Ga naar inhoud

Voorstel rubriek lotus elise


Tim Valk.

Aanbevolen berichten

Net terug van verlof in Turkije en heb zelfs daar nog aan deze discussi terug gedacht!

Dit word een hele post jongens waar ikzelf normaal niet van hou maar het is niet anders.

 

Ok, mijn besluit hierover staat nu vast en ben VOOR een extra subrubriek voor een lotus elise en eventueel varianten

Waarom,

1: er is zelfs een subrubriek voor roddels, famieliezaken en weet niet wat nog allemaal :)

2: de lotus elise is eigenlijk een basis welke gebruikt word voor lichte sportwagens op te bouwen naar keuze, ik kom hierbij gezien na wat zoekwerk gevonden heb dat deze gebruikt word voor oa. de opel speedster, tesla roadster, hennessey venom..., eigenlijk een basis wat je dus kan kopen bij lotus en er je eigen ding mee doet, mits kapitaal krachtig natuurlijk maar we gingen niet discrimineren :) 

Je zoekt de modellen maar eens op, en zal verbaasd zijn, kijk vooral naar het interieur gezien je hier het chassis ziet!

Ps: Indien je een elise koopt kan je kiezen voor rover, toyoto,honda... motor en dit is wat een kitcar eigenaar wil, zelf de keuze krijgen.

3: wie zijn wij om te beslissen als de elise een kitcar is of niet als dit al beslist is door de meesters der kitcars:

ga nu al enkelle jaren naar Stoneleidg (grootste kitcar event op onze planeet) in Engeland waar de kitcar geboren is.

Dit evenement heeft voor elk kitcar merk een appart vak, een 100 tal verschillende "echte" kitcar merken komen aan bod en je raad het al de lotus elise/ opel speedster heeft ook hier zijn eigen stek en welverdiende plaats op het event, dit is met een rede!

Er is op dit event dus geen plaats voor een bmw met anderre motor... en zelfs niet voor een lotus evora!

4: er zijn veel negatieve reacties hierop maar denk dat degene die deze rubriek niet boeit deze gewoon niet volgt dan, ooit als deze een nieuwe vriendin heeft welke ietsje meer comfort in de auto wil zal ons nog dankbaar zijn :) 

 

DUS, waarom niet?

Je kan de rubriek elise en varianten noemen bv, denk wel niet dat er veel hennessey eigenaars zullen lid worden maar een opel speedster misschien weer wel.

Eventueel wil ik me wel mengen in de kosten van het creeren hiervan!

Dit uit sympathie voor kitcar eigenaars welke de overstap maakte en er zijn er nog in de maak zag ik op marktplaats 🤔
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Antwoord van Niels Schreuders:

Ben het echter wel met je eens, niet volledig om dezelfde redenen maar ik denk dat je het alleen maar aan kan moedigen om een subrubriek voor Lotus te creëren. Niet enkel vanwege het aantal leden maar ook vanwege de extra kennis en know-how.

 

Ben benieuwd naar de rest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Tim, ben het helemaal met je eens.

Heb er ook genoeg over gezegd.

Volgens mij is het een win/win situatie voor de club, en bovendien is het maar een subrubriek.

Begrijp al die negatieve reacties ook niet, het is maar hoe je ertegen aankijkt.

Feit blijft dat Lotus aan de voet stond van de meest bekende kitcar, en dat er nog steeds meer dan genoeg overeenkomsten zijn bij andere modellen.

Als je de subrubriek niet wilt volgen is dat je eigen keuze toch !

Vind het wel een beetje flauw om te zeggen dat lotus niks met een kitcar of de kcc temaken heeft.

En al helemaal flauw om te opperen dat er dan maar een ' echte kcc' moet worden opgericht.

Of je nu voorstander of tegenstander bent, er zijn altijd wel argumenten te noemen.

Een complete eigenbouw auto is ook geen kitcar bv, toch is dit zeer verwant eraan en past het ook hier perfect thuis.

Als je alles (te) letterlijk neemt past niks anders dan bouwpakket-auto's van één of andere leverancier hier.

We weten allemaal dat dit hier niet het geval is.

Als je objectief bent, is lotus geen absurde soort in deze club 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei B.Klaaijsen:

Ik heb de club gevonden waar je ook terecht kan met je Lotus Elise tussen de sevens.....       

https://7rcb.be/page.php?id=63

"In onze Club zijn alle Sevens, zonder enig merkenonderscheid welkom.
Ook Lotus Elise & Roadster eigenaars zijn welkom binnen onze gemeenschap.""

