Ga naar inhoud

17" onder seven


Aanbevolen berichten

Ik ben al even aan het uitvissen welke straattoegelaten semi slicks er interessant en vooral ook mogelijk zijn onder mijn VM en dat blijkt weer niet zo makkelijk te zijn omdat de maat die er achteraan op ligt niet zo courant is.

Vooraan: 205/45/16 en achteraan 225/50/16.

Mijn keuze was gevallen op de Toyo R1R, mede omdat die beide bandenmaten veelal worden aangeboden, maar ook daarin maken ze blijkbaar de 225/50/16 niet meer. Twee online aanbieders hebben al gereageerd dat ze deze niet meer kunnen leveren.

Mijn gelijkvormigheidsattest is duidelijk over de toegestane banden en ik heb al geïnformeerd bij het GOCA; wijziging van bandenmaat/bandendiameter betekent opnieuw de homologatieprocedure doorlopen en dat is toch wel het laatste waar ik zin in heb. Een andere velgdiameter is wel toegestaan, zolang de globale wieldiameter niet meer dan 2% afwijkt van de originele diameter.

In 17" is het mogelijk om een setje wielen en banden samen te stellen, maar hoe rijdt dat?? In een grotere diameter gaat het complete wiel ongeveer een kilo meer wegen en door het lagere profiel van de band verandert ook het veerkarakter van de auto.

Iemand ervaring of goede raad hieromtrent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Koen,

Autobandenmarkt heeft ze op voorraad.

R1r is geen echte semislick trouwens. R888r wel daarintegen. Zit een groot verschil in. Reed eerst met r1r en tot 250 pk zet je het aardig op de weg. Is ook een fijne band.

 

Maar voor meer vermogen en een hogere bochtensnelheid(altijd fijn) zou ik de r888r nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij momenteel met de R1R onder de Westfield. Deze banden hebben t.o.v. normale straatbanden zoveel meer grip! Paar weken geleden samen met een Porsche 911 van 2001 op een industrieterrein aan het rijden geweest. Die Porsche kon de Westfield nergens meer bijhouden.

R888r moet je eerst goed warm hebben en mag je bij een lagere temperatuur dan 7 graden niet meer mee rijden.

De KCC voorzitter @Fabian Snijders rijd met 17 inch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Autobandenmarkt heeft de 225/50/16 ook niet in voorraad hoor.

Harry, Avon heeft ook niet de nodige maten in 16"...

Iemand al gereden met de Yokohama AD08R? Lijkt me op papier een valabel alternatief voor de R1R en is wél de nodige maten leverbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koen, rij al 6 jaar op 17"

Voor mij een opties genot ;-)

Bandenspanning iets naar beneden 0.9, schokdempers middel, nog nooit klachten gehad van raar weggedrag.

En op het circuit laten we zeggen ik heb lol.

Gr fabian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een optie die ook het overwegen waard is.

Extra setje wielen met semi slicks voor de circuitdagen en het stevige rijwerk, hier kan je dan een maat kiezen die gunstig geprijsd is. De huidige set gebruiken om relaxed te toeren en keuring.

Groet,

Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei A.Boeren:

Hier een optie die ook het overwegen waard is.

Extra setje wielen met semi slicks voor de circuitdagen en het stevige rijwerk, hier kan je dan een maat kiezen die gunstig geprijsd is. De huidige set gebruiken om relaxed te toeren en keuring.

Groet,

Arjan

Heb ik bij mijn Westfield ook gedaan. Een set velgen van het zelfde merk en type alleen een andere kleur met stoeprand schade. Perfect voor op het circuit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...