Ga naar inhoud

Leyland versnellingsbak tbv Rover V8


Paul Malcontent

Aanbevolen berichten

We hebben de restauratie vd DAX Rush V8 weer opgepakt.

Helaas blijkt de secundaire as vd Leyland 5 bak gebroken ter hoogte vd 5e versnelling. Dat betekent dat ik een andere secundaire as of versnellingsbak zoek.

Type identificatie op de bak is: V3334       25H7      17A154 32B

Weet iemand waar ik hiervoor terecht kan? of andere tips/tricks?

65kleiner.thumb.jpg.d79c3c2d6d230d0cdca9db4b0ed91ded.jpg

60kleiner.jpg.d77e876a5c4b86b516cb1f7328fb9fcf.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Paul,

Ik denk dat de prijs van de Holinger RD6 van ca € 15000  de waarde van de DAX zal verdubbelen.  Mooie bak, maar niet te betalen.  Dus maar een Tremec bak opsporen, die nieuw 1/5-de kosten en een gebruikte dus betaalbaar zal zijn. Ik vermoed dat het moeilijk wordt een secondaire as te vinden voor de Leyland bak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei J. Gijsberts:

Hallo Paul,

Ik denk dat de prijs van de Holinger RD6 van ca € 15000  de waarde van de DAX zal verdubbelen.  Mooie bak, maar niet te betalen.  Dus maar een Tremec bak opsporen, die nieuw 1/5-de kosten en een gebruikte dus betaalbaar zal zijn. Ik vermoed dat het moeilijk wordt een secondaire as te vinden voor de Leyland bak.

Dat van die Holinger was ook meer ter illustratie. De Tremec vindt je in veel amerikaanse Fords. Ik geloof dat de Viper ook een tremec gebruikte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

heb ook een lt77 gehad onder onze rush  maar ben overgestapt naar een zf4hp22 automaat

maar ok  je hebt verschillende lt77 bakken   ben even kwijt welke letter de sterkste is  maar voor je aankoopt even het nummer helemaal opvragen

 

gr rob

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Mijn Lt 77 v3334 bak heeft het ook begeven en ben aan het overwegen om deze te vervangen door een R380.

Jij hebt het over het nummer opvragen om te kijken of het sterk of minder sterke is.

Waar heb jij dat gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...