Ga naar inhoud

Voorstel rubriek lotus elise


Tim Valk.

Aanbevolen berichten

Wat mij betreft blijft een kitcar een kitcar en een fabrieksauto een fabrieksauto! Als je een fabrieksauto wijzigt is het nog steeds geen kitcar. Als je als oud eigenaar van een kitcar overstapt naar een Lotus dan hoor je je naar mijn idee ook bij een andere club.....Lotusclub.....

Zoals ik begreep kunnen veel oud eigenaren van een kitcar zich niet zo vinden bij de Lotusclub omdat, sfeer, bbq, meetings, e.d. niet zo gezellig zijn als hier...........verkoop dan de Lotus en ga terug naar de kitcar...

Heb ik zelf ook gedaan, ik had een bmw 2002tii en reed er klassieke rally's mee, ik kon niet met dat bla, bla-volk dus bmw weggedaan en kitje gezocht.....:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Ik heb deze kitcarclub juist opgericht (zoals sommigen nog weten)  na door oa Lotus- en aanverwant 7- club blabla publiek te zijn afgewezen  op mijn destijds voor hen "inferieure zelfbouwrommel" Robin Hood en Ruiter Ap v8.    Nu heb ik hier geen recht van spreken meer, maar om juist dan een Lotus Elise sectie te gaan bedenken binnen de kcc staat lijnrecht tegenover het gedachtengoed achter deze club ookal veranderen de tijden....   maar dan moet je de statuten aanpassen.... of naar de lotusclub gaan of hier blijven totdat alle kitcareigenaren weer een echte kitcarclub beginnen.      Misschien moet er eens een verhaal op deze site komen hoe het allemaal begonnen is.... als ik nog lid was zou ik het zo schrijven.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp de opzet van de club, ook de zorgen als..

Het is wel zo dat we het hier hebben over leden die niet minachtend kijken naar kitcars.

Het zijn Diezelfde leden die hun kitcar ingeruild hebben voor een lotus, of gewoon een lotus erbij hebben gekocht.

Bovendien,, niet geheel onbelangrijk...zich niet kunnen aarden in het " sjieke" lotusclub wereldtje waar het belang vaak heel erg anders ligt.

Diezelfde leden die hun lotus mogelijk over 3 jaar weer inruilen op een kitcar.

Het gaat hier denk ik meer om de auto en het lid erachter. 

Iemand die nog nooit bij de kcc heeft gezeten en zich een lotus heeft gekocht, zal precies voor zichzelf weten bij welke club hij zich zal aanmelden.

Daar zit mijn inziens ook het sterke punt van deze club.

Minachtende kitcar lui, zullen nooit hier lid worden van deze club.

Voor vele misschien ook al omdat ze denken dat lotus op een veel hoger niveau staat.

De kitcar liefhebber die ooit zn kitcar voor een lotus heeft ingeruild blijft geïnteresseerd in kitcars en vinden dit een top club.

Ik zie vooral voordelen ervan om een subforum aan te leggen.

Word het niks of gaat het mis kun je het nog altijd sluiten.

Het gros zal kitcars blijven rijden en aanhangen.

Iets waar deze club terecht voor staat.

Het is een aanvulling.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei B.Klaaijsen:

Misschien moet er eens een verhaal op deze site komen hoe het allemaal begonnen is.... als ik nog lid was zou ik het zo schrijven.....

Dit wil ik echt wel lezen Bas, ik wist ook niet van de oprichting door jou, RESPECT

 

ps: wist ook niet dat dit toppic zo een vaart zou lopen, wel een teken dat het forum leeft😜

 

Eens beginnen nadenken over een volgende toppic waar iedereen zich kan uitleven😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de duidelijkheid dat ik het goed begrijp;

Er word in deze discussie vanalles aangehaald wat wel en niet mogelijk is.

Maar naar mijn mening is daar geen eenduidige duidelijkheid over waar de club voorstaat en toelaat.

