Ga naar inhoud

Striker weg


J. Bakker

Aanbevolen berichten

  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Op 22-7-2017 om 16:32 zei J. Bakker:

i.

ik heb getwijfeld over de S1 of de S2, persoonlijk vindt ik dus de S2 mooier dan de S1, maar net zoals ik zeg dat ik persoonlijk en anders had ik natuurlijk de S1 wel gekocht, er staat nog een mooie bij UKsportscars, je moet wel van geel houden natuurlijk, en ik hoorde dat UKsportscars een goed bedrijf moet zijn, ook al heb ik een andere mening en ervaring maar dat zal wel een unicum, ik krijg elke keer een vrouw aan de telefoon, die heeft er volgens mij geen zin in of heeft er geen enkel verstand van, de heer des huizes heb ik nog nooit gesproken, ik zoek namelijk onderdelen en volgens de vrouw des huizes zijn deze niet leverbaar, van der Kooi gebeld en deze zegt ja hoor zijn er gewoon geen enkel probleem,   

uk sportscars  is een eenmans bedrijf met extreem veel passie voor lotus elise en exige`s 

hierbij zit hij veel in Duitsland Belgie en Engeland ,kan dan wel minder bereikbaar zijn

ook als hij met klanten bezig is heeft martin alle tijd en deelt alle passie 

Nooit te beroerd om onderdelen langs te brengen of op te halen 

Momenteel is hij zelfs voor mij onderdelen aan het ophalen vanuit Engeland 

wat soms nog een betere oplossing is als een ebay versturing of zelfs een pakket versturing vanuit nederland

zelf wacht ik al meer dan een maand op onderdelen voor de s1 zoals kabelboom originele ecu en bijbehoren wat al betaald is maar waarschijnlijk nooit geleverd zal worden:(

 

harm wat voor elise heb jij  nog steeds de grijze s1 

ja je hebt wel een punt harm na een aantal jaar lid geweest te zijn is mijn passie niet verdwenen voor de kitcars alleen is de passie groter geworden voor de elise`s maar de roots zijn van de zelfde man ;)

misschien is het wel tijd om dit ook bij de club te gooien ,en daarmee de club wat groter te maken  

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt het is een Kitcarclub, nog even een berichtje wat ik over UKsportscars schreef, ik heb contact gehad met Marten, en die legde mij even uit hoe men daar werkte, en waar ik dus net zo over denk, hij nodigde mij uit voor een kop koffie, wat ik ook ga doen, ik was te snel met schrijven dat betreur ik, het lag aan mij niet aan UKsportscars, ik heb van diverse mensen op dit forum een berichtje gehad dat de fout waarschijnlijk aan mij lag en niet aan UKsportscars, Hierbij dus ook mijn welgemeend excuus hiervoor ik was fout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

lees net je bericht Harm, en je hebt natuurlijk een goed punt wat dat betreft.

zelf ben ik ook geen lid meer van de KCC, maar wel nog gewoon forum lid.

wat me hier opvalt is dat veel leden en ex leden een overstap hebben gemaakt naar een Elise, of er een Elise hebben bij gekocht.

volgens mij is dit aantal ook sterk groeiende als ik het zo lees.

het is geen kitcar en hoort hier eigenlijk ook niet thuis op het forum, hoewel er toch gelijkenissen zijn met een Lotus algemeen en kitcar !

Wat mij persoonlijk altijd aan de KCC heeft aangesproken, en nog steeds is de openheid, diversiteit, kennis en behulpzaamheid van de zowel forum als KCC leden.

mensen die het aandurven om hun bolide uit elkaar te draaien, te leren kennen, zelf te repareren en meer ervan willen weten dan een andere doorsnee liefhebber.

misschien ook wel een noodzakelijk iets voor een kitcar eigenaar....maar daar zit ook wel weer een overéénkomst met lotus...

Ik denk dat mede daarom veel leden en ex leden die een Elise aangeschaft hebben die verbondenheid en sfeer met deze club op enige manier prettig vinden, wat ook blijkt !

volgens mij zijn de mensen die hier op het forum over hun Elise praten ook allemaal (ex) kitcar eigenaren.

Persoonlijk vind ik dit forum ook prettiger dan welk ander Lotus forum.

Al het andere wat Lotus clubs aanbieden trekt me ook bijzonder weinig, sjieke uitjes met een hoog kak gehalte al helemaal niet.

