Ga naar inhoud

Invoer UK na Brexit


Pim de Jonge

Aanbevolen berichten

Engeland weet het zelf niet. Brussel weet het niet noch de bedrijven die er voor of nadeel van zullen hebben.

Misschien dat de rothschilds of illuminatie het wel al weten.

Vooralsnog is het een groot circus aan de  onderhandelingstafel waar engeland van dreigt weg te lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

29 maart zou het zover moeten zijn en nog steeds is er geen duidelijkheid.

er wordt gedebatteerd over een overgangsregeling van 21 maanden in het engelse parlement.

verder heeft de rdw een pact gesloten met de dvla om te voorkomen dat typegoedkeuringen komen te vervallen.

wij vallen met onze kitcars nog steeds buiten de boot lijkt het.

heeft er iemand nog meer info????? dan heel graag hier posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht niet dat het topic kitcars de hoogste prioriteit zullen hebben tijdens de onderhandeling.

Ik weet niet wat de regels nu zijn voor exoten die van buiten Europa worden geïmporteerd die hier geen type goedkeuring hebben? Worst Kees zou dat de regelgeving kunnen worden lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-12-2018 om 11:24 zei Harm Boerma:

 

verder heeft de rdw een pact gesloten met de dvla om te voorkomen dat typegoedkeuringen komen te vervallen.

wij vallen met onze kitcars nog steeds buiten de boot lijkt het.

 

Allereerst de beste wensen.

Wat is de bedoeling / gevolgen van dat pact Harm?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hiervoor is de Verordening 2019/26 gepubliceerd.         https://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32019R0026&from=EN

Het gaat dan om voertuigen die reeds een CVO hebben maar nog niet zijn geregistreerd. Niet van toepassing op kitcars dus.

Ik ben in overleg met de rdw en na 30 maart worden kitcars afgehandeld als invoeren-vanuit-land-buiten-eu--of-eva-land (b.v. USA import) en moeten ze bij import volledig gekeurd worden of naar IKS lelystad, Tenzij de brexit niet doorgaat natuurlijk of er uitstel of overgangsregelingen komen waarvan nu nog geen sprake is.

Wie details wil weten kan contact opnemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

in europa is er een systeem waar wanneer men een auto exporteerd de gegevens van de wagen in komen te staan. dit systeem heet Eucaris.

het lijkt mij dat als eenmaal de wagen hierin vermeld wordt met als datum de exportdag. dat de RDW dit zou moeten kunnen beoordelen als een europeese invoer omdat het niet de Brexit datum is maar datum van export.

echter weet ik nog steeds niet hoe dit juridisch zit . en/of de rdw hier een vreemde houding in gaat nemen.

zijn er mensen binnen deze club die daar een antwoord op kunnen geven ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er een stuk over geschreven in de komende kits4all. Samengevat, Antwoord van de rdw is dat alle engelse invoer autos na 29 maart afgehandeld worden als ex eu voertuig ookal zijn de registraties in de EU periode tot stand gekomen. UK Import moet dan volledig gekeurd worden, individueel via lelystad of apk2 norm op de regio-rdw keuringsstations, afhankelijk van bouwjaar cq permanente eisen.  eucaris of exportdatums uit engeland hebben met die werkwijze niets te maken aangezien er niet vermeld wordt naar welk land de export plaats heeft gevonden tenzij de auto al is heringeschreven maar die autos gaat het niet om.. Dat is het antwoord, ik heb de brief gepubliceerd . Hoe het allemaal loopt met die brexit is nog onduidelijk. Het zal per land ook wel weer anders afgehanded worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...