Ga naar inhoud

draagarm rubbers vervangen


Roy Schröder

Aanbevolen berichten

ik ben aan het overwegen om mijn draagarm rubbers en fuseekogels te laten vervangen van mijn Lotus Elise S2.

eigenlijk meer onder het mom van leeftijd (15 jaar) en opfrissen draagarmen.

gewoon originele rubbers, dus geen polyurethaan of ander materiaal wil ik erin hebben.

ik heb zelf niet veel plaats op dit moment om het zelf te gaan doen, tijd is ook wel iets, al kan ik natuurlijk wel een dag vrij maken om te helpen.

heeft iemand enig idee wat ik hiervoor kwijt zou zijn, inclusief montage en uitlijnen ?

mag garage zijn of hobbiest.

materiaal ligt zo rond de 500 en 600,- euro wat ik gezien heb, maar heb geen idee wat demontage en montage zou kosten...

kan eventueel materiaal zelf regelen.

graag PB als jullie mij kunnen helpen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Fabian,

Ik woon zelf in Limburg, maar maakt me in principe niet uit waar ik naartoe moet.

Tenminste als de klus binnen een dag te klaren valt, moet ook nog terugrijden

Friesland en Groningen liever niet 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

thanks Tim !

was erg gezellig en leerzaam. ik heb goed genoten !

en zoals ik al zei, was het verschil enorm goed te merken op de terugweg.

had voor het opfrissen het idee dat de schokbrekers ook versleten waren, maar denk nu dat dit niet het geval is.

was veel werk, maar ben blij dat ik het gedaan heb, blijkbaar na 15 jaar en 50.000 mile op de klok ook nodig.

dus wat mij betreft een echte aanrader om het onderstel na zo'n 50.000 mile onder handen te nemen.

bij seriously Lotus heb je refresh kits te koop staan welke ik ook heb gekocht.

die bevatten nieuwe draagarmrubbers en stabilisatorrubbers/ nieuwe fuseekogels/ stuurkogels/ toe links/ bouten en moeren voor alle onderdelen.

ben je meteen van alles af, heb ook uiteraard de wishbones meteen opnieuw onderhanden genomen.

Ondanks dat de schokbrekers blijkbaar nog niet nodig zijn vervangen te worden, denk ik wel erover na deze nog te vervangen voor een set Nitrons om het af te maken.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...