Ga naar inhoud

Oliefilter vervangen


Timo Swanenberg

Aanbevolen berichten

Bij mijn recent aangeschafte Sylva Striker wil ik de olie en het filter vervangen. Nu heb ik de olie al uit het blok laten lopen, maar ik krijg met geen mogelijkheid het filter los, welke aan de zijkant van het blok zit. Doe ik iets verkeerd? Ik probeer deze linksom van het blok af te draaien, ik heb al zo'n speciale tang aangeschaft die over het filter heen is te plaatsen. Ook heb ik al een schroevendraaier door het filter geslagen in de hoop dat dat beweging in de zaak zou brengen, maar hij zit echt muurvast.. Bijgevoegd een foto van het inmiddels toegetakelde filter ter info. 

Wellicht dat iemand hier nog een tip heeft.. 

IMG_20170714_185226679.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die tangen of kettingen glijden over het filter heen als de boel te vast zit. Met een schroevedraaier alleen heb je te weinig moment. Schroevedraaier er dwars doorheen en handvat verlengen met een buis van minstens een halve meter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

schroevendraaier erdoor rammen dan draai je hem wel los. Linksom wel te verstaan. edit: moet beter lezen, had je al gedaan. Zoals Dirk zegt beetje verlengen. met een buis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vaak verkeerd gedaan wordt bij het plaatsen van het filter, is het veel te vast aandraaien met gereedschap. Gewoon met de hand is ruimschoots voldoende. Rubber ring eerst even invetten en dan met blote handen het filter aandraaien. Daar mag gerust wat kracht op gezet worden, moet wel vast zitten uiteraard. Maar nooit met gereedschap het filter strak vast zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig staan er vaak instructies op het filter hoe vast die moet. Afhankelijk van de schroefdraad meestal iets van net aan en dan driekwart slag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...