Ga naar inhoud

autotrailer weekend croix gevraagd


Richard Aerdts

Aanbevolen berichten

Wie heeft er in het Zuiden van Limburg een lichte trailer te huur.

Ik ga 19 augustus naar Croix maar kan bij de verhuurbedrijven alleen die zware trailers van 650 + kg huren.

Is er iemand die de zijne niet gaat gebruiken die hem dat weekend wil verhuren.?

Enkel Asser of dubbel maakt niet zoveel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Goedkoopeenbusjehuren.nl heeft een dubbelasser die weliswaar 650+ is, maar ze controleren niet of je E rijbewijs hebt. Al ben je ws niet verzekerd als er iets zou gebeuren.....

Ik zit met hetzelfde probleem, geen behoefte aan een eigen trailer voor die 1-2x per jaar dat ik zoiets nodig zou hebben. Maar in de Limburgse verhuur alleen maar zware trailers waarvoor je E nodig hebt. Dus ik dub erover om dan toch maar E erbij te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je niet nodig zolang de combinatie trekkende auto +aanhanger  niet boven de 3500 kg komt.

Wet is gewijzigd en met onze auto 'je ga je dit maximale never nooit halen. Je moet wel kijken naar het maximale trekgewicht van je auto want die moet natuurlijk wel dit gewicht aankunnen.

Ik heb mijne enkelas trailer verkocht omdat ik meer aan stalling moest betalen dan dat ik hem zou huren. Achteraf misschien toch moeten houden, maar ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Richard Aerdts:

Heb je niet nodig zolang de combinatie trekkende auto +aanhanger  niet boven de 3500 kg komt.

Wet is gewijzigd en met onze auto 'je ga je dit maximale never nooit halen. Je moet wel kijken naar het maximale trekgewicht van je auto want die moet natuurlijk wel dit gewicht aankunnen.

Mijn auto (Passat) komt op totale gewicht van 2210kg (eigen gewicht + laadvermogen). Dan mag een trailer hooguit 1290kg zijn, ook eigen gewicht + laadvermogen. Als ik op www.boedelbak.nl kijk dan staat daar 1 autoambulance met een max. massa van 2000kg. Die mag ik dus niet trekken volgens deze informatie.

Die aanhanger weegt zelf al 600kg en mijn Westfield weegt leeg 660kg, als idd de werkelijke lading geteld wordt en niet het laadvermogen dan zou het nét kunnen. Maar zoals ik de info lees bij rijksoverheid en rdw, dan tellen auto + aanhanger eigen massa én laadvermogen bij elkaar. Je krijgt dus een stapeling van 4 gewichten en dat gaat al snel boven de 3500kg uit. Het gewicht dat daadwerkelijk geladen is op de aanhanger lijkt geen rol te spelen in de berekening B of BE.

Bij deze trailer wordt dan weer rijbewijs B opgegeven. Ik hoop dat ik de teksten bij de overheid verkeerd lees.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Ramon Koch:

Mijn auto (Passat) komt op totale gewicht van 2210kg (eigen gewicht + laadvermogen). Dan mag een trailer hooguit 1290kg zijn, ook eigen gewicht + laadvermogen. Als ik op www.boedelbak.nl kijk dan staat daar 1 autoambulance met een max. massa van 2000kg. Die mag ik dus niet trekken volgens deze informatie.

Die aanhanger weegt zelf al 600kg en mijn Westfield weegt leeg 660kg, als idd de werkelijke lading geteld wordt en niet het laadvermogen dan zou het nét kunnen. Maar zoals ik de info lees bij rijksoverheid en rdw, dan tellen auto + aanhanger eigen massa én laadvermogen bij elkaar. Je krijgt dus een stapeling van 4 gewichten en dat gaat al snel boven de 3500kg uit. Het gewicht dat daadwerkelijk geladen is op de aanhanger lijkt geen rol te spelen in de berekening B of BE.

Bij deze trailer wordt dan weer rijbewijs B opgegeven. Ik hoop dat ik de teksten bij de overheid verkeerd lees.....

Je leest het goed Ramon, laadvermogen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt bijna het gewicht van mijn camper, wat een tank zo een VW en dank te bedenken dat ze ook nog met de software hebben geklooid om het ding überhaupt voorruit te krijgen.

Humbauer heeft daar speciale enkelassers, die een gewicht van 1200 kg of 1400 kg hebben. Ik had er zo eentje en het eigen gewicht was 350 kg, was dus een ander verhaal met mijn Seat. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...