 

Is niet de vraag Bas, subforum is niet voor mij (heb kitcars genoeg😜)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Roy Schröder:

Een complete eigenbouw auto is ook geen kitcar bv, toch is dit zeer verwant eraan en past het ook hier perfect thuis.

 

In de oprichtingsakte van de kcc staat als doelstelling in de statuten onder punt 1 :

zelfbouw van automobielen , het bevorderen daarvan en activiteiten daaromtrent verrichten  en dat alles in ruime zin. 

Kitcars zijn daar een onderdeel van maar het begrip is dus ruimer.  
Wat er niet onder valt zijn fabrieksauto's zoals Lotus Elises of bv fiat ducato chassiskabines waar je ook allerlei motoren en opbouwen kunt kiezen.
Dat zijn geen zelfbouwautos en geen kitcars ookal breek je ze af om zelf weer net zo op te bouwen. Lotus heeft al in 1974 afscheid genomen van kitcars of eigenlijk pas in 1979 toen de laatste kits van de S4 verkocht werden in Nieuw zeeland.

jullie hebben vast een leuk punt voor de jaarvergadering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben op het forum de rubriek 'Wat nergens anders past'. Volgens mij staat niets je in de weg om daar een post 'Lotus Elise enzo' te starten. Zoekmachines e.d. zullen de post vinden en de Elise rijders kunnen daarin naar hartelust informatie uitwisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed punt dirk.en bas haalt ook het juiste aan .

 mijn 2 pennys : geen aparte topic voor fabriekswagens zoals de elise. gewoon hier lekker met kitcars bezig en als je er wat over wil vertellen in het topic wat nergens ander past

 

ook al zit er een hoop kit in een elise verwerkt.:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Menno Groenendaal:

Daarnaast lijkt het mij uiterst onverstandig om je verbouwingen aan een elise hier te posten omdat een originele schade vrije auto doorgaans veel meer opleverd als je hem weer gaat verkopen.

daar ben ik het niet helemaal mee eens menno vermogen speelt wel een grote rol in deze sector een s1 met honda ,duratec,of 1.8 t vw zie je bijna niet onder de 17000 pond  

vaak zijn deze auto`s ook grondig aangepast

 

We hebben op het forum de rubriek 'Wat nergens anders past'. Volgens mij staat niets je in de weg om daar een post 'Lotus Elise enzo' te starten. Zoekmachines e.d. zullen de post vinden en de Elise rijders kunnen daarin naar hartelust informatie uitwisselen.

ja zo kan het ook .......vind dit een goed idee dirk :D

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een oplossing. Maar begrijpen jullie het niet. Het is geen kitcar. En dit is een kitcar club. Als je begint met een fabrieks auto wat is de volgende stap? Als er een vraag of oplossing komt die je ook kan gebruiken voor een kitcar ok. Maar gelul over dashboard knopjes of zorgelijke dingen zeg ik nee. De club moet in kitcar vooruit brengen..  De club is een vraagbaak voor kitcars. Als een vraag stelt op internet wordt je altijd verwezen naar de kcc. Zo moeten we dat houden. Ik hoop dat de discussie over is. Blijf bij core business. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of is het een beperking... blijkbaar zijn er veel kitcar liefhebbers die ook een Lotus hebben.

De super seven is ook een Lotus..... te koop als fabrieksgebouwd (westfield, rcb, donkervoort etc) of zelfbouw.

Snap niet dat iedereen zich hier zo druk over maakt, maak gewoon een subforum aan en kijk of er berichten in komen. Zo ja, goede zet en anders bloed het vanzelf weer dood.

Kunnen we het nu weer over het belangrijke nieuws hebben: het haar van Matthijs van Nieuwkerk!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Ronnie Wagterveld:

Snap niet dat iedereen zich hier zo druk over maakt, maak gewoon een subforum aan en kijk of er berichten in komen. Zo ja, goede zet en anders bloed het vanzelf weer dood.

Dank u

18 minuten geleden zei Ronnie Wagterveld:

De super seven is ook een Lotus..... te koop als fabrieksgebouwd (westfield, rcb, donkervoort etc) of zelfbouw.

Snap niet dat iedereen zich hier zo druk over maakt, maak gewoon een subforum aan en kijk of er berichten in komen. Zo ja, goede zet en anders bloed het vanzelf weer dood.

