Ad Huijgens Geplaatst: 7 december 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 7 december 2016 Mijn Pintoblokje heeft last van klapperende zuigers. Bij informeren naar een revisie bleef mijn hart bijna stilstaan. Gaat het dus niet worden. Bij deze dus. Wie heeft er nog een goed lopend blok staan van liefst 2 liter? Groeten Ad Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
A.Boeren Geplaatst: 7 december 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 7 december 2016 Hoi Ad, Toch niet dan gelijk voor een leuke 6 of 8 cylinder kijken, niet alleen voor het vermogen, maar alleen al voor het geluid Verwacht ook dat dit gunstig is voor de waarde van de auto mocht het ooit zover komen. Groet, Arjan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ad Huijgens Geplaatst: 7 december 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 7 december 2016 Zojuist zei A.Boeren: Hoi Ad, Toch niet dan gelijk voor een leuke 6 of 8 cylinder kijken, niet alleen voor het vermogen, maar alleen al voor het geluid Verwacht ook dat dit gunstig is voor de marktwaarde mocht het ooit zover komen. Groet, Arjan Zou mooi zijn een 8 cilinder. Komt echter wel veel bij kijken. Moet op de T9 bak passen. Uitlaatsysteem vervangen en kijken of alles onder het kapje past. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mischa Bauman Geplaatst: 7 december 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 7 december 2016 ik heb nog een goede 2 liter staan. IS een 205 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 7 december 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 7 december 2016 Ik neem aan dat je kantelende zuigers bedoeld ? Levert dat nu problemen op, behalve dat je het hoort ? Ik heb een personenauto gehad van een niet nader te noemen Italiaans merk waar ik gezellig nog een ton mee heb gereden met hetzelfde euvel voordat ik 'm weer verkocht heb. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ad Huijgens Geplaatst: 8 december 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 8 december 2016 11 uur geleden zei Dirk Strikwerda: Ik neem aan dat je kantelende zuigers bedoeld ? Levert dat nu problemen op, behalve dat je het hoort ? Ik heb een personenauto gehad van een niet nader te noemen Italiaans merk waar ik gezellig nog een ton mee heb gereden met hetzelfde euvel voordat ik 'm weer verkocht heb. Het enige probleem tot nu toe is dat hij erg naar verbrande olie ruikt. Met een open auto is dat op lange ritten niet aangenaam. Heb dus geen spoed maar moet wel een keer gebeuren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ad Huijgens Geplaatst: 8 december 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 8 december 2016 12 uur geleden zei Mischa Bauman: ik heb nog een goede 2 liter staan. IS een 205 Je hebt een PBtje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 8 december 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 december 2016 ik heb er een aantal op voorraad Ad ook getunede. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ad Huijgens Geplaatst: 11 december 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 11 december 2016 Na wikken en wegen ga ik de uitdaging aan om er een Rover V8 in te lepelen. Al of niet met een LT77 versnellingsbak. Moet eerst eens gaan kijken of er genoeg ruimte is om het blok en bak erin te krijgen. Mijn bekleding is helemaal klaar en wil daar geen stukken meer van verwijderen omdat alles netjes is vastgelijmd. Het Roverblok en bak is voor mij een nieuw hoofdstuk en ben dan ook nieuwsgierig naar wat ik allemaal tegen ga komen. Als iemand nog tips en tricks heeft hoor ik het graag. Bouwjaar is 1985 en zou dus bij de RDW geen probleem moeten geven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 11 december 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 11 december 2016 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joey van den Bogaert Geplaatst: 12 december 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 12 december 2016 22 uur geleden zei Ad Huijgens: Na wikken en wegen ga ik de uitdaging aan om er een Rover V8 in te lepelen. Al of niet met een LT77 versnellingsbak. Moet eerst eens gaan kijken of er genoeg ruimte is om het blok en bak erin te krijgen. Mijn bekleding is helemaal klaar en wil daar geen stukken meer van verwijderen omdat alles netjes is vastgelijmd. Het Roverblok en bak is voor mij een nieuw hoofdstuk en ben dan ook nieuwsgierig naar wat ik allemaal tegen ga komen. Als iemand nog tips en tricks heeft hoor ik het graag. Bouwjaar is 1985 en zou dus bij de RDW geen probleem moeten geven. Je moet zorgen dat je er papieren bij hebt waaruit deze motor komt. Oud collega heeft in zijn subaru vivio (bouwjaar 1994) ook een bike engine gebouwd en bij de RDW door de keuring gekregen. Hij moest alleen met een kenteken/chassisnummer komen waarvan het blokje afkomstig was. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 12 december 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 12 december 2016 Aangezien je door de RDW molen moet voor herindintificatie van de auto, vergewis je eerst van of je chassisnr juist is aangebracht en goed leesbaar is. Er zijn al van meerdere kitcars kentekens ingenomen tijdens oa de motorwijzigingsinspektie omdat de RDW er een andere norm op nahoudt van vin nummers beoordelen dan in de tijd dat die werden aangebracht cq toegelaten. http://www.kitcarclub.nl/forum/index.php?/topic/6217-winter-motor-swap/#comment-64058 Van de nieuwe motor moet naast een leesbaar motornummer de herkomst/verkoper duidelijk zijn maar niet de donorauto waar hij uit komt. Kies een modern blok, de meeste gebruikte oudere Rover motoren is meuk die je duur moet gaan reviseren . Ga je toch voor oud, neem dan de 3,5L ipv de dunwandigere 3.9, http://car-from-uk.com/ebay/carphotos/full/ebay589335.jpg Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ad Huijgens Geplaatst: 12 december 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 12 december 2016 Vandaag contact gehad met de RDW. Wat ik aan moet leveren is het kenteken van de auto waar de motor uit is gekomen en de handelaar waar ik het blok gekocht heb. Er word alleen gekeurd op een nette en degelijke inbouw. CO ed is geen issue. Volgende stap is zoeken naar een nette motor. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mark Post Geplaatst: 12 december 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 12 december 2016 Enkele maanden geleden moest ik bij de invoer ook aantonen waar de motor vandaan kwam. Ik hoefde geen papieren van de auto te laten zien was immers een kratmotor zonder nummer. Wel moest ik een begeleidend schrijven van de verkoper erbij hebben. Verkoper mocht ook de buurman zijn zei de rdw keurmeester tussen neus en lippen. Volgens mij is dat puur indekken voor de rdw zelf ze controleren namelijk helemaal niks van het papiertje. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ad Huijgens Geplaatst: 20 december 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 20 december 2016 Nieuwe uitdaging is binnen. Hebben ze de kabelboom afgezaagd van de ecu. Dus nog een keer terug voor een andere kabelboom. Eerst eens goed kijken wat ik allemaal mis. Sowieso de koppeling. Zit dus niet aan het vliegwiel. Tweede probleem is dat ik nog niet 1 engelse sleutel of inbussleutel heb. Even shoppen dus. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 20 december 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 20 december 2016 Volgens mij moet je ook een vliegwiel hebben, nu zit er een flexplate op voor een koppelomvormer oftewel een automaat ba als ik het goed zie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ad Huijgens Geplaatst: 21 december 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 21 december 2016 Klopt Harry, Ben nog op zoek naar de koppeling tussen de V8 en de T9 versnellingsbak. Wat ik wel gevonden heb is dat de koppelingsplaat van een Ford Taunus in de drukgroep van de Rover past. Zo passen de kartels van de price-as in de koppelingsplaat. Zoek nog een vliegwiel, drukgroep, ontkoppelmechanisme enz, enz Al met al wordt het een uitdaging om alles passen en lopend te krijgen. Ik kom de winter wel door zo. