Ga naar inhoud

Wijziging chassis icm body conversie


Michael Leenaers

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Mijn belangstelling gaat uit naar het bouwen van een Fiorano type T48. Echter nu sinds eind 2016 het verlengen (lees wielbasis) van het chassis in combinatie met een body conversie niet meer tot de mogelijkheden behoort, immers het chassis van een Triumph Spitfire of Truimph GT6 dient in dit geval 12 inch verlengt te worden,  vroeg ik mij af of het wel mogelijk is een bestaande Fiorano met UK kenteken in te voeren zonder dat dit door de RDW aangemerkt wordt als nieuw vervaardigd voertuig en dus daardoor geconfronteerd wordt met hoge kosten.

Ook vroeg ik mij af, als bovenstaand wel mogelijk is, of je in een later fase, nadat de auto is voorzien van NL kenteken, mocht het om een Triumph Spitfire chassis gaan met een 4 cilinder motor, deze motor zou mogen vervangen door een Truimph 6 cilinder motor.

Misschien kan hier iemand iets over zeggen. alvast dank. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zowel bij import als bij herbouw/wijzigingskeuring heb je het probleem dat niet aan de 1/3 2/3 regeling is voldaan bij een verlengd of verkort chassis.  Dit is ook de reden dat je bv  geen ingekorte kever kitcars meer kan invoeren met behoud van identiteit, ze krijgen dan een nieuwe identiteit en moeten voldoen aan de nieuwe voertuigeisen ookal zijn ze in een ander eu land toegelaten op een oud bouwjaar. Dit brengt de laatste tijd veel complicaties met zich mee ook op import van kitcars met oude bouwjaren of zgn age related plates, ook dat wordt niet meer geaccepteerd, ik kan er hele verhalen over schrijven inmiddels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...