleef het stil. Stem met kcc leden over toelating van niet kitcars en er is duidelijkheid gr stefan 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Stefan Ottenhof

Door het beleid. Vanaf nu mijn lidmaatschap opgezegd. Sterkte met de club. Gr stefan Ottenhof :mellow:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Cees Snel

Jammer dat je een punt wilt maken door je lidmaatschap op te zeggen.

Als je iets wilt veranderen moet je dit doen op de ALV en zul je je moeten verdiepen in de huidige regels van de club. Regels veranderen is mogelijk maar je zult ook de nadelen van je regels moeten bekijken en de gevolgen daarvan. Hierover discussiëren is echt wel mogelijk op het forum alleen als iemand dan heel kinderachtig fotootjes van de Kits4All gaat posten met opmerkingen erbij, gaat hij te ver. 
 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Stefan Ottenhof

De redactie van kits 4 all had na moeten denken. De discussie over elise speelt al lang vanaf juli. Om dan een,,  even voorstellen,, pagina te vullen met een fabrieksauto is olie op het vuur gooien. Dit lokt een reactie uit. In welke vorm dan ook. Nu heb ik geen tere ziel dus vind ik het wel meevallen. Nu denk ik dat het bestuur voor een verruiming van auto types is (fabrieksautos) ik heb mij daartegen verzet. En is niet gelukt dus trek ik mijn conclusie. Ik pas dus niet meer in deze club. Gr stefan 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Cees Snel

Ik ben degene die deze foto geplaatst heeft en ik had het ook gedaan als ik deze discussie had gelezen. De redactie plaatst vaker artikelen die raakvlakken hebben met kitcars maar er niet over gaan. Als dit voer is voor een discussie, is dat toch prima. Je hebt zelfs groot gelijk dat je dit artikel gaat aanhalen om jouw punt te maken.

Maar jij denkt "dat het bestuur voor een verruiming van autotypes is"... Hier maak je een fout. Dit bepalen de leden tijdens de ALV. Werk je argument om het te veranderen uit en zet het op de agenda. Draag dan iets bij ipv weg te lopen.

 

@Menno... Ik vind het jammer dat leden denken dat het bestuur maar-wat-doet en de baas spelen. Daar is juist een ALV voor waar iedereen een stem heeft.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Stefan Ottenhof

Sorry cees ik loop niet weg. Ik heb een ideaal. Daar streef ik naar. Kcc is duidelijk kit car club. Al zijn er geen leden meer het blijft een kitcarclub.We zijn begonnen met een kleine hoeveelheid leden. Maar met het zelfde ideaal. Kitcars. Nu zijn we op leden jacht. Blijf bij je principes. Kitcars 4 all. Zoals ik het lees kitcars vooralles. Dus praten over kitcars. Elkaar helpen met problemen over kitcars. En vooral zorgen dat kitcars blijven bestaan.dus vooral kitcarleden. Een vraag over invoeren, reparatie,of onderhoud van een fabrieksauto geen probleem maar het gaat om kitcars. Gr stefan 

Ik blijf lid tot 31dec. Ik hoop dat de situatie zoals het nu is, en ik bedoel een standpunt van het  bestuur duidelijk is. Kits 4 all en daar horen geen fabrieksautos bij daar zijn andere clubs voor. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Francesco De Stefano

Ooit schreef iemand: "Als het irriteert de telefoon kan ook uit. Het is toch leuk om iemands blik te verruimen. :angry:"

zie:

wie kent deze auto

Door Roy Nijhof, June 5 in Aankoop vragen en tips.

Maar toen was het van toepassing op een ander.................

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Stefan Ottenhof

Je heb gelijk Francisco ik loop in mijn eigen val. Ik wordt straks ook forum lid. Ha ha ha. All ex kcc komen daar terecht. Een club van uitgerangeerde kcc :rolleyes::P

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Cees Snel

Ik geloof niet dat de club op ledenjacht is maar... (en ik ben ook al een tijdje lid) ... kan me niet herinneren dat mij gevraagd is of ik wel in het bezit was van een kitcar. Dit is toch iets wat zichzelf regelt.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Francesco De Stefano

Klinkt logisch, je hebt een kitcar dus zoek je een club die daarbij aansluit......

@Stefan: sympathieke reactie!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Fabian Snijders
Voor iedereen die zich voelt aangesproken aangaande de laatste discussies over het toelatingsbeleid hierbij onze reactie.
 
