W vd Knaap Geplaatst: 3 juni 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 juni 2017 Nou alles goed en wel, vandaag was de auto klaar voor zijn eerste rit! Ik had er zin aan, na even de auto aangevoeld te hebben toch eens kijken wat die kon.... Het woord lanceren komt het dichtst bij van wat de auto doet, het is echt bruut snel en elke pk wordt vanaf zn 2e versnelling op de weg gezet. Ongehoord hoe het van zn plek afgaat. Pijn in me gezicht van de grijns die ik constant had, enkelt de pret was snel over want hij brak in de bak op de spline af na 2 uurtjes rijden. Was net effe to much voor em. Dus nieuwe verstevigde maken maar. Jammer maar goed het mocht de pret niet drukken die ik al gehad heb. Het was een zeer geslaagde testrit, alle waardes waren goed en bleven goed. Dus wordt vervolgd! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rob Verboven Geplaatst: 9 juni 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 9 juni 2017 Wat voor versnellingsbak hangt achter de motor en wat ga je nu veranderen dat het wel heel blijft? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
W vd Knaap Geplaatst: 10 juni 2017 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 10 juni 2017 Standaard honda 6 handbak. Gaat een andere koppeling in. Er zit nu een veels te zware in. Dat is gewoon alles of niks. Veels te veel klappen op de aandrijflijn. Tis ook de bakhomokineet die gebroken is op de korte askant. Daarnaast zullen er verzwaarde assen in gaan. En dan is het probleem opgelost. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 10 juni 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 10 juni 2017 Oeiii, ik voel een upgrade traject aankomen. Wat voor drukgroep zat er nu in? Als je te zwaar bedoeld met aangrijpen dan moet het wel een sintermetaal zijn zonder dempingsveren. Een normale organische koppeling met demperveren zal niet te zwaar zijn voor een aandrijflijn. Ik zie het altijd als volgt. De motor levert een bepaald koppel en als je er meer in stopt als oorspronkelijk ontworpen dan gaat er op een gegeven moment iets in de lijn het begeven. Het meest ideale is als de grip van de banden het gaan begeven, dan beginnen je banden te roken en trek je zwarte strepen op de weg. Als dat niet gebeurd zal iets anders het "begeven" Dat begeven van iets uit de aandrijflijn hangt wel weer samen met de massatraagheid van de componenten en aangezien je drukgroep het niet begaf maar iets daar achter kun je dus stellen dat de massatraagheid van onderdelen na de breuklijn lager moeten worden en/of het gebroken onderdeel sterker. daar zit dan ook meteen de crux, het sterker maken van het bezweken onderdeel vergroot direct weer zijn massatraagheid en zal dus weer invloed hebben op een onderdeel in de aandrijflijn ervoor, in jouw geval de drukgroep of krukastappen. Meest ideale scenario is dus het lichter maken van de roterende onderdelen na de breuk en banden met minder grip gebruiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 10 juni 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 10 juni 2017 (aangepast) de zwakste schakel verplaatst zich idd. Het was altijd een leuke auto, ik heb hem ook kort in bezit gehad na Bauke die hem gebouwd heeft, De auto heeft nog speciaal van Jeremy Philips himself een nieuwe voorwielophanging gekregen. Na de toyota kwam de k20 er in en hij vrat toen aandrijfassen en daarvoor motoren trouwens, maar het komt vast goed. Hopelijk blijft met breken daarbij. En kijk uit straks met het vermogen aan de weg zetten want met de standaard K20 was het al een auto op de grens van kamikaze met die korte wielbasis en dat 1.8 quickrack. 10 juni 2017 aangepast door B.Klaaijsen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
W vd Knaap Geplaatst: 10 juni 2017 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 10 juni 2017 Zat n triple plate koppeling in goed voor 1000nm, das natuurlijk gewoon veels te gek voor n 320nm die je trekt. Dus gaat nu n compettition clutch inis veel zachter voor de aandrijflijn. Laat assen maken die het met 1000pk en fullslicks ook op de strip niet breken. De bak die erachterzit daar rijden ze allemaal mee, het lineare vermogen van de charger is vrij vriendelijk voor de bak. Zeker een feit als de banden minder grip hebben kan het korte asje torderen, hetgeen nu gewoon to much was. Maar wielspin in zn 4 is geen optie. Eigenlijk is alles al geupgraded, op de assen na, en de voorkant. Want de voorkant zit gewoon steengoed in elkaar! Niks aan gedaan. Het kamikazegehalte is aanwezig idd hahahha maar met de supersofts is het goed in het gareel te houden icm met de lsd en 2 handjes aan het stuur is geen overbodige luxe idd met het stuurhuis. Nu kan alles kapot en hoop dat het na deze upgrades zo blijft... is mooi weer em sta te springen om eindelijk te gaan rijden. Vraagje bas die voorste en achterste homo s aan de wielzijde van welke auto is dat? Zijn die van n sierra? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mischa Bauman Geplaatst: 10 juni 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 10 juni 2017 Voor Sierra. Achter fiesta mk2. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
W vd Knaap Geplaatst: 10 juni 2017 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 10 juni 2017 Mijn dank is groot! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rob Verboven Geplaatst: 11 juni 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 11 juni 2017 Ik hoop voor je dat het heel blijft. Bij mijn weten rijdt er niemand rond met meer pk als jouw machine op het forum. Het is iig. iets aparts. Succes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
W vd Knaap Geplaatst: 11 juni 2017 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 11 juni 2017 Ik doe er alles aan om een betrouwbare en vooral veilige machine te maken. Nu heb je niet alles in de hand. Verwachting is dat over 3 weekjes wel weer gereden kan gaan worden. Hoop van wel want wil er zeker op lelystad bijzijn! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martin Scheepbouwer Geplaatst: 13 juni 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 13 juni 2017 Peekaas zeggen niet veel het gaat om Nuuwton meeeeeeters Diesel powerrrrrrrrrr hahahaha gr Martin Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
W vd Knaap Geplaatst: 13 juni 2017 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 13 juni 2017 Hahahahaha Nou veilig is die ieg, we hebben er weer een jaartje apk bij. Koppeling komt vrijdag binnen, over het weekend rij ik met de assen naar de assenboer, kijken wat voor stevigs we kunnen gaan maken. En dan gaat de laatste fase in om hem helemaal af te maken. Kortom lots to do, maar het eind is in zicht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
W vd Knaap Geplaatst: 8 augustus 2017 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 8 augustus 2017 Nou de koppeling zit er al een maandje in... enkelt de assen waren effe een dingetje. Homokineet wielzijde zat zo vast dat er 1 gesneuveld was in de strijd. Opzich geen probleem als je weet wat eronder zit..... Met dank aan Micha is dit probleem opgelost. Levertijd was een paar weken, viel uiteraard precies 1 dag voor de vakantie van degene die de assen gaat makken. Dus weer 3 weken vertraging. Man man ik heb het niet zo op vertraging, affijn zaterdag breng ik ze weg en verwacht niet al teveel problemen meer nu. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
W vd Knaap Geplaatst: 16 oktober 2017 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 16 oktober 2017 Nou het heeft eventjes geduurd...... maar de assen zijn klaar. En morgen is het moment daar van testen. 1 voordeel binnen n uurtje weet je alles Dus met goede moed gaan we kijken wat er gebeurt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
W vd Knaap Geplaatst: 17 oktober 2017 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 Net terug oh boy what a joy!! Testrit was succesvol. Algehele aandrijflijn vertoont geen krimp. Toch anderhalf uur gereden. Ben er erg content mee. Nog een paar ritjes en hij kan volledig afgebouwt worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mischa Bauman Geplaatst: 19 oktober 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 oktober 2017 mooi man. heb je een foto van de mojo nu? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
W vd Knaap Geplaatst: 19 oktober 2017 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 19 oktober 2017 Zoals je ziet is die optisch nog een beetje hetzelfde. Nu vandaag weer flink de homokineten belast. En alles ziet er zeer goed uit. Volgende maand kooi erop. Remmen aanpassen en vering ook. Wrapje eroverheen. Carbon spoiler erop Carbon spiegels erbij. En dan nog het schakelmechanisme aanpakken. En dan is die helemaal af en naar wens Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 19 oktober 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 oktober 2017 mooie airbrake. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stefan Ottenhof Geplaatst: 19 oktober 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 oktober 2017 Tering wat een koeler. Ik heb een gaas om geen tocht in mijn nek te krijgen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 19 oktober 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 oktober 2017 Bij de APK. Meneer, waarom heeft u voorruitontwaseming als u geen voorruit hebt ? Dat is voor de auto achter mij, want die zien anders echt helemaal niets meer ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronnie Wagterveld Geplaatst: 19 oktober 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 oktober 2017 Dat is om warme lucht in de koeler te blazen omdat die te hard koelt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
W vd Knaap Geplaatst: 19 oktober 2017 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 19 oktober 2017 Whahaha ja was nergens anders ruimte meer Maar hij heeft het wel nodig, bij volle non stop belasting blijven mijn waardes nog mooi. Misschien ben ik wel blij met een beetje vertraging Hij zit echt een heel eind onder de 3 sec naar de 100 en gaat echt onverminderd door. Je kan nooit genoeg vermogen hebben alleen te weinig grip! Maar dit is wel randje hoor moet ik bekennen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
M. Visser Geplaatst: 21 oktober 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 oktober 2017 Het blijft een schitterend karretje, zeker met nu nog meer power! Heb er over nagedacht hem te kopen destijds toen Bauke hem van de hand wilde doen. Maar ik ben jammer genoeg te bang om met zo'n omgekatte, onverzekerde auto de weg op te gaan... Edit: Prachtig karretje, zeker met zoveel vermogen. Ik dacht dat het kenteken niet klopte bij de auto, maar heb me vergist. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
W vd Knaap Geplaatst: 21 oktober 2017 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 21 oktober 2017 (aangepast) Omgekat en onverzekerd Dat is niet het geval kan ik je zeggen Ik hou niet van onverzekerd rondrijden. Laat staan omgekat snelheidsovertredingen zijn me al spannend genoeg Zit ook wel n partijtje bloed zweet en tranen in deze machine. Zou niet echt passen dan met het bovenstaande. 21 oktober 2017 aangepast door W vd Knaap Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
M. Visser Geplaatst: 21 oktober 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 oktober 2017 (aangepast) 1 uur geleden zei W vd Knaap: Maar ik heb hem uiteraard volledig volgens het boekje legaal gemaakt.en verzekerd op de weg gezet. Misschien nog de motorinhoud, motornummer en het vermogen laten aanpassen bij het RDW. 21 oktober 2017 aangepast door M. Visser Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.