Dacht ik ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Menno Groenendaal:

Daarnaast lijkt het mij uiterst onverstandig om je verbouwingen aan een elise hier te posten omdat een originele schade vrije auto doorgaans veel meer opleverd als je hem weer gaat verkopen.

 

Kan ik tegenspreken nav de aanbiedingen die ik kreeg op de herstelde elise via dit forum zonder dat deze te koop werd aangeboden wat ook niet de bedoeling is anders moet ik met de fiets gaan werken😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Stefan Ottenhof:

Is een oplossing. Maar begrijpen jullie het niet. Het is geen kitcar. En dit is een kitcar club. Als je begint met een fabrieks auto wat is de volgende stap? Als er een vraag of oplossing komt die je ook kan gebruiken voor een kitcar ok. Maar gelul over dashboard knopjes of zorgelijke dingen zeg ik nee. De club moet in kitcar vooruit brengen..  De club is een vraagbaak voor kitcars. Als een vraag stelt op internet wordt je altijd verwezen naar de kcc. Zo moeten we dat houden. Ik hoop dat de discussie over is. Blijf bij core business. 

 

Ik denk dat dit ook een beetje kort door de bocht is.

Alleen kitcars ?  prima .

Maar dan wil ik op de evenementen ook geen andere auto 's meer zien zoals een lotus / speedster of noem het maar op want het is tenslotte alleen kitcars.

Ik denk ook gewoon posten in de rubriek die Dirk oppert en verder niet te moeilijk doen. (als je het niet wil lezen doe je dat gewoon niet)

Als ik namelijk een evenement organiseer met een combi van beiden is het namelijk ineens leuk en totaal geen probleem bij de KCC !

Dus ik zie het probleem niet zo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei Wim v d Hil:

Ik denk dat dit ook een beetje kort door de bocht is.

Alleen kitcars ?  prima .

Maar dan wil ik op de evenementen ook geen andere auto 's meer zien zoals een lotus / speedster of noem het maar op want het is tenslotte alleen kitcars.

Ik denk ook gewoon posten in de rubriek die Dirk oppert en verder niet te moeilijk doen. (als je het niet wil lezen doe je dat gewoon niet)

Als ik namelijk een evenement organiseer met een combi van beiden is het namelijk ineens leuk en totaal geen probleem bij de KCC !

Dus ik zie het probleem niet zo.

 

Dat vond ik dus ook al vreemd, een opel manta en een afgeragde BMW op lelystad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeker waar Mischa.

Maar wat ook Ronnie Wagterveld zegt; er zijn best veel (oud) leden die een Lotus (erbij) rijden en toch ook kitcar liefhebber zijn.

Dit feitelijk gegeven wat kenbaar groeiende is, is er gewoon.

Dat er leden en ex leden zijn, die duidelijk aangeven hier binnen de kcc een subforum graag zouden willen, is er ook.

Wat zijn eigenlijk de negatieve gevolgen mocht er zo'n subforum komen ?

Zijn er mogelijk positieve gevolgen voor de kcc ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Roy Schröder:

Zijn er mogelijk positieve gevolgen voor de kcc ?

Vast wel......Wie weet heel veel subforums van alle automerken waar aan gesleuteld wordt.... voor (ex) leden... en daardoor nog meer leden. Een soort algemene autoclub of de nieuwe ANWB misschien wel .   Wie weet een commerciële knaller maar hoe dan ook...dat is niet zoals het ooit bedacht is bij de oprichting 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp je gedachtegang Bas, maar denk dat het echt niet zo'n vaart zal nemen met andere merken/auto's.

Het is ook precies dat ene merk waar het omgaat, en waar veel gemeenschappelijke interesse in is.

Dat het ooit zo niet bedacht is begrijpt iedereen denk ik wel. 

Maar we hebben het hier over een subforum, niet over een naamsverandering van de club.

Ook is het niet de bedoeling dat de oorspronkelijke gedachtengang van de kcc dusdanig word aangetast hierdoor.

Wat me overigens zeer sterk lijkt, omdat het juist een toevoeging aan zal zijn.

Iemand die er niks mee heeft, zal dit subforum links laten liggen en gewoon elders kijken.

Er word niemand iets te kort gedaan als zo'n forum er zou zijn.

Bovendien is hier meer dan eens aangegeven dat er wel degelijk overeenkomsten zijn tussen Lotus en kitcars.

En van daaruit ook voor vele logisch dat het hier bij past.

We hebben het niet over Honda Civics.

Met alle respect voor deze japanners 😉

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...