Dat binnen de KCC 99,9 % kitcar eigenaren met dito auto lid zijn, brengt ons al jaren veel plezier.
Als een mede auto enthousiasteling met een clio zich geroepen voelt om lid te worden van de KCC staat hem daarbij niets in de weg.
Dit is ook zo opgenomen in de statuten van de club. Dit kunnen wij als bestuur niet veranderen.
Mochten er leden zij die dit wel willen dan dit de route.
 
Tijdens de leden vergadering punt inbrengen en als meer dan de helft van de aanwezigen het hier mee eens is kan de een verandering in de statuten plaatsvinden.
 
Opmerkingen over taal en plaats lijkt mij ongepast.
Of ik als voorzitter gelijk wil reageren al helemaal niet, we hebben hier als bestuur een standpunt in te nemen.
Een bericht plaatsen en dan gelijk antwoord willen zeker prima, maar ik zit niet 24/7 op de site.
 
De bewoordingen van Cees Snel lopen synchroon met dit verhaal, Belied heeft hier niets mee te maken.
Algemene afspraken in statuten wel.
 
Voor een ieder vele veilige auto kilometers in de auto waar je het liefst in rijdt.
In mijn geval een alfa 2,4 diesel van 18 jaar oud maar man wat rijdt dat soepel :smile:
En bij mooi weer de westfield
Met het gezin op pad de fiat stilo, saai maar meer ruimte dan een Q 7
 
Het leven bestaat uit keuzes, zolang er keuze is is er een mogelijkheid om anders te kiezen.
Namens het bestuur en persoonlijke noot van mij.
 
Gr Fabian

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Stefan Ottenhof

Ik heb wel zin om te komen op de leden vergadering. Maar ik kan niets aan de gedachtengang veranderen. Bijna niemand rijdt dagelijks in een kitcar. (alleen Bas vroeger) maar daar gaat het niet om. Een kitcar is een hobby. Door deze hobby ben je lid van de kitcarclub.nl. Maar jullie zijn te bang om beleid te maken. Dit alles draait om kitcars. De club verwatert.  Meester blijf bij je leest. Ps ik rij in een Toyota en mijn vriendin in een kia zo wat, lekker belangrijk. Ik hoop dat andere leden deze discussie bekrachtigen. Als ik zie hoeveel leden er op de leden vergadering komen is de leden vergadering niet representatief. Een stemming op een forum lijkt me gepast. Ik en vele andere denken ach een elise en ach een Renault clio wat maakt dat uit. Inderdaad niets. Maar onze hobby is zelfbouw auto's. Dus laten we daar over praten. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Mischa Bauman

Waar het veel om gaat is gewoon leuk met zijn hobby auto bezig zijn. En voor een aantal is de overstap van een seven naar een lotus elise een logische stap en vinden ze het leuk om de hobby hier te blijven delen.  

bewerkt door Mischa Bauman

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Roy Schröder

Er is al heel veel gezegd over waarom wel of niet een Lotus binnen deze club een plekje zou moeten kunnen hebben.

Als kitcar liefhebber en momenteel Elise rijder, zie ik...maar gelukkig ook genoeg anderen zeeën van overeenkomsten.

Dat kan ook niet anders als je een keer je verdiept hebt in de geschiedenis van het merk.

Het enige wat ik de laatste tijd lees is; het is een fabrieksauto...Dus geen kitcar en past daarom niet binnen deze club.

Ikzelf vind dat te kort door de bocht.

Ja het is een fabrieksauto, omdat deze compleet geassembleerd afgeleverd word vanuit de fabriek.

Maar qua techniek, bouw en geleende onderdelen zou je toch kunnen gaan twijfelen !

Het laat geen twijfel mogelijk dat de vele raakvlakken tussen een kitcar en een Lotus heel veel gemeen hebben.

Met name de oude modellen van Lotus zoals de Seven, Europa,  elan, maar ook de Elise.

Het is met alle respect voor de vele andere massa productie autos geen vergelijk.

Wanneer het morgen wederom slecht zou gaan met Lotus, zou het me niet verbazen dat je over een tijdje een Elise in kitvorm zou kunnen kopen.

Dit zal waarschijnlijk nooit gaan gebeuren, hoewel in het verleden dit wel is gebeurd zoals iedereen weet.