De berichten uit andere topics die duidelijk aangeven dat hier binnen de kcc geen plaats is voor zogenaamde merken auto's staven dit.

Althans dat is de gedachtegang van veel leden ! Is dat ook zo ?

Er zijn duidelijk voorstanders en tegenstanders om bv lotus toe te laten binnen de club.

De enige die hier eenduidig antwoord op kan geven zijn de mensen van het bestuur neem ik aan.

Hoe staat de club hier eigenlijk in, wat is het standpunt ?

Dit brengt wellicht veel duidelijkheid onder de leden en voorkomt onnodige discussie.

Denk dat daar momenteel de crux zit.

Ik heb bewust lotus aangehaald omdat dit merk anders dan de meeste andere merken veel gemeenschappelijke overeenkomsten hebben met kitcars.

Net als bv merken als Nobel, Marcos enz.

Bij merken als BMW, Honda, VW enz ligt dat duidelijk anders, en had ik dit ook niet gevraagd.

- Mag en kan er gewoon gepost worden over bijvoorbeeld andere auto's dan kitcars ? Zo ja...zitten hier grenzen aan ?

-  mag bv een andere auto dan een kitcar deelnemen aan een kcc evenement, als diegene kcc lid is ?

- zijn er uitsluitingen voor andere auto's  dan kitcars binnen de kcc ?

Denk dat op vragen als deze veelal duidelijkheid kan worden verschaft.

Zie dan graag ook een antwoord van iemand die hier over gaat graag tegenmoet.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er worden volgens mij 2 dingen door elkaar gehaald:

1) willen we fabrieksgebouwde auto's bij de club toelaten

2) mag er een draadje op het forum komen waarin over een lotus elise gekletst wordt

 

Over 1) heeft Bas gelijk, statuten enzo

Over 2) staat vast niets in de statuten en hoeven we toch niet krampachtig te doen? Ik vond de berichten van de schade herstel aan een elise heel erg leerzaam én wellicht te gebruiken voor een kit.

Laten we de discussie over 2) voeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-9-2017 om 09:24 zei B.Klaaijsen:

Ik heb deze kitcarclub juist opgericht (zoals sommigen nog weten)  na door oa Lotus- en aanverwant 7- club blabla publiek te zijn afgewezen  op mijn destijds voor hen "inferieure zelfbouwrommel" Robin Hood en Ruiter Ap v8.    Nu heb ik hier geen recht van spreken meer, maar om juist dan een Lotus Elise sectie te gaan bedenken binnen de kcc staat lijnrecht tegenover het gedachtengoed achter deze club ookal veranderen de tijden....   maar dan moet je de statuten aanpassen.... of naar de lotusclub gaan of hier blijven totdat alle kitcareigenaren weer een echte kitcarclub beginnen.      Misschien moet er eens een verhaal op deze site komen hoe het allemaal begonnen is.... als ik nog lid was zou ik het zo schrijven.....

Oh! maar niet leden zijn natuurlijk ook van harte welkom een stukje historie neer te typen. Dan wel op dit forum of - nog beter - in Kits4all. 

Er zij al regelmatig artikelen verschenen gemaakt door niet leden en een terugblik van de " founding father " van deze club zal bijzonder geapprecieerd worden.

Ik zie al uit naar foto's met al die jonge koppies!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Ronnie Wagterveld:

Er worden volgens mij 2 dingen door elkaar gehaald:

1) willen we fabrieksgebouwde auto's bij de club toelaten

2) mag er een draadje op het forum komen waarin over een lotus elise gekletst wordt

 

Over 1) heeft Bas gelijk, statuten enzo

Over 2) staat vast niets in de statuten en hoeven we toch niet krampachtig te doen? Ik vond de berichten van de schade herstel aan een elise heel erg leerzaam én wellicht te gebruiken voor een kit.

Laten we de discussie over 2) voeren...

Niet geheel waar...

Er worden ook fabrieksauto's toegestaan bij evenementen, dan wel oogluikend of het gebeurd gewoon.