Ik ben iemand die vrijwel nooit meedoet aan het rijden van georganiseerde ritten, maar trek er het liefst zelf op uit.

op dit moment maak ik nog maar heel weinig gebruik van deze club/forum, maar vind het leuk om te zien dat steeds meer KCC leden een Elise kopen.

Mocht de Lotus Elise op één of andere manier betrokken kunnen raken bij deze club, dan zou ik zeker weer lid worden ;-)

Ik weet dat sommige dit zien als de spreekwoordelijke knuppel in het hoenderhok gooien, maar is dat ook zo....

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij mag je die knuppel in het hoenderhok gooien Roy...

Ik heb dan geen Elise, maar vindt dit wel een zeer aansprekend model, zo als ook nagenoeg alle andere Lotus modellen...
De connectie tussen een kitcar, lees super seven en Lotus is in mijn ogen (ook historisch gezien) snel gemaakt.
Uiteraard blijft het begrip "kitcar" altijd een heel breed scala en ook diversiteit aan voertuigen bevatten.
Hoe letterlijk neem je het woord "kit-car". 

Als er zo veel verbondennheid met de KCC is, maar dit niet (meer) gehonoreerd wordt met een clublidmaatschap i.v.m. een afwijkend voertuig, lijkt me dit een schot voor open doel voor het bestuur van de KCC om hier eventueel iets mee te doen. Zeker in een tijd van teruglopende leden aantallen.
Mij heeft het altijd aangesproken dat je bij de KCC niet aan één model voertuig vast zit, dus waarom niet nog een stapje verder gaan?
Uiteraard kan je discussiëren waar je de grenzen stelt, maar het belangrijkste is toch het delen van kennis en ervaringen van een door ons alle begeerde hobby! ;-)

Vrgr. Peter van Oosterhout

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je altijd een discussie kan voeren hierover. Maar naar mijn idee een vrij zinloze.

Er zijn tal van lotusforums en er is een kitcarforum.

Het enthousiasme van licht sportief ligt dicht bij elkaar. Vandaar dat veel mensen die van kitcars houden ook graag een lotus willen hebben.

Maar het is een totaal ander iets je koopt gewoon een kant en klaar product en dat is niet de essentie van een kitcar in mijn en denk meerdere hun beleving ervan.

Een kitcar is gewoon een one of a kind ding. Maar dat is slechts mijn mening.

Ik voel de passie en beleving van beiden voertuigen. Alleen is het nodig om dat hier te doen? 

Ik denk persoonlijk van niet..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, de voorgaande posts wekken de indruk dat er gediscrimineerd zou worden binnen de KCC !  Naar mijn weten is dat niet het geval, zowel bij aanmelden als nieuw lid, danwel 'onderweg' gedurende het lidmaatschap.

De KCC heeft geen toelatingsbeleid op basis van wat dan ook. Man/vrouw, huidskleur, kitcar of Lotus Elise ja of nee, woonplaats of sexuele voorkeur spelen geen rol en dat is ook de kracht van onze club !  Als je vervolgens gedurende je lidmaatschap besluit om een ander type auto te gaan rijden, is er niemand binnen de KCC die dan zegt dat je je lidmaatschap moet opzeggen. Dat doe je als lid echt zelf !  

Uiteraard ligt de primaire focus van de KCC op kitcars; anders waren we wel de ANAB, de Algemene Nederlandse Automobilisten Bond , een waarschijnlijk uitermate duffe bende ! En natuurlijk bestaat er een relatie met die maffe brexiters die in het verleden briljante voertuigen op de weg hebben gezet zoals ene Colin Chapman. Geweldig ! Maar, het gaat hier om passie voor 'simplify, then add lightness', 'fuck you, ik rij wat ik zelf wil' of weerstand tegen 'geen idee of dat een Ford, Kia of Renault is...'

Wat is nou eigenlijk het probleem ? :mellow:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dus als ik het goed begrijp is het een kitcarclub, maar een subforum voor lotussen bmw s porsches maserati's dat is allemaal geen probleem.

Want er wordt niet gediscrimineerd

Dat alles wordt toegelaten? Is dat het moraal van het verhaal?

Het probleem is dat er geen duidlijkheid is. En die zeker met bovenstaande post niet duidlijker wordt.

Wat is de bedoeling van dit forum, wat is er welkom welke subfora's/secties kunnen gemaakt en behouden blijven?

Denk dat dat nu het probleem is.

Er zijn nu een groep kitcar eigenaren die overgestapt zijn naar lotus en hier graag een subfora willen hebben omdat ze hier al jaren zitten. Wat ik uiteraard kan begrijpen.

Kan dat ja of nee? 

Denk dat dat nu onduidlijk is, correct me if im wrong

Link naar reactie
Delen op andere sites

alvorens er subforums komen  voor mercedes Pagodes waar je ook zelf aan kan lassen,  zelfgebouwde campers en liefhebbers van wat voor meuk er allemaal niet meer is, zelfs al is het 5 generaties na de laatste echte Lotus kitcars (lees 1974) ontstaan,  

pas dan eerst de statuten in de oprichtingsakte van de kitcarclub aan voordat mensen massaal gaan weglopen naar een echte kitcarclub.     Ik heb geen enkel recht van spreken hier maar wilde er maar even op wijzen.  pfff,  Dat het ooit zover ging komen.....           hamer en beitel neem je toch ook niet mee naar de kantklosclub of slaat dat kant noch wal..... appels en peren dat zijn kitcars vs een lotus elise zolang die elise niet als donorauto gebruikt wordt zoals bijvoorbeeld bij de marlin 5exi, kijk met zoiets heb je dan weer wel spreekrecht denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

merk maakt voor mij niet uit .

of het een kitcar is of een lotus die zo van de fabriek komt of zelfs een caterham die kan je ook kant en klaar kunt kopen 

ik zie zelf niet veel verschil :D

maar wat roy zegt, geld ook voor mij ook ,het is een prettig forum waarbij iedereen zijn passie kan delen 

ook hier wordt aan de lotus gesleuteld net als mijn oude kitcar

 

 

large.DSC_3022.JPG.b797052845877e97ae0a5b731164b3f9.JPGlarge.DSC_2518.JPG.9e4b57db2f96cfcfc303087706bbf341.JPGlarge.DSC_2609.JPG.38e808c7b4577a8b148b61a826856188.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het interesante aan deze club is de veel bredere kennis van zaken dan welke andere club ook. Ook zijn de meeste leden daarin echt geïnteresseerd en denken mee.

Bij de Lotus club wordt er ook gediscussieerd, maar meer over welk hoedje beter past bij de kleur Lotus voor aankomende rit 😁

Dat is denk ik het grote verschil met de reeds bestaande Lotus clubs en de kcc.

Je zou met de kcc gedachte een nieuwe lotus club kunnen oprichten.

Maar het feit is dat veel kcc leden reeds een Lotus hebben en daar ook regelmatig over posten, wat kennelijk ook gewoon mag en kan.

Ik zie daarin een groeiend aantal leden.

Als ik hier de plank mis sla hoor ik het graag !

Dan blijft de vraag...waarom dan geen subforum over bv de Lotus algemeen.

Ik weet niet of het Colin Chapman was die de eerste kits aanbood, maar voordat überhaupt de kitcar ontstond werden bestaande autos compleet verbouwd tot iets anders.

Chapman zelf is zo ook begonnen met een Austin seven, waar later de Lotus seven uit voortkwam. En weer later de eerste zelfbouwpaketten ervan.

Er zijn wat mij betreft meer overeenkomsten dan verschillen.

Een lotus bestaat ook veelal uit bestaande onderdelen die niet door lotus zelf zijn ontwikkeld.

Maar goed, kan me ook goed voorstellen dat er afkeer is tegen zo'n subforum in deze club.

Vandaar dat ik het eens in de groep wilde gooien.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

anders zou de club de algemene specialist sportscarclub moeten gaan heten. 

Wat is na de lotus elise dan de schiedings lijn. Ik rij een opel speedster. En ja dat is de zelfde auto. Maar ook weer niet.  Een donkervoort is ook geen kitcar. Is het wel ooit geweest. 

kitcars zijn samengestelde auto,s , zelfgebouwd of in een kleine serie door een fabrikant.  En zijn via de IVA (sva) of indivuele keuring op kenteken gekomen. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Mischa Bauman:

anders zou de club de algemene specialist sportscarclub moeten gaan heten. 

Wat is na de lotus elise dan de schiedings lijn. Ik rij een opel speedster. En ja dat is de zelfde auto. Maar ook weer niet.  Een donkervoort is ook geen kitcar. Is het wel ooit geweest. 

kitcars zijn samengestelde auto,s , zelfgebouwd of in een kleine serie door een fabrikant.  En zijn via de IVA (sva) of indivuele keuring op kenteken gekomen. 

 

 

in principe klopt het wel..

Lotus algemeen heeft eigenlijk nooit anders gedaan dan een chassis en carrosserie, dashboard, interieur bedacht met wat andere kleinere aspecten, de rest werd geleend bij anderen.

Motoren, versnellingsbakken, remmen, stuurhuizen, verlichtings units, tellers enz enz om maar eens wat op te noemen kwamen vrijwel nooit van Lotus zelf op een paar uitzonderingen na.

ze zijn in vergelijking met andere fabrikanten ook in veel minder oplages gebouwd, dus dat klopt ook.( 55.000 elises in 20 jaar tijd)

In Nederland rijden er naar schatting 600 rond, dat zijn er minder dan kitcars vermoed ik.

Donkervoort is idd ook zo'n merk, net als Caterham, een originele Lotus seven of Westfield zelfs.

maar deze merken vallen in deze club gewoon onder de "seven achtige" en zijn ook geaccepteerd als zodanig.

Ik zeg niet dat een Elise hier niet geaccepteerd is, maar het is een buitenbeentje met veel overeenkomsten die toevallig of niet een flinke opmars maakt binnen deze club.

En er kwam een opmerking langs wat deze auto's hier deden....

Waren het Honda Civics geweest die allerhande leden erbij kochten was het mss wat anders geweest denk ikzelf hardop.

Ik denk daarom dat de Elise en lotus algemeen goed erbij past, en mogelijk ook goed zal doen bij nieuwe leden, die veelal dezelfde interesse deelt, ook m.b.t. kitcars.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon zelf clubje oprichten. Als ik het zo lees zijn er genoeg ex kcc leden. Die een elise hebben. Dan wordt het daar ook gezellig. Een elise is geen kitcar daarmee uit. Maak wat leuks van het onderstel en motor en je hoort er weer helemaal bij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het dan met mijn elise, er zitten namenlijk de voorste chassis balken in van een opel speedster, opnieuw aan elkaar gelijmd, kreeg hier ook veel waardering voor op het forum tijdens de herstelling  waarvoor dank

Voorste bodemplaat zelf gemaakt uit rvs

is dit dan een kitcar of niet

ook zie ik op facebook telkens de kcc op de koffie voorbij komt een elise in de voorgrond

stof tot nadenken vind ik dan

het lotus forum bv heeft ook een subrubriek voor opel speedster

mij blijft het gelijk, heb de mk ook nog welke ik dringend moet afwerken maar zou het wel leuk vinden of hoe zeggen ze dat bij jullie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat is een vakkundig herstelde lotus met niet orginele onderdelen en geen kitcar.

Een kitcar is de definitie van wiki die mischa hierboven al beschreven heeft.

Snap ook deze disscussie niet heel erg eigenlijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Tim Valk.:

Hoe zit het dan met mijn elise, er zitten namenlijk de voorste chassis balken in van een opel speedster, opnieuw aan elkaar gelijmd, kreeg hier ook veel waardering voor op het forum tijdens de herstelling  waarvoor dank

Voorste bodemplaat zelf gemaakt uit rvs

is dit dan een kitcar of niet

ook zie ik op facebook telkens de kcc op de koffie voorbij komt een elise in de voorgrond

stof tot nadenken vind ik dan

het lotus forum bv heeft ook een subrubriek voor opel speedster

mij blijft het gelijk, heb de mk ook nog welke ik dringend moet afwerken maar zou het wel leuk vinden of hoe zeggen ze dat bij jullie

Die foto gebruik ik omdat het makkelijk is. Die staat als snelkoppeling op mijn buroblad. Is ook om te laten zien dat bij KCC op de koffie alle auto's welkom zijn! Zelfs daily drivers. Enige eis is gezelligheid meenemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een kitcar alhoewel vele mensen met een Caterham dit niet fijn vinden als je hun auto een kitcar noemt. Volgens mij is de definitie vrij goed vast te stellen. Een auto die je zelf in een schuurtje kunt bouwen nadat je de hoofdcomponenten, chassis, wielophanging etc. in dozen hebt ontvangen. Je mag er natuurlijk ook voor kiezen om hem door de fabrikant samen te laten stellen, maar dan mag je jezelf volgens geen kitcar bouwer meer noemen.

Een Elise kun je niet in onderdelen bij je schuurtje af laten leveren met het doel een nieuwe auto te bouwen. Voordat allerlij mensen gaan schrijven dat je iedere auto in onderdelen kan kopen, niet waar, want een chassis kun je alleen maar kopen als je een oude in levert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het maar hoe je iets interpreteert. Als bv een kitcar leverancier een nieuwe kit levert met eigen chassis/bodywork/ophanging en weet wat nog, dan kun je met donor of nieuw verkregen onderdelen de auto laten of zelf afbouwen.

