Ga naar inhoud

Iemand bekend met deze auto?


M. de Wolff

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

Ben toch langzaam van de gedachte af om een BEC te kopen , op het moment heb ik een nette westfield duratec op het oog met trottlebodys , maar wel op een apk mapping .

En een nette Westfield 2.0 zetec met 160pk.

In de laatste moet ik nog een proefrit maken , maar omdat ik zelf gesteld heb om een kitcar te kopen met 200pk , lijkt de eerste de juiste oplossing.

Om de zetec op 200pk te krijgen moet er nog wat aan gedaan worden/kosten gemaakt worden..

Iemand nog een tip/ervaring ?  

Misschien denk ik er na een proefrit wel anders over.:rolleyes: , alle tips zijn welkom.

 

Mvg Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Martin,

Een car engine blijft wat langer lopen en is wat rustiger. Ik gebruik mijn Westfield met zetec geregeld voor woon werk verkeer. Die van mij heeft (gemeten op de rollenbank) 144pk en 181nm koppel (APK map). Tijdens de laatste KCC slalom dag heb ik van vele de vraag gekregen of ik andere nokkenassen of vliegwiel had gemonteerd omdat de auto zo mooi loopt. Niks van dit alles heb ik gedaan.

Deze combinatie is leuk. Laatst een motorrijder meegenomen en kreeg als commentaar dat is lekker hard loopt en heel dicht bij motorrijden kwam.

Een zetec naar 200pk moet je zeker scherpe nokkenassen en throttle bodies monteren.

Gewoon lekker gaan proefrijden met de auto's. Anders een naar een meeting komen en met anderen praten hoe hun ervaring is.

Groet Joey

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik ruim 3 jaar geleden voor de aanschaf van een 7 stond, stoeide ik ook met de overweging BEC of CEC. BEC is natuurlijk iets leuker rijden, hoge toeren, lichter. Maar vanwege de eenvoud van onderhoud, en in geval van problemen, heb ik CEC gekozen en ook een mainstream Zetec. In het ergste geval kan ik nog altijd bij een Ford dealer terecht, en als er geen redden meer aan is, dan zijn Zetec blokken nog wel nieuw te koop voor ± €1000,-. En je zit toch wat eenvoudiger met onderdelen via sloop of handelaren. Tevens zit je bij een BEC auto vaak iets lastiger met een achteruit versnelling(soms elektrisch via tweede startmotor....).

200pk lijkt mij ietwat overdreven voor gewoon straatgebruik met een 7, al is het maar wat je zelf wil. Ik heb een standaard 1,8 16V Zetec erin liggen met throttlebodies en voor mij is het snel zát. Maar ik ga (nog niet) het circuit ermee op dus voor normale wegen is dit ruim voldoende (een Audi RS6 Avant had laatst toch behoorlijk moeite om vóór te blijven en bij 160kmh op een 80kmh weg heb ik hem maar laten gaan....)

De auto die je aanhaalt ken ik niet, maar ziet er op de plaatjes prima uit. Redelijk jong nog, links gestuurd, netjes verzorgd, full weather kit etc. Maar ik denk dat je voor een lagere prijs nog wel een vergelijkbare auto kunt halen bij een van de gekende handelaren. Misschien niet links gestuurd, maar de lagere prijs geeft je dan wel de mogelijkheid dit te láten uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt mannen,  komende week ga ik in de zetec rijden, deze is volgens mij origineel op een mapping na.

Op dit moment ben ik er nog niet helemaal uit.

 

Mvg Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt er denk ik ook volledig van af wat je er graag mee wilt doen. Ga je er dagelijks mee rijden? Hou je van lekker toeren jagen en eventueel circuits? Allemaal dingen om mee te nemen in de overweging. Wij hebben destijds een lopende MK met ford motor gekocht en deze wordt volledig omgebouwd naar kawasaki zx14. Veel werk en helaas niet veel tijd, maar 't wordt wel mooi uiteindelijk! En ook zoals we graag wilde hebben. Pap en ik hebben een auto waarmee we doordeweeks prima rustig kunnen rijden, maar kunnen dalijk  in het weekend dat motorfiets blok flink in de toeren jagen.

Veel succes en plezier met de zoektocht. Welke keuze je ook maakt, zo'n kitcar blijft toch wel leuk als CEC of BEC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Niels, mijn bedoeling is puur af en toe even uitlaten en met de vrouw een stukje toeren . in eerste instantie wilde ik een sterke BEC en hier heb ik ook in gereden .

Super geluid en versnelling , maar een sterke automotor is ook een optie , dit is met name voor het toeren een betere optie denk ik.

Ideaal zou zij als ik er twee had:D

 

Mvg Martin

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Martin,

zetec is een goed optie. Tot 200pk prima krachtbron. Wil je veel verder gaan is de duratec de beter op in mijn opinie. De duratec is duurder in aanschaf maar makkelijker naar hogere vermogens te krijgen dan de zetec , die iets goedkoper is maar meer moeite vergt om het vermogen te verhogen. Mogelijkheid om je versnellingsbak / diff te optimaliseren zijn er natuurlijk ook. Deze opties zijn eenvoudig en kunnen ook meer acceleratie geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Marcel ,zoals het nu lijkt ga ik morgen in een originele westfield rijden met een zetec 2.0 afgeregeld op 160pk. Momenteel ligt mijn keuze tussen een standaard 2 liter zetec en een duratec met trottlebodys , beide met een mt75 .

De staat van beide auto,s is netjes met een prijs verschil van 3000 euro. de zetec is een widebody en de duratec niet.

 

Mvg Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei M. de Wolff:

Bedankt Marcel ,zoals het nu lijkt ga ik morgen in een originele westfield rijden met een zetec 2.0 afgeregeld op 160pk. Momenteel ligt mijn keuze tussen een standaard 2 liter zetec en een duratec met trottlebodys , beide met een mt75 .

De staat van beide auto,s is netjes met een prijs verschil van 3000 euro. de zetec is een widebody en de duratec niet.

 

Mvg Martin

De mt75 is een prima bak. Informeer ook even naar het differentieel. Veel zijn uitgerust met een 3.62. Omdat de auto nix weegt kan een 3.38 ook prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei M. de Wolff:

Op de zetec zit een Limited Slip Differential (1:3.9) wel  kort , de topsnelheid is ongeveer 200 meen ik . Maar dat is niet superbelangrijk .

Mvg Martin

Martin, 3 keer schakelen om de 100 te bereiken bij circa 7300 rpm. Met een 3.38 diff is 2 keer. (lsd) voor gewoon straat gebruik is niet echt nodig. Mooi als hij er bij zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...