Mocht het wel gebeuren, dan is de Elise vanaf dan opeens hartstikke legaal binnen de kcc, en zullen de meeste begrijpen waarom.

Anderzijds zou het ook kunnen gebeuren dat Caterham of Westfield morgen stopt met het aanbieden van kits.

Zijn dan " fabrieks" Caterhams niet meer welkom ?

Het gaat toch hoop ik om meer dan het "te" letterlijk nemen van bepaalde zaken.

 

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Francesco De Stefano

Goed idee om een stemming op het forum te houden, de meeste stemmen gelden dan lijkt mij. Dat is meest democratische manier om deze inmiddels lang lopende discussie tot een aanvaardbaar einde te brengen.

Catherham en Westfield worden weliswaar ook als fabrieks gebouwde auto aangeboden, maar daarentegen rijden er ook genoeg rond die als kit zijn verkocht. Dat is niet van toepassing op een Elise.

Persoonlijk denk ik dat daar het verschil in zit. Leuk om te lezen dat iemand een schade netjes kan opknappen, maar zelf een auto bouwen is toch andere koek.

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Ramon Koch
15 uur geleden zei Stefan Ottenhof:

 Ik en vele andere denken ach een elise en ach een Renault clio wat maakt dat uit. Inderdaad niets. Maar onze hobby is zelfbouw auto's. Dus laten we daar over praten. 

Nou, daar ben ik het maar te dele mee eens. Wat mij betreft zijn Elise bezitters welkom met open armen(wijd geopend!), maar Clio (en andere mainstream fabrieksauto's) zie ik persoonlijk minder graag verschijnen. Het is voor mij belangrijk dat het forum/de club geen sterk tuning/ICE karakter krijgt. Als een Clio rijder de club wil komen versterken omdat hij een ander motorblok gaat zetten, inspuiting/ECU gaat customizen etc, dan graag. Maar ik hoop niet dat we zo de deur open zetten voor "Petjes-golfjes" die "alleen maar" bodykits op een standaard GTI zetten. Dat lijkt niet op een club waarbij ik me op de lange duur thuis zal voelen. Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Francesco De Stefano
34 minuten geleden zei Ramon Koch:

Als een Clio rijder de club wil komen versterken omdat hij een ander motorblok gaat zetten, inspuiting/ECU gaat customizen etc, dan graag

Dat kun je toch niet menen! Een Clio rijder ja maar "petjes-golfjes" dan weer niet...... Ik denk dat we dan wel heel ver afdwalen..

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Roy Schröder
1 uur geleden zei Francesco De Stefano:

 

Catherham en Westfield worden weliswaar ook als fabrieks gebouwde auto aangeboden, maar daarentegen rijden er ook genoeg rond die als kit zijn verkocht. Dat is niet van toepassing op een Elise.

Persoonlijk denk ik dat daar het verschil in zit. Leuk om te lezen dat iemand een schade netjes kan opknappen, maar zelf een auto bouwen is toch andere koek.

 

 

 

Dat schreef ik ook niet, en bedoelde ik ook niet.

Er worden elises compleet van de grond af aan opnieuw opgebouwd,  niks moeilijker of makkelijker dan iedere andere auto.

Je moet natuurlijk wel weten wat je doet, en dat is bij de één een ander verhaal dan bij de andere.

Een compleet nieuw chassis kun je ook nieuw bestellen enz enz.

Als er nu eens een subforum zou komen met bv de naam; kitcar aanverwanten !

Dan kunnen daar de Lotus eigenaren hun verhaal  doen maar ook andere bv die van Noble, TVR, Marcos enz enz.

Allemaal merken die auto's bouwen op een manier zoals ook een kitcar gebouwd word ( lijkt me niet zo moeilijk te beoordelen)

Dus geen merken als VW, Opel,  Peugeot enz enz, ik denken dat dat wel iedereen duidelijk is.

Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn, zonder iemand voor zn hoofd te schoppen...

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Mischa Bauman
2 uur geleden zei Roy Schröder:

 

Dus geen merken als VW, Opel,  Peugeot enz enz, ik denken dat dat wel iedereen duidelijk is.

 

 

HM dan is mijn opel speedster ....... (is toch ook een elise.) 

moeilijk te omlijsten. 

 

Maar zoals ik al eens eerder heb aangegeven de club moet dan maar specialist sports cars gaan heten. Want dan passen een marcos enz.. wel

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×