Ga naar inhoud

Voorstellen de still going strong sylva mojo


W vd Knaap

Aanbevolen berichten

Zal me even voorstellen, ben Wouter en kom uit Rotterdam.

Heb vorig jaar de sylva mojo gekocht en na het inernet afgespeurd te hebben was de eerste eigenaar  bauke. Erg tof om de auto door te jaren heen terug te volgen.

Ik kocht hem 1 jaar geleden en de auto was niet in een al te beste staat, blok hing scheef electronische storingen 2kg overbodig stroomdraad,ophangingen niet volledig doorgelast.Kortom een ruwe diamant die nog geslepen moest worden. Want het blok betreft een K202a en daar worden we vrolijk van! Dus een project van gemaakt om de auto weer im optimale conditie te krijgen.

Begonnen met de remmen te upgraden voor, schijven gegroefd en ferodo blokken erop gezet. Daarna het frame aangesterkt en de draadboom gefatsoeneerd. Auto ging goed van zn plek en zou 210 pk moeten hebben volgens de verkoper. Nu zit je erg laag en is de beleving super! Maar twijfelde over wat het nou werkelijk was qua snelheid.

Nu wou ik de auto toch wat meer power geven, dus n custom made header laten maken door gws peformance, want de uitlaat die erop zat was niet bevordelijk voor zn uitademing, en daarbij n coldair intake. Het standaard vermogen piek was 170 pk na de uitlaat en tuning door sneaky tuning reed die op 248 pk met altijd meer dan 200nm. Het is een kanon van een auto en vorige zomer met veel plezier gereden.

Maar bloed kruipt waar het niet gaan kan, en dacht hoe zou het zijn als we er een supercharger opzette, porsche turbo had het bij 248 pk al bijzonder niet naar zn zin om hetbij te houden. Met een supercharger zou het er heel anders uitzien.

Dus back to the drawingboard! 

Vorig jaar oktober begonnen, het hele blok moest vastgezet worden wielophangingen vernieuwd, kooi zou erop moeten alles om de veiligheid te waarborgen. Zo gezegd zo gedaan, frame voor was super frame achter compleet verbouwt, versnellingsbak gereviseerd en er n lsd ingezet, versterkte koppeling grotere brandstofpomp 750cc injectoren. Custum made intercooler rotrex supercharger c30-94 digidash erop gezet met alle wenslijke eenheden en uitteraard shiftlights. 

Kortom alles wat nodig is voor de veiligheid, en voor de correcte peformance om alles uit de charger te halen.

De auto heeft een hondata kpro om het algeheel af te stellen, dit is reeds gebeurd..... auto heeft nu een vermogen van 430pk bij 320nm. Door de charger komt het vermoge  linear vrij en is het vrij vriendlijk voor de bak, blok internals zijn ook gewoon standaard!

Laatste aanpassingen moeten nog gebeuren, kooi wordt gebouwd,alu plaat tussen de stoel en het blok, als het blok klapt heb je nu echt n serieus probleem, en was gewoom gevaarlijk voor de passagier, auto moet nog gespoten worden andere vering moet ernog op, hij is iets zwaarder geworden en achtervering staat max, dus kan niks aanpassen, toyo r888r supersoft zitten erop. Remmen update achter komt. 

En dan is het tijd om te kijken wat dit beestje kan! Wil graag trackdays gaan rijden, en op de openbare weg is het ook zeer vermakelijk uiteraard!

Zal wat foto s posten nog vd verbouwing ook

 

IMG_1596.JPG

IMG-20170505-WA0013.jpg

IMG-20170505-WA0005.jpg

IMG_1605.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk wel dat je een probleem met de RDW gaat krijgen want je voertuiggegevens kloppen niet meer. Je vermogen van je huidige motor is veel hoger dan voorheen. Dat zal je verzekering bij een ongeval gebruiken om je schade niet te betalen. Moet je dus wel laten aanpassen bij de RDW. Ook bij een steekproef A.P.K. kun  je hier zelfs je kenteken door kwijtraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die klopten al niet meer toen ik hem kocht,voertuig kleur blauw met 120pk. Maar ik ga alles volgens het boekje doen en als de auto klaar is zal ik hem laten herkeuren. En met de juiste kleur. 

Denk trouwens wel dat iedere gti evo of impreza rijder en velen anderen ook dit probleem heeft. Nooit gehoord met schade dat er niet uitgekeerd is ivm software tuning uitlaten en dergelijke modificaties.  Maar neem zeker je advies terharte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De keuring van de kleur is slechts een berichtje naar de RDW en je hoeft hiervoor niet eens naar een keuringsstation. Krijgt je wel een nieuw plastic kentekencard. De overige motor wijzigingen zal men wel naar kijken. Ook de hieraan gekoppelde veiligheid aanpassingen (remmen, etc.) worden dan opnieuw bekeken. Ook je gewicht zal aangepast moeten worden met een extra kooi zal er al snel een paar kilo bij komen.;)

Bij ons soort auto's zijn ze echt veel alerter, daarbij ben je natuurlijk ook niet een paar pk'tjes erbij gaan krijgen zoals dat bij de meeste chipte auto's gaat. Je hebt echt 3-4 meer als je papier zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat wordt afspraakje RDW Lelystad

Vergeet eventueel de verhoogde  kosten van de BPM en Ecotax niet

Voor een 200pk tjes meer slordige € 9000

Wordt wel erg duur

Laatst was ik er en was iemand met een 700pk getunede Nissan GTR

Mannetje werd bijna met ambulance afgevoerd.

hahahaha Diesel powerrrrrrrrrrr

gr martin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op kenteken 120pk en dan herkeuren met 400?

Bij mijn auto hadden ze al de nodige bedenkingen om 185Kw op kenteken te zetten terwijl dat officieel volgens de documenten was bij import.

Zojuist zei Martin Scheepbouwer:

hahahaha Diesel powerrrrrrrrrrr

gr martin

 

Diesel power met een massatraagheid van een tractor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je heb nog niet gereden Harry dit is echt fun van 0 naar 100 minder dan 4 sec hoef je niet eens

de roerbak aan te raken HAHAHA.

Ding gaat als een achterlijke van ze plaats.

Gewicht gemeten door RDW 632kg

635 kenteken vermeld op 735 (dat is met volle tank en een persoon.

maar we zitten iemand zijn topic te bevuilen we gaan elkaar zien  gr Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...