Ga naar inhoud

Ford Zetec blacktop


Erik Mansvelder

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Van horen zeggen: het boutpatroon op de Zetec is nog traditioneel Ford, dus bellhouses die aan Pinto's enzo zaten passen ook op de Zetec. Je moet natuurlijk wel uitvogelen of je een variant met startmotor links of rechts nodig hebt i.v.m. beschikbare ruimte.

Luc Coolen heeft er nog 1 te koop zag ik:

Startmotor en druklager/drukplaat (en mogelijk toplager) zijn wel specifiek voor een Zetec omdat het vliegwiel bij een Zetec dichter op het blok zit dan bij een Pinto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dirk,

het boutpatroon komt overeen met de bovenste helft van het bellhouse.

Maar om de startmotor te monteren moet ik een deel van het aluminium van het motorblok weghalen zoals ik het nu zie.

heeft er misschien iemand een foto waarop dit is te zien of hoe zij dit hebben opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het plaatstalen carter nog wil inkorten voor meer bodemvrijheid kan je misschien gelijk heel het Alu ondercarter vervangen door een carter uit één stuk .

Zag onlangs bij Jan Bekkers netjes gefabriceerde exemplaren liggen compleet met aangepaste olieaanzuigbuis .http://jbtechniek.be/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carterpan oplossing VM / zetec 2.0 l Blacktop

Aanzuigbuis van een oude 1.8 zetec zilvertop aanpassen deze is van staal dus makkelijker aan te passen dan die kunstof uitvoering van de blacktop .  

 

 

 

a.JPG

carter IMG_6426.JPG

zuigbuis.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...