Ga naar inhoud

Versleten koppeling


Roy Schröder

Aanbevolen berichten

Ben erachter dat mijn koppeling zn langste tijd heeft gehad. Hij slipt soms met doortrekken door terwijl de koppeling al is opgekomen, en ook ruik je hem dan meteen.

Verder pakt de koppeling pas heel hoog en schakeld hij al moeilijker dan normaal.

Nu heb ik een paar vragen...

1 is dat moelijker schakelen te wijten aan de versleten koppeling?

2 is naast het vervangen van koppeling en drukgroep het mss beter om ook keeringen van de bak of lagers meteen te vervangen ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een beetje afhankelijk van de leeftijd van de motor en het aantal km. En ja het moeilijker schakelen is natuurlijk te wijten aan je niet goed werkende koppeling. Ik zou hier niet te lang mee blijven rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1:  niet altijd. Als je de motor en bak er uit moet halen is het altijd aan te raden om de keerringen waar je anders niet bij kunt direct mee te vervangen. Is een keuze.

2.  De lagers zou ik niet zonder aanwijsbare reden vervangen, als je tenminste de bak lagers bedoeld. Baklagers welke versleten zijn hoor je echt wel.

Bij vervangen koppeling drukgroep, plaat, druklager en eventueel hydraulisch koppelingcilinder vervangen, (met de keerring motorzijde)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt heren.

ik ben inderdaad van plan zekerheidshalve de koppelingsplaten/drukgroep en lager/ keringen en koppelingskabels te vervangen.

de koppelingscilinder kom ik gemakkelijk bij als die later de geest geeft.

baklagers hoor ik niet, heb ik wel over getwijfeld om die ook meteen te vervangen, nu de bak eronderuit moet.

heb besloten die nog maar te laten zitten, gokje....

wat ik ook nog vervang is de bakophangrubber.

wat me wel opvalt nu ik zo aan het shoppen ben, is het enorme prijsverschil in materialen, mnv de koppelingsplaten.....

zijn er nog aanraders waar ik zou moeten kijken voor de materialen ?

betreft mijn Elise, wat ik gezien heb zijn die platen niet overal verkrijgbaar.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...