Ga naar inhoud

Brootsen Ford 1" x23 spline


Harry Bouma

Aanbevolen berichten

Long shot, maar wie kent een machinefabriek die een Ford spline kan brootsen?  (voor de leek de vertanding in het gat van een koppelingsplaat)

Ben bezig met het ombouwen van een titanium-carbon koppeling voor de se7en.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Mischa Bauman:

Ik heb deze pas nog laten draadvonken. 

Waar? En heb jij dan ook de exacte afmetingen? Ik heb nog niet achterhaald volgens welke imperial standard die wordt gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Mischa Bauman:

Die heb ik ook nog wel liggen, maar ze zijn niet breed genoeg.

Ik moet een hebben van 20mm breed om de koppelingsplaat voldoende stabiliteit te geven.

Ik heb een hub maar niet met de juiste spline. Deze kan ik eventueel ombouwen. Heb het in 3d gemodelleerd om het eerst eens op "papier" uit te kunnen proberen.

clutchhub.JPG.436fbc5a129ff2e61dcdbf79f32ee70f.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harry,

Walter Schreur heeft laatst tandwielen laten maken bij een bedrijf die motoronderdelen maakt voor tracktorpulling. Mogelijk kunnen die jou helpen. Dat draadvonken enzo doen ze ook. Weet niet of Walter hier op forum zit. Indien interesse kan ik zijn nummer wel geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Pino Corda:

Harry,

Walter Schreur heeft laatst tandwielen laten maken bij een bedrijf die motoronderdelen maakt voor tracktorpulling. Mogelijk kunnen die jou helpen. Dat draadvonken enzo doen ze ook. Weet niet of Walter hier op forum zit. Indien interesse kan ik zijn nummer wel geven.

Kun je mij een mail sturen met gegevens?

 

2 uur geleden zei Mischa Bauman:

als je al een model hebt dan kunnen ze hem zeker makkelijk voor je draadvonken. 

 

Ik zal je volgende week eens proberen te bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij word je bij de gemiddelde Gamma opgepakt als je gaat vragen of ze een spline kunnen brootsen of draadvonken en deze vervolgens ook nog geschoopeerd moet worden :P.  Maar, als vonkentrekker leer je zo wel wat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Dirk Strikwerda:

Volgens mij word je bij de gemiddelde Gamma opgepakt als je gaat vragen of ze een spline kunnen brootsen of draadvonken en deze vervolgens ook nog geschoopeerd moet worden :P.  Maar, als vonkentrekker leer je zo wel wat...

Daarom zul je mij ook nooit bij de Gamma zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...