Ga naar inhoud

tips bij aankoop en invoer


p.geelen

Aanbevolen berichten

Als het ding correct op Duits of Engels kenteken staat, dan zal het allemaal wel meevallen. Zoals ik de advertentie lees, denk ik echter niet dat dat het geval is.

Keuring RDW, BPM aangifte, belastingaanslag verwerken en betalen, verzekeren en rijden. Verdiep je even héél goed in de BPM, niet onmogelijk dat hier fikse kosten mee gemoeid zijn.

Begroot voor deze auto ook nog wat bouwbudget. Omdat de eigenaar de auto aanbiedt als donor (zum Ausschlachten) zal het wellicht niet compleet zijn. Typisch zo'n "bezint eer ge begint" ding. Aanschaf zal nog wel meevallen, maar dat zal ook het enige zijn. Ik zou me eerst eens richten op auto's die in de Benelux staan en op NL kenteken afgeleverd kunnen worden door de handelaar. Als daar écht niets naar je zin en budget te koop is, dan kun je altijd nog zoeken in het buitenland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 dit is geen locust chassis

2 de 2/3 regeling geldt hier niet, alles is nieuwer dan 1978 waardoor bouwjaar 1978 door rdw niet gehandhaafd blijft

3 locust bestond niet in 1978

Vroeger ging de rdw makkelijker om door 1 op 1 de datum eerste toelating over te nemen uit land van herkomst. Dat is nu veranderd met alle gevolgen vandien voor technische eisen en bpm etc....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst Engelse auto ingevoerd. Robin Hood..bouwjaar 1998. Bpm vrij (>20j) formulieren vond ik meevallen. Bij mij was het alleen zo dat de auto bij invoer verplicht gekeurd moest worden. Dit wat hun zeiden vanwege de zogeheten Q plate. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...