Ga naar inhoud

De waterratrit 3 september 2017 (SSCN evenement)


Joey van den Bogaert

Aanbevolen berichten

Om jullie als leden een beetje op het verkeerde spoor te zetten heb ik wat letters veranderd. Eigenlijk is het waterradrit. Mijn idee na vorig jaar was om langs Zoveel mogelijk waterwielmolens in Twente en de Achterhoek te rijden. Dit is aardig gelukt.

De start locatie is watermolen Singraven aan de Schiphorstdijk 4 in Denekamp. Hier zullen we worden ontvangen met koffie, thee en natuurlijk wat lekkers. Hier is ook meteen de eerste watermolen te zien. Deze watermolen is nog als zagerij in gebruik! Voor de oplettende leden tijdens de route die ik vorig jaar heb uitgezet zijn we langs deze watermolen gereden.

Na het ontvangst zullen we rond 11 uur vertrekken. Het eerste deel van de route zal langs verschillende... watermolens voeren. Grote maar ook kleine. Eerst blijven we boven in Twente om vervolgens naar beneden te gaan. Via de watermolens Bels, Frans en de Noormolen komen we bij kasteel Twickel om vervolgens langs de Oeler watermolen te rijden en te lunchen bi’j de watermölle aan de Watermolenweg 3 Haaksbergen.

Na de lunch zullen we onze weg vervolgen. Helaas is het hier wat moeilijker om echt bij de watermolens te komen. Ze worden wel aangegeven op de route maar zoals we in Twente zeggen we gaan er langs. Via plaatsen zoals Neede, Diepenheim en Laren (ja in Gelderland ligt ook een Laren) zullen we ons vooral bewegen over 60km/h wegen om ons richting Zutphen te begeven om daar mooi aan de IJssel bij het IJsselpaviljoen te eindigen aan de IJsselkade 1 in Zutphen.

Hier is het voor de liefhebbers mogelijk om IJssel plate of (aanrader!) Bourgondisch te Dineren. (Zie ook http://ijsselpaviljoen.nl/)

Start: watermolen Singraven, Schiphorstdijk 4 in Denekamp
Lunchen: bi’j de watermölle Watermolenweg 3 Haaksbergen
Finish: IJsselpaviljoen, IJsselkade 1 in Zutphen

Voor NIET SSCN leden word er een start bijdrage gevraagd. Het bedrag hiervan blijf ik jullie nu verschuldigd. Dit zal later volgen.

Graag tot 3 september!
Joey van den Bogaert

singraven.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...