Ga naar inhoud

Welke brandstofpomp (injectie)


R. Broer

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe brandstofpomp voor mijn Duratec (Jenvey trottle bodies, Westfield uitlaat, verder standaard).

Ik was op zoek naar een Bosch pomp en voorkeur ligt bij 044, maar die is een beetje prijzig en ik vraag mij af of ik dit wel nodig heb. Nu kan je heel veel Bosch pompen (extern) kopen met heel veel verschillende artikelnummer. Ik wil niet te veel geld uitgeven, maar wel een goede pomp kopen. Na veel google had ik er 3 geselecteerd, maar ik zou rustig een lijst van 60 kunnen maken als ik Pierburg er ook bij pak.

Bosch 0580464125 > toegepast bij Mercedes en Ford, ook voor modellen boven 200 pk. Gunstige prijs!

Bosch 0580254053 > toepast bij Porsche 911 (+200pk). Wel weer wat duurder.

Bosch 0580254910 > weer een stapje duurder en volgens mij het model onder de 044 pomp.

Ik wil een pomp die mag zoemen, maar het liefst zo stil mogelijk!

voorbaat dank voor reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei R. Broer:

Hoe zijn de ervaringen met de QSP pomp?

Heb er nu 2 in mijn auto zitten werken prima.

 

Heb evt nog wel een bosch pomp voor je liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb 2 keer zo´n pomp gehad en beide keren stuk gelopen binnen 25 km. Zijn beide keren wel vergoed dus dat zat met de service wel snor. Heb toen een Walbro pomp van een Subaru STi op Mp gekocht. Daar moet je een beetje geluk mee hebben maar ze worden regelmatig aangeboden en je hoort ze bijna niet lopen. Doen echt super voldoende debiet. Is echt een stuk betere kwaliteit,   

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Richard Aerdts:

Heb 2 keer zo´n pomp gehad en beide keren stuk gelopen binnen 25 km. Zijn beide keren wel vergoed dus dat zat met de service wel snor. Heb toen een Walbro pomp van een Subaru STi op Mp gekocht. Daar moet je een beetje geluk mee hebben maar ze worden regelmatig aangeboden en je hoort ze bijna niet lopen. Doen echt super voldoende debiet. Is echt een stuk betere kwaliteit,   

Ik heb minder geluk met mijn MP aankoop! Mijn pomp een Bosch 044 zat geseald in een doosje van Bosch en kocht ik voor €100,-. Ik heb nauwelijks gereden of er komt een verschrikkelijk jank geluid onder de auto vandaan en na een kort ritje slaat de drukregelaar op hol. Lijkt erop dat de pomp dit veroorzaakt. Met de elektriciteit is niets mis! En ja, er zit een filter voor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het je een korte leiding van brandstoftank naar filter en zo kort mogelijk dan naar de pomp in de juiste diameter. Ik heb dat probleem jaren geleden met de striker ook gehad en wat bleek dat de leiding van de tank naar de pomp te lang was. Mijn probleem was opgelost toen ik 10 cm lengte had. Heb toen nooit meer problemen gehad, soms kan ook de aanvoerleiding plat gezogen worden, er ontstaat dan een onderdruk in de pomp en dan is het afgelopen met je pompje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Monteer eerst een groffilter daarna de hoge drukpomp en dan een fijnfilter. Zo heb je geen probleem met aanzuigen en komen slijtage delen van de pomp niet in de injectoren en overdrukventiel werkt fantastisch gr stefan 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij al bijna 10 jaar met de Duratec 2L  zonder problemen, met de pomp die ik had gemonteerd voor  onze Dax Rush 2l OHC EFI. Gewoon de originele pomp die in de donor Sierra zat  gr. Dick !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een swirlpot heb je 2 pompen nodig, een lagedrukpomp om je swirlpot te voeden en vanuit daar een aansluiting voor je hogedrukpomp. Meeste circuitrijders hebben dit voornamelijk om in de lange bochten geen lucht aan te zuigen in verband met de centrifugaal krachten in je tank. Voor een straat auto maak je het onnodig complex.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...