Lambert Smit Geplaatst: 27 december 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 december 2016 vandaag weer verder met de driewieler. alu dash zit erin, alleen nog wachten op de benzinemeter. mooie lucas replica schakelaars besteld (holden.co.uk heeft echt superspul!!!) en tijdens testen ineens geen stroom meer. helemaal niks, behalve de startschakelaar. vreemd. zoeken en meten en wat blijkt: er is naar de zekeringenkast door een vorige eigenaar een aftakking gemaakt van de stroom die naar de startmotor gaat en de startschakelaar. En hoe: vier kabeltjes, allebei voorzien van mannetje en vrouwtje schuifstekker. deze -redelijk- strak tegen elkaar aangebonden, flink ingetaped en dan hopen dat ze allemaal stroom hebben. Sjongejonge, bedenk het maar eens... uurtje aan het puzzelen geweest voordat ik dit ontdekt had! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 27 december 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 december 2016 ik denk dat als we allemaal dit soort bevindingen gaan melden, dat het forum ook last krijgt van kortsluiting Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 28 december 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 december 2016 Ik heb alle bekabeling uit mijn striker geknipt en een draadboom op maat gemaakt, ik zag hoe de elektrische bekabeling was gemaakt door de Engelse bouwer, laat ik het zo zeggen om te janken, voordeel is nou wel dat ik nu nooit meer kroonsteentjes hoef te kopen, alles zat met die dingen aan elkaar geknoopt. Ik hoor wel eens van andere kitcar eigenaars dat veel wagens een slechte elektrische installatie hadden of hebben Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Theo Weesepoel Geplaatst: 28 december 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 december 2016 Vervelend als er storingen ontstaan door amateuristisch "electrotechnisch" werk, maar erger is het als de onkunde van de bouwer korsluiting tot gevolg heeft. Omdat bijna al onze auto's door hobbyisten zijn gebouwd, hangt het er maar net vanaf hoeveel "feeling" iemand heeft met dit soort werk. Ook bij een keuring komen lang niet altijd potentieel gevaarlijke situaties boven water. De eerste indruk geeft vaak wel een aardig idee van de manier van werken is mijn ervaring. (gebruik van doorvoertules, kabelbescherming, krimpkousjes, manier van vastzetten vd kabelboom, afzekering enz.) Het laatste wat je wil is een brandende kitcar op de vluchtstrook............. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ramon Koch Geplaatst: 28 december 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 december 2016 2 minuten geleden zei Theo Weesepoel: ......Het laatste wat je wil is een brandende kitcar op de vluchtstrook............. Om die reden staat er in de recente K4A een artikel over draadverbindingen. De volgende editie 2017 geeft daar nog een vervolg op. Doorverbindingen en schuifstekkers zijn niet persé verkeerd als ze onvermijdelijk / noodzakelijk zijn én op de juiste manier worden aangebracht. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Theo Weesepoel Geplaatst: 28 december 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 december 2016 1 uur geleden zei Ramon Koch: Om die reden staat er in de recente K4A een artikel over draadverbindingen. De volgende editie 2017 geeft daar nog een vervolg op. Doorverbindingen en schuifstekkers zijn niet persé verkeerd als ze onvermijdelijk / noodzakelijk zijn én op de juiste manier worden aangebracht. Aangebracht én beschermd!! Ik ben zelf aardig gecharmeerd van krimpkous om verbindingen/shuifstekkers, het liefst de zware met smeltlijmlaag aan de binnenzijde, voorkomt ook corrosie gerelateerde storingen en is maar iets duurder dan de standaard uitvoering. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.