Ga naar inhoud

brandstofmeter


cees bakker

Aanbevolen berichten

Mijn brandstofmeter geeft even meer dan halfvol aan als de tank vol zit.

Heb het vlottersysteem uit de tank gehaald en zodanig bijgesteld dat hij vol aan moet geven,

maar dat doet de meter niet.

Ik weet weinig van elektronica af maar is het mogelijk dat de meter (rover dashboard ) en het vlottersysteem elkaar niet geheel snappen bv

andere waardes en zou dit op te lossen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk wil je meter in je dashbord een andere weerstendswaarde zien dan je vlotter verzend.

Even de waarde van je meter en vlotter opzoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

weerstandwaarde volgens mij Ohm is dat op te lossen met een weerstand de weerstandswaarde van de meter (rover) zal wel ergens terug te vinden te zijn maar op de vlotterstaat alleen made in France en heb geen merk kunnen vinden

zij de weerstandswaardes te meten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Cees,

Bij bepaalde Rover (o.a. 75) modellen van Rover heeft de vlotter de volgende weerstand. Lege tank = 5 ohms volle tank = 163 Ohms. Koppel de vlotter los en zet een los weerstandje van 160 ohm tussen de draden.  De meter zou nu vol aan moeten geven. Je kunt de vlotter ook testen op genoemde waarden door de vlotter in beide standen te meten. Weerstand kun je bij iedere electronica shop kopen.  Geeft de meter bij een weerstand van 160 Ohm de juiste waarde aan dan moet je het zoeken in de vlotter, die kapot is of blijft hangen. Ik neem aan dat de bedrading goed is.

Sukses,  Jan
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...