Ga naar inhoud

Striker weg


J. Bakker

Aanbevolen berichten

Dan is de daklijn anders. Vaak kan je het zien aan de 8-spaaks velgen en de kortere daklijn = shorttail. 6 spaaks velgen en langere daklijn = longtail.

BTW: velgen zijn natuurlijk te verwisselen dus dit gaan over de originele velgen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Klopt Ronnie, met het dak eraf zie je nauwelijks verschil.

Maar met het dak erop heb je achter van die zwaluwstaartjes die ik persoonlijk mooier vind dan bij de shorttail.

Overigens alleen maar gebouwd bij de eerste types S2 tot aan 2002, dus aan het bouwjaar kun je het ook zien.

En omdat ze ze hooguit maar 1,5 jaar gebouwd hebben, een stuk zeldzamer dan de shorttail.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kwam die 160 pk versie ook later dan 2001, en pas na 2002/2003

Heb je lichten in de grill gezien Tim ? Bij Jan's S2

Die zitten er bij mij ook in, volgens mij ook maar beperkt geleverd zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het even nagekeken voor diegene die het interesseert.

De S2 Elise werd aangekonigd in oktober 2000 omdat de S1 vanaf 2000 niet meer volgens Europese veiligheidsnormen geproduceerd mocht worden.

Vandaar dus dat de S1 maar 4 a 5 jaar gebouwd is worden. 

De eerste S2 werd geleverd met een rover k-serie motor met 122 pk, en een Door Lotus ontwikkelde ecu.

De eerste 111s uitvoering met een K-serie getunde 160 pk uitvoering kwam in 2002 uit en werd geleverd tot 2006.

Later kwam er nog een 190 pk uitvoering uit hetzelfde blok.

In 2004 kwam de Toyota motor standaard in de elises, en na 2006 hadden de 111s uitvoering van Toyota slechts 135 pk in vergelijking met de 160 die rover leverde.

De overstap van rover naar Toyota zou temaken hebben gehad met de Amerikaanse markt en de daarbij behorende eisen.

Wat ikzelf veel hoor is dat de rover motor meer koppel onderin heeft en prettiger mee te scheuren valt t.o.v. De Toyota motor.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan heb ik een longtail, want ik heb van die punten aan mijn softtop, en ook heb ik de 122PK sterke Rover motor, die volgens mij bekent staat om zijn koppakking de koppakking van mijn elise is al 2 maal vervangen in 2007 en in 2014 :( maar het klopt dat dit een lekker pittig blokje is, trekt lekker weg. voor zover ik weet is het belangrijk dat je de elise eerst ongeveer 15 warm rijdt, als je dat niet doet en met koude motor gaat gassen kost het je je koppakking, trouwens elke motor is niet blij als hij koud is direct te gaan gassen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Roy Schröder:

Volgens mij kwam die 160 pk versie ook later dan 2001, en pas na 2002/2003

Heb je lichten in de grill gezien Tim ? Bij Jan's S2

Die zitten er bij mij ook in, volgens mij ook maar beperkt geleverd zo.

maar ik heb veel kleinere lampen in de gril zitten dan die van Dirk, ik heb van die soort dikke lenzen er in, net als in de koplampen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Jan, koppakking is een zwak punt.

Bij die van mij ook in 2014 vervangen, kost gelukkig geen berg en schijn je zelf met wat handigheid in een middag te kunnen vervangen. 

Volgens mij kost zo'n koppakking met trekbouten nog geen 200 Euro, dus dat laat zich doen als het zich voordoet.

Verder idd goed warmrijden, andere auto's met dit blok hebben ook dat probleem, ligt dus waarschijnlijk niet aan de plaatsing en koeling van de elise.

Voor de rest is dit k-serie blok goedkoop in onderhoud, onderdelen en levert wat mij betreft genoeg paardjes.

Wanneer je nog de originele einddemper hebt, kan ik je wel een rvs variant aanraden, die leveren nog wat meer belevingsgeluid, en een paar extra paardjes.

Hebzelf een rvs quicksilver demper gemonteerd waar ik erg tevreden over ben.

Maar mss zit er bij jou ookal een onder

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik merkte al dat onderdelen voor het blok niet erg duur zijn, het is een ontzettend levendig blokje, als je aan het gaspedaal komt dan reageert hij direct en ja ik vindt 122  PK genoeg voor de Elise, of ik een RVS uitlaat heb weet ik niet, ik hoop het maar zover ben ik nog niet aan het kijken en controleren geweest, het is als het weekend is en ik tijd heb natuurlijk weer schijt weer en komend weekend ziet het weer er ook weer uit om te huilen, ik wil namelijk de auto buiten hebben als ik de auto rond wil gaan voor controle, buiten heb ik meer ruimte dan in de garage

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei J. Bakker:

ja ik merkte al dat onderdelen voor het blok niet erg duur zijn, het is een ontzettend levendig blokje, als je aan het gaspedaal komt dan reageert hij direct en ja ik vindt 122  PK genoeg voor de Elise, of ik een RVS uitlaat heb weet ik niet, ik hoop het maar zover ben ik nog niet aan het kijken en controleren geweest, het is als het weekend is en ik tijd heb natuurlijk weer schijt weer en komend weekend ziet het weer er ook weer uit om te huilen, ik wil namelijk de auto buiten hebben als ik de auto rond wil gaan voor controle, buiten heb ik meer ruimte dan in de garage

en ja heb gekeken hij is van RVS en wat ook raar is origineel is 1 demper, die van mij bestaat uit twee kleine dempers ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee klopt niet. Origineel heeft de Elise S2 een einddemper met 2 uiteindes.

Van 2001 t/m 2003 met ovale uiteindes, en vanaf 2003 voor de 111s en verdere Toyota uitvoeringen ronde uiteindes.

Pas veel later kwamen de enkele uiteindes in het midden, wanneer precies weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Roy Schröder:

Die ken ik ook, hebben de meesten die kiezen voor een Rvs variant.

Zit ook een mooie sound in, vooral het veranderen ervan als he hem goed doortrekt.

Ja de mijne is ook RVS en je hebt gelijk een lekker soundje

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Dirk Strikwerda:

Tijd om dit topic te verplaatsen naar het Lotus Elise forum... :P

 

3 uur geleden zei J. Bakker:

Hee is die er dan, anders graag aanmaken

Zal noet mis staan op dit forum, inderdaad

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei J. Bakker:

Ha die Harry hij is een beetje jaloers :wub:

Leuke auto hoor. Ik verwacht je nog wel dat je een keer langs komt rijden. Ik vind de oude Elise trouwens wel een stuk mooier. Zag er al uit als een classic toen die nieuw was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Harry Bouma:

Leuke auto hoor. Ik verwacht je nog wel dat je een keer langs komt rijden. Ik vind de oude Elise trouwens wel een stuk mooier. Zag er al uit als een classic toen die nieuw was.

ik heb getwijfeld over de S1 of de S2, persoonlijk vindt ik dus de S2 mooier dan de S1, maar net zoals ik zeg dat ik persoonlijk en anders had ik natuurlijk de S1 wel gekocht, er staat nog een mooie bij UKsportscars, je moet wel van geel houden natuurlijk, en ik hoorde dat UKsportscars een goed bedrijf moet zijn, ook al heb ik een andere mening en ervaring maar dat zal wel een unicum, ik krijg elke keer een vrouw aan de telefoon, die heeft er volgens mij geen zin in of heeft er geen enkel verstand van, de heer des huizes heb ik nog nooit gesproken, ik zoek namelijk onderdelen en volgens de vrouw des huizes zijn deze niet leverbaar, van der Kooi gebeld en deze zegt ja hoor zijn er gewoon geen enkel probleem,   

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb hier ook wel even een opmerking over.

lekkerr levendig forum over de Lotus Elise die om zijn primitiviteit en recht door zee mentaliteit vele kitcar mensen weet te beroeren....the step before or after?????

Wat mij daarin steekt is dat deze mensen duizenden euros uitgeven voor hun Elise of niet Kitcar en deze hier bejubelen op dit forum wat uiteraard gewoon voor de fun is en uit passie voorgekomen is maar het verrekken om lid te worden van de club die dit forum mogelijk maakt!!!!!!!!!!!!!

just my 2 penny guys.... denk er eens over na hoeveel vrienden er hier zitten omdat we dezelfde hobby hebben..het is een club !!!! doe dan mee of ga elders je Lotus Elise showen

ik heb er ook 1 hoor maar dan ben ik voor die auto gewoon lid voor 8 tientjes per jaar van een ander forum als ik er graag over wil praten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...