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 21 december 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 december 2016 Leuk projekt maar denk goed na ik zou je niet aanraden de t9 te gebruiken voor die setup. Dan beter de t5 of een standaard rover bak, Dat scheelt je aanpassingen, anderzijds moet je je aandrijfas en bakophanging aanpassen maar je moet toch met het geheel aan het schuiven als je het toch wilt doen op de zwakkere T9, het kan met de bellhousing van de Rover: http://www.locostbuilders.co.uk/viewthread.php?tid=177481 De koppelingsplaat van de Sd1 heeft dezelfde splineverloop als de t9 dus gebruik dan de Rover plaat. Nu je de rover motor uit de auto hebt, vervang je distributietandwielen met ketting, oliepomphuis,waterpomp met nieuwe pakkingen etc en controleer je nokkenassen,klepstoters, ik kan je boekdelen vertellen over deze motoren inmiddels uit ervaring in diverse kitcars . Het bespaart je een hoop ellende achteraf. trek de koppen er maar af , laat ze controleren en doe gelijk je koppakkingen en zeker als het een 3.9 is.. Dat soort onderdelen Kost allemaal geen drol overigens en zonde om niet te doen dus Oliepomp is kritisch geval, en bij terugbouwen oliedruk primen met een boormachine en niet op je startmotor de motor starten. http://i1060.photobucket.com/albums/t457/richardm6994/DSC_0448.jpg Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 22 december 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 december 2016 ad ik heb nog wel een rover bak voor je liggen met het juiste bellhouse. daar heb je minder montageproblemen mee dan met t9 bak Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ad Huijgens Geplaatst: 22 december 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 22 december 2016 Bel je morgen even Harm. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ad Huijgens Geplaatst: 4 januari 2017 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 4 januari 2017 Vanmorgen nog wat inkopen gedaan. Gaat een automaat worden. Ombouwen naar een handbak wordt mij te duur. Automaat van een Volvo opgehaald. De ZF4HP22. Oliekoeler en cardanassen. De man had ook wat fans liggen. Ook maar 2 meegenomen. Bellhouse heb ik ook wat past op de bak en de motor. Moet alleen even kijken of de omvormer past op de flexplate van de Rover. Eerst nog veel schoonmaakwerk om alles zonder handschoenen vast te kunnen pakken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 5 januari 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 5 januari 2017 Hee, HP44 ? Nog nooit gezien. Is het niet gewoon een ZF4HP22 zoals die in bosjes in BMW's, Jags en inderdaad de Volvo 740/760 zat ? Heb je het stuurkastje er ook bij ? In ieder geval op letten dat je een constructie hebt om te voorkomen dat je de bak in P kunt zetten terwijl de wielen nog draaien. Daar kan ie echt niet tegen. Dat kan bij deze bak aan de bakkant zelf geregeld zijn of er is een constructie op de selector pook in de auto die dat belet. Meestal in combi met een constructie dat je alleen in P of N kan starten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
R van der Ende Geplaatst: 5 januari 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 5 januari 2017 de zf4hp22 heeft geen stuurkastje nodig en 24 wel heb de zelfde zf4hp22 in mijn dax-rush v8 zitten en al zeer veel jaren plezier van het enige wat ad moet overzetten is het belhouse wat hij al heeft liggen en een koppelomvormer van de rover v8 het is natuurlijk belangrijk om de shifter goed uit te richten kwa lengte en het startcontact te onderbreken en via het contact van de shifter te laten lopen zodat de wagen alleen gestart kan worden in de P of N stand het gaat allemaal goedkomen want kwa automaat kunnen we afkijken bij de dax-rush v8 hier dus ad tot binnenkort we komen zeker langs Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 5 januari 2017 Rapporteer Delen Geplaatst: 5 januari 2017 Uhhh, om het eenvoudiger te maken heeft ZF de HP22 ook met aparte stuurunit geproduceerd o.a. in combi met de Landrover 3.9 EFI en 2.5 DSE motor en diverse BMW/Volvo motoren. Daarbij zat de motormngt ecu gekoppeld aan de stuurunit. Maar voor Ad is de versie zonder stuurunit handiger. Kickdown kabel aan het gaspedaal knuppen en klaar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ad Huijgens Geplaatst: 5 januari 2017 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 5 januari 2017 Moet nog e.e.a. uitzoeken. Ben nog met de motor bezig. Keulen en Aken zijn ook niet op een dag gebouwd. Bak heeft geen elektronica. Wel een kick-down kabel. Shifter heeft een paar contacten. Welke dat zijn is van latere zorg. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.