Ga naar inhoud

Koen Peeters

Aanbevolen berichten

Hallo,

ook dit jaar zal er weer een Vroemdag zijn op circuit Zolder.

Voorlopig is dit op dinsdag 17 oktober 2017. Deze datum is intussen bevestigd.

De Vroemdag is een organisatie van BLOSO (Belgische Liga voor OmniSport) en geeft kinderen met een fysieke en/of mentale beperking de mogelijkheid om zich een dag volledig uit te leven op en rond het circuit Zolder.

Naast tal van andere activiteiten in de paddock en op de parkings, is het hoogtepunt van deze dag "meerijden met een echte racewagen".

Voor ons is het een uitgelezen kans om op circuit te rijden zonder de inschrijvingskosten van een normale track day, maar het spreekt voor zich dat veiligheid boven alles gaat en er steeds met grote reserve gereden dient gereden te worden. Aan het eind van de dag is er voldoende tijd om vrij te rijden en de grenzen van jezelf en je wagen op te zoeken.

08u30: opening secretariaat

09u30 - 09u50: inrijden

10u00 - 10u50: groep 1

11u00 - 11u50: groep 2

12u00 - 13u00: pauze = motorstilte

13u15 - 14u15: groep 1

14u25 - 15u25: groep 2

15u35 - 17u00: vrij rijden

Inschrijven kan je via deze link, waarmee de nodige gegevens worden verzameld en ik ze op 4 oktober zal overmaken aan de organisatie.

Let wel; inschrijven betekent ook echt komen opdagen en rijden, zelfs bij slecht weer! De organisatie en vooral ook honderden kinderen rekenen op je!

Alvast bedankt,

Koen & Ingrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Koen. Ik doe mee aan de Vroemdag. Linda wil ook meedoen maar weet nog niet of ze verlof kan krijgen die dag. We hebben ons hierdoor nog niet ingeschreven omdat ze ook de naam vragen van de 2de piloot.

Is een helm verplicht? Anders moet ik me er nog ene aanschaffen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het reglement van De Vroemdag kan je hier downloaden.

Daarin wordt niks vermeld over al-dan-niet helmplicht, maar sowieso is het wel aangewezen. Het is niet omdat je zelf rustig en gecontroleerd rijdt dat er niks kan gebeuren.

Ikzelf rijd steeds mét helm op circuit. En voor de kinderen maakt het deel uit van de beleving. Wij nemen dus een extra helm mee voor hen.

Een goed zittende helm hoeft niet veel te kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Koen,

Aanstaand weekend doen we de grensrit, als het autootje het goed doet zal ik me inschrijven, vind het een leuk evenement.

Vind het super dat je dit organiseert. Wordt zekers gewaard.

Deze draadjes zie ik graag bovenaan op het forum staan :) ,  rijden, genieten wil je met je kitcar :) , maar ook klussen hoort erbij, dus als het autootje het goed doet, zijn wij van de partij..

Groet,

Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...