Ga naar inhoud

Versnellingsbak Cosworth


ad coertjens

Aanbevolen berichten

Hallo, ik weer, met 'n vraag

Bij onze MV-77 Cosworth zit een Borgwarner versnellingsbak aan het blok geschroefd, dat is origineel zo. Nu is het zo dat het laagste punt van de auto, bijna in het midden zo'n 2,5 a 3 cm onder de motor uit steekt, het lijkt of het bellhouse is in gekort, die rand die er nu onderuit steekt is knap vervelend, ik moet bij veel drempels diagonaal oversteken, als het verder naar voren had gezeten was het niet zo'n punt geweest, maar in het midden is het een lastige plek, nu de vraag, het stuk is er af te slijpen, raad iemand mij dat af of aan, heeft iemand hier ervaring mee, volgens mij verzwakt er niets door., er zitten twee bout gaten m-12 die geen dienst meer doen, wat raden jullie mij aan ? Misschién dat er iemand is die dit probleem ook had of heeft, graag van jullie een antwoord .

met vriendelijke groet

Ad Coertjens

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Stefan . Bedankt voor je reactie, weet jij mij iets meer te vertellen over de MT-75 versnellingsbak, dit vraag ik om meer documentatie te verzamelen van de bak, misschien weet jij ook een Site waar ik het een en ander op kan vinden, al vast bedankt. Met vriendelijke groet

Ad

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei ad coertjens:

Hallo Stefan . Bedankt voor je reactie, weet jij mij iets meer te vertellen over de MT-75 versnellingsbak, dit vraag ik om meer documentatie te verzamelen van de bak, misschien weet jij ook een Site waar ik het een en ander op kan vinden, al vast bedankt. Met vriendelijke groet

Ad

Dag Ad,

 

Info van MT75 heb ik je zojuist gemaild.

Zoals je al weet, heb ik een Zetec Blacktop met ingekort carter en MT75 erachter. De vaste, gietaluminium bellhouse van deze MT75 is ingekort dmv zagen.

Bijgaand de foto's:

Mvrgr Edwin.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik he zo zie is er nog weinig in te korten. Is het nog mogelijk om de motor hoger te plaatsen? Als dit ook niet gaat kan hij misschien wel naar voren. Dit is slechter voor de wegliging maar je gaat een stuk beter een drempel over. Omdat de. Motor (tussen de vooras ligt)gr Stefan 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He jongens ik ben blij met jullie, ik krijg bij dit forum altