Ga naar inhoud

Homokineet vervangen maar weet niet welke


W vd Knaap

Aanbevolen berichten

Mijn  homokineet is in de soep gelopen op de bakzijde. Een 2e volgde snel. 

Dus versterken die handel! Voor de bakzijde geen probleem uiteraard. Enkelt voor de wielzijde zouden degene die erop zitten het moeten houden. Alleen 1 Zat vast dus et moest geslepen worden. En heb er dus 1 nodig. 

Nu had ik het al eerder gevraagd. En werd er ford fiesta gezegd.  Nu zijn werkelijk waar alle homokineten van ford doorlopen. En het zijn ze gewoon niet. 

Heeft iemand voor mij het verlossende antwoord?

Bvd!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Technotrans.

Als je een versterkte aandrijfas wilt kan ik je wel verder helpen. Ik ben momenteel bezig om een setje aan te maken die eenvoudig te repareren is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de homokineten stuk gaan is al zeker 3 of 4x gebeurd met die auto in korte tijd destijds.  Aanvankelijk stonden ze onder een te grote hoek, is later opgelost geloof ik door blok omhoog te plaatsen. Het gekozen spul is kennelijk weer te zwak nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bakzijde die begeeft het, nu is dat geen probleem want dat worden audi homokineten. Loeisterk en niet kapot te krijgen. 

Enkelt de wielzijde die het wel houdt, wou 1 er niet vanaf. Dus die is gesneuveld in de strijd. Opzich geen probleem als je weet welke het is....

Proberen om enkelt de bakzijde te doen en de wielzijde zo te laten. Kijken of het houdt. 

 

Is dat niet het geval. Dan moeten er andere fuseestukken op remklauwen aanpassen(wat zowiezo moet gebeuren) en de ophanging aanpassen. 

Maar als we met alleen een bakzijde versterking erzijn. Dan heeft dat uiteraard de voorkeur. 

Het komt in elk geval goed. Alleen met dit prachtige weer kriebelt het wel om gisteren te gaan rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...