Ga naar inhoud

CCRC Westfield Verkocht


Gast Alex van Loenen

Aanbevolen berichten

Gast Alex van Loenen

Met pijn in mijn hart gisteren de Westfield verkocht en weggebracht.

Heb eigenlijk nooit (op de allereerste na dan) echt een binding met auto's, maar met deze Westfield in 1,5 jaar meer meegemaakt als vrijwel alle andere bij elkaar.

Zoals velen al weten is deze warmbloedige Westfield opgehaald met een tik schade vanuit Marbella Zuid Spanje.

Nieuw gekocht door een Engelse ex Tandarts die wegens gezondheidsproblemen moest verhuizen naar Spanje. Hij heeft voor vertrek de Westfield gekocht met alle opties die bij Westfield destijds in de catalogus stonden.Inclusief een fonkelnieuwe Hayabusa motor (Is destijds gewoon een nieuwe fiets voor gesloopt !)

Nadat er in de Spaanse badplaats een ongelukje gebeurt was met de Westfield kreeg de eigenaar de opdracht van zijn vrouw om dit gevaarlijke stuk speelgoed te verkopen.Ik zag de auto staan op PH en heb er maar eens een mailtje aan gewaagd,met als gevolg een complete fotoreportage van de auto incl de schade.Maar eens een voorzichtige bieding gedaan en omdat er niemand zo gek was om een auto uit Zuid-Spanje op te gaan halen kreeg ik er tot mijn verbazing geluk mee( heen en terug 5000 km !) Samen met Peter de reis gepland,een aanbetaling gedaan en de aanhanger achter de auto gehangen.Na 4 dagen de Westfield thuis in de garage staan en vervolgens snel naar UK om de benodigde onderdelen te halen cq bestellen.

Na uiteindelijk erg veel moeite en toch nog erg veel geld een auto gekregen waar ik dit seizoen in de CCRC met enorm veel plezier gereden heb, en ik denk een van de weinige (zoniet de enige) die zonder technische problemen het hele jaar met een Bike CCRC auto alle races heb gereden(op een klein tikje aanrijdingsschade na , maar daar kon de auto niets aan doen)

Ik weet zeker dat als de basis goed is je zonder al teveel problemen een jaar lang probleemloos kunt racen (zelfs de koppeling heeft het een heel seizoen uitgehouden)

De plannen voor volgend jaar zijn nog niet bekend maar het gaat waarschijnlijk geen CCRC meer worden (ook mijn zoon word volgend jaar 6 :D ) en de karting waar ik ook mee ben opgegroeid blijft erg aantrekkelijk. Dus Rob als je nog een leuke skelter in de aanbieding hebt hou ik me ten zeerste aanbevolen !

Verder wil ik bij deze de nieuwe eigenaar net zoveel geluk en plezier wensen met deze auto als ik gehad heb.

Zal volgend jaar (ook als ik niet mee rij) nog wel eens komen kijken maar bij deze iedereen bedankt voor een superseizoen CCRC. Kan het echt iedereen aanraden !

Groeten,

Alex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg de indruk dat de CCRC aan het uitsterven is?????????

Gewoon uit interesse: is er een minimale drempel vwb het aantal auto's aan de start?

Nou, niet uitsterven, meer een wisseling van de wacht. Er zijn al mensen die gemeld hebben om volgend jaar mee te doen.

Dit moet je wel verwachten - persoonlijke situaties en andere dingen die ook trekken...niet verkeerd allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rogier Jansen

2 weg. 2 nieuwe...

Wat ik verder begrijp is dat de "rest" gewoon blijft rijden.

Alex, ik hoop dat je er goed geld voor hebt gekregen, want je had echt een fantastische gave racer! Jammer dat het nu onzeker is of je mee gaat rijden volgend jaar. Zou het persoonlijk erg leuk vinden als je er weer bij bent. Hopeljk met een iets minder snelle kar, want dan kan je weer lekker met Daan, Peter en mij aan de stoei!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Alex van Loenen

De nieuwe eigenaar gaat er voor zover ik het weet niet mee racen. Hij gaat de Westfield weer terug bouwen naar "normaal" weggebruik. De auto stond gewoon op NL kenteken (Westfield Megabusa) , dus de verlichting er weer op APK keuren en rijden maar !

Link naar reactie
Delen op andere sites

jammer dat je er mee wilt stoppen, maar kijk uit alex want het bloed kruipt waar het niet gaan kan dus gewoon weer meedoen het komende seizoen. Doet Peter ook wel weer mee met de Caterham?

Je hebt het handig gedaan,"probleemloos" racen met een goede auto en er achteraf nog aan verdienen ook. Kan niet iedereen zeggen hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Alex van Loenen

[

Je hebt het handig gedaan,"probleemloos" racen met een goede auto en er achteraf nog aan verdienen ook. Kan niet iedereen zeggen hier.

Uiteindelijk hebben die goede preparatie en onderhoud wel zoveel tijd en geld gekost dat ik besloten heb er mee te gaan stoppen.(Kan ik eindelijk gras maaien thuis) En dat uiteindelijk verdienen komt geloof ik neer op 75 eurocent per uur. :D:D:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...