Hoewel Lotus eigenlijk in grote lijnen niks anders doet, is het enige verschil dat je tegenwoordig geen Lotus meer in kit kan kopen.

Wat mij betreft dus een flinterdunne lijn hiertussen.

Zeker als je merken als Donkervoort, Caterham neemt, die in principe in dezelfde schoenen staan als Lotus wat dit betreft.

Ook van deze merken zijn afzonderlijke clubs en toch zitten vele ook hier.

Dat je een Lotus eerst compleet tot iets anders moet verbouwen om het een kitcar te noemen klopt al helemaal niet.

Je zou wel weer een Lotus als donor voor een project kunnen gebruiken.

Dat klopt dan wel weer.

Feitelijk is het gewoon een acceptatie issue....

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Roy Schröder:

Feitelijk is het gewoon een acceptatie issue....

 

als je acceptatie doet op grond van de definitie van een kitcar zoals Mischa aangeeft, valt een Lotus Elise er niet onder, evenmin als een auto die met GM onderdelen in een of andere andere saaie fabriek is opgebouwd......    Met die Lotus Elise acceptatie-redenering Krijg je hier straks ook alle andere merken die onderdelen van andere merken bevatten.... volgens mij zijn dat ongeveer alle auto's die geproduceerd worden, dus dan wordt het hier:    de AUTOCLUB    of misschien wel de nieuwe site van de ANWB.

.....en dan wordt het snel tijd voor de echte algemene kitcarclub, daar ga ik dan ook weer bij want zo heb ik ooit deze club bedacht en opgericht na al kitcar rijdend minachtend te zijn bejegend door mensen van bepaalde andere dure clubs....

Link naar reactie
Delen op andere sites

NKCC nieuwe kitcar club. Laat bij de oude club er alles bij komen. Misschien komt er dan een club. Voor kitcar bouwers en rijders en kan dan alle fabrieksautos geweigert worden. Een club voor hulp en kennis. Nu ben ik al heel veel jaren lid(12 jaar) maar het forum is dusdanig saai geworden dat er weinig nieuws op komt. Nu heb ik mijn westfield volledig herbouwd maar doordat ik geen foto's kan uploaden kan ik dat niet delen. Ik overweeg mijn lidmaatschap van deze eens fantastische club op te zeggen. En mij bij bas zijn ideeën aan te sluiten. Gr stefan 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stefan,

Laat je nu niet tegenhouden doordat er tijdelijk even een bug in het forum zit.  Als je het draadje start over de verbouwing van je Westfield, stuur de foto's maar naar mij (secretaris@kitcarclub.nl) dan worden deze alsnog geplaatst.  Wij  volhardende kitcar bouwers en rijders laten ons toch niet tegenhouden door een electrisch probleempje.

Dus Stefan, ga alvast maar typen, maak het forum meer interessant, de club is uiteindelijk voor en door leden..

Ik zou je ook willen uitdagen om een mooi stuk te schrijven voor het clubblad. Stuur naast een stukje tekst mooie foto's op (redactie@kitcarclub.nl). Een mooie foto mag je zo wie zo sturen, kans dat deze in de Cover komt of als centerfold :)

Iedereen inclusief mezelf vind het leuk en kan dit waarderen. Neem deel aan de toertochten, trackdays en meetings.

Laat de Westie een keer uit op een mooie zwoele avond en post even ervoor op het forum of er leden zijn die mee willen rijden. Samen onze hobby delen is leuker dan alleen.

Groeten,

Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdelijke bug? Ik heb er een hele tijd geleden ook al melding van gemaakt en om die reden ook gestopt met het schrijven van uitgebreide verslagen. Erg jammer want heb in de tussentijd een hoop gedaan, waaronder een carbon koppeling uit een Dalara omgebouwd voor de Caterham, een carbon aandrijfas ingekort en opnieuw verlijmd en een nieuwe tank ontworpen met grotere inhoud zonder de kleine bagageruimte op te offeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harry stuur de foto's naar arjan dan plaats hij ze. Secretaris@kitcarclub.nl ging goed. Zo houden we het forum in leven. Het is net hardbewaking. Gaat het niet linksom dan moet het rechtsom. Makkelijk is het niet. En de spontaniteit is op deze manier snel weg. Maar dat het moet veranderen is duidelijk. En snel ook. Zo is het forum ten dode opgeschreven helaas :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...