Bv; mini's, manta's of BMW, maar ook lotus.

Het gebeurd dus gewoon....

Dan blijft de vraag bestaan of dit gewoon mag !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bas,

Wat Bas (redactie kits4all) ook aanhaalde wordt zekers gewaardeerd dat er een stukje zou kunnen komen over bijvoorbeeld de oprichting van de KCC. Mocht je wat tijd hebben mag je dit neerzetten en naar redactie@kitcarclub.nl  sturen. Wat foto's uit die oprichtingstijd erbij is ook leuk om te zien.

Groet,

Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei J. Bakker:

Een Caterham is wel toegestaan en dit is toch echt een fabriekauto

Donkervoort ook bv. Er zijn wel meer voorbeelden te noemen.

Vandaar dat ik al eens vroeg of het niet te letterlijk genomen Word soms. Een Nobel of Marcos enz komt uit de fabriek maar dat is ook het enige verschil. Qua opbouw verschillen ze niet met ern kitcar. Zo ook heel veel Lotus modellen.

Dus ja fabrieksauto, al heeft Bas wel gelijk over de Caterham. Maar hoe letterlijk wil je het nemen ! Het is maar hoe je het bekijkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

trouwens dat gelul dat iemand een lotus koopt omdat hij zich te goed voelt voor een kitcar en dat diegene met een lotus altijd sjaaltjes draagt en het alleen over de kleur van z,n auto heeft is de grootste flauwekul, ik zelf heb altijd, maar dan ook altijd met veel plezier in mijn striker gereden en met veel plezier aan de striker gewerkt, ook vindt ik dat een goed gebouwde kitcar zeker niet slechter, en zelf beter is dan een fabrieks auto, het hangt er alleen vanaf wie deze heeft gebouwd, maar ik heb kitcars gezien welke zo goed en mooi is gebouwd dat een fabrieks auto dit nooit zal kunnen evenaren. Om persoonlijke redenen, ( vrouw wil iets meer auto en problemen met in en uitstappen ) heb ik met echt met heel veel moeite mijn striker verkocht, ik had niet door dat ik hem binnen 3 dagen al kwijt zou zijn, ik weet namelijk dat Harm ook een striker te koop had staan, welke denk ik wel 6 jaar bij Harm heeft gestaan, ik dacht ook dat ik hem wel een paar jaar te koop zou hebben, maar dat bleek dus 3 dagen te zijn. ik zeg ook niet dat ik nooit weer een kit zal kopen. maar dat gezeur dat mensen die een Lotus kopen van die verwende gasten zijn vindt ik even te ver gaan, ik vindt het sleutelen aan mijn Lotus net zo leuk als het sleutelen aan mijn Striker, ook het rijden is bijna gelijk, okay ik heb nu ineens deuren maar dat heeft een Kit op basis van een Cobra ook. dus hou eens op met dat gezeur ook in een Lotus zit een stuur, heeft wielen en heeft een motor, ook daaraan wordt gesleuteld en er wordt ook met een Lous gereden. Trouwens als er geen Lotus was geweest hadden we ook geen Kitcars gehad :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-9-2017 om 20:58 zei Menno Groenendaal:

Deze discussie heeft geen winnaars laten we nou a.u.b. weer gewoon lekker over evenementen, kitcars, techniek, etc gaan praten op een positieve opbouwende manier. 

 

jawel hoor ....... Ikke........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik vermijd discussies meestal, omdat ze meestal oeverloos en vruchteloos zijn, maar in dit geval gooi ik als nieuw lid graag de knuppel nogmaals in het hoenderhok.

Ik weet waarom Bas de KCC opgericht heeft - ik heb het uit zijn eigen mond gehoord - en ik weet ook naar wat voor sfeer sommige sportautobezitters neigen binnen hun clubs. Ik heb er vele bezocht toen ik voor KNAC-magazine De Auto verhalen over Nederlandse autoclubs schreef. Maar ook bij de Rolls-Royce, Ferrari en Lamborghini clubs lopen heel aardige mensen, dus J. Bakker heeft gelijk als hij zegt 'gelul'. Binnen de KCC lopen ook genoeg rotzakken rond, anders zou Bas nog steeds lid zijn. 'Zei Ferry dat nu echt?' Ja, dat zei ik echt, lees en huiver. Het is beschamend dat de oprichter weggepest is door enkele afgunstige individuen en dat de rest van de leden dit toe heeft gelaten.

Oké, rustig ademhalen, tot tien tellen.

'WAT DENKT DIE VAN HAASTERT WEL NIET? ONS EEN BEETJE LOPEN BELEDIGEN. HIJ IS NOG NIET EENS OP EEN BIJEENKOMST GEWEEST MET Z'N BRUTALE BEK.'

Ik zei toch tot tien tellen. Kom, we doen het samen.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Maar lieve Bas, op jouw beurt, als de club mensen gaat weren omdat ze een Elise hebben of wat dan ook, dan verlagen 'we' ons tot 'hun' niveau en wordt het een gevalletje de pot verwijt de ketel... Stond er in de vorige K4a niet een nieuw lid met een Clio RS, die zijn dank uitsprak voor de tolerantie? Het kan dus best, waarom is een Elise-rubriek dan zo'n probleem?

Nogbovenderdien, als we gaan muggenziften: is een kitcar een kitcar als het model leverbaar is als kit, of als dat specifieke exemplaar daadwerkelijk als kit geleverd is? Wat dat betreft beschouw ik elke Caterham, Westfield of wat ook die door de fabriek in elkaar gezet is als fabrieksauto, niet als kitcar. Daarom is er zoals sommigen al zeiden weinig tot geen verschil met een Marcos etc. Het zijn relatief kleine productie-aantallen, met relatief simpele middelen, voor een relatief lage prijs. Anders zou de McLaren F1 of P1 ook in dat rijtje passen, hoewel ik graag een McLaren F1 binnen de club zou zien!!!!

Zoals ik in mijn introductietopic schreef, was ik aan het sparen voor een Lotus Elise, en toen bedacht ik me dat een Seven toch een beter idee was. Wat is de gemene deler tussen die twee auto's en veel andere auto's die in dit topic genoemd worden? Het zijn lichtgewicht, relatief betaalbare sportauto's. Daar is het ons binnen de club toch om te doen? Uiteraard is het zelfbouwen ook een belangrijk aspect, maar dan moeten ik en vele anderen leden met een 'tweedehandsje' of een 'import' ook geweigerd worden, want wij hebben hem niet zelf in elkaar geschroefd.

Misschien moet ik maar een nieuwe club oprichten voor auto's onder de 1.000 kg. De Minder Dan 1000 Kilo Dus Flikker Op Met Je Zwaargewicht En Ga Lekker Veel Wegenbelasting Betalen Club. Ga ik daar wel artikelen voor schrijven.

Geef de mensen gewoon een subrubriek 'Andere lichtgewicht sportauto's' of 'Sportauto's onder de 1000 kg', dat zijn er sowieso niet veel! Ik ga namelijk binnenkort een artikel schrijven over een soort Lotus Elise die bijna niemand kent (nee, niet de Renault Sport Spider) en die plemp ik gewoon lekker in de rubriek 'kitcar praat', ook al is hij nooit als kit geleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil graag een subrubriek voor mijn Golf Mk2 kitcar. Weegt veel minder dan 1000kg.

Ben trouwens voor aparte rubrieken. Laten we en elise rubriek maken dan gooien we bovenstaand geleuter er in en kan ik die vervolgens gewoon overslaan.

Winwin lijkt me.

Ik wil het graag over echte kitcars hebben, die van de zelfbouwers en bedenkers van mooie oplossingen. Iemand geinteresserd in Formule1 carbon remmen?

Mooi ik heb er net een paar sets van gekocht om onder de Caterham te plempen. Toch nog een voordeel die 13" wielen in de F1.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...