Ga naar inhoud

Wide track voor Westfield


Aanbevolen berichten

Ik rijd met procomp widetrack wishbones op de westfield racer met de standaard schokbrekers. Blijft al 12 jaar heel met behoorlijke performance en diverse hillclimbs bij de vorige eigenaar.en ik durf ook best een aardig potje in te remmen op hoge snelheid. zie niet in waarom dat niet heel blijft. Als de  onderste draagarmen maar sterk genoeg zijn. Afhankelijk van je eisen kan je wat spelen met demping en veerkarakteristiek of duur doen met intrax ofzo maar voor je daar voordeel uit gaat halen moet je eerst maar eens fatsoenlijke rondetijden op een circuit gaan neerzetten. Widetrack spul van rally design is geometrische troep overigens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Taunus fusee past ook op wide track. Er zijn mensen die zeggen dat het niet past. Is geen probleem (zelf geprobeerd) alleen de remslang is te kort. Wel heb ik gehoord dat het niet beter rijdt. Maar het staat wel veel mooier. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei B.Klaaijsen:

Ik rijd met procomp widetrack wishbones op de westfield racer met de standaard schokbrekers. Blijft al 12 jaar heel met behoorlijke performance en diverse hillclimbs bij de vorige eigenaar.en ik durf ook best een aardig potje in te remmen op hoge snelheid. zie niet in waarom dat niet heel blijft. Als de  onderste draagarmen maar sterk genoeg zijn. Afhankelijk van je eisen kan je wat spelen met demping en veerkarakteristiek of duur doen met intrax ofzo maar voor je daar voordeel uit gaat halen moet je eerst maar eens fatsoenlijke rondetijden op een circuit gaan neerzetten. Widetrack spul van rally design is geometrische troep overigens

Ik heb het genoegen gehad om op Croix naast Bas in de passagierssstoel in deze Westfield te mogen meerijden. Met name na het rechte stuk liep het mij in eerste instantie bijna dun door de broek. 'durf een aardig potje in te remmen op hoge snelheid...' , ik heb nog de striemen van de gordel in m'n vetlaag staan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk ben ik geen fan van schokdemper verlengers zoals door Stefan zijn gebruikt, daar de bouten parallel gemonteerd zijn en het dan werkt als een dubbel schanier.

Mijn voorkeur gaat dan uit naar een uitvoering als op onderstaande foto staat en dit effect geheel wordt opgelost.  Deze uitvoering is uit aluminium te maken of uit een koker die precies past tussen de originele flenzen en onder 90 graden aan de buitenkant van de koker gelaste flenzen, waar tussen de demper wordt gemonteerd.

shock extender.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit. Maar je vergeet dat er bij de originele steunen een extra m8 bout zit die het kantelen voorkomt. Ik weet niet waar je woont. Ik in Almere. Kom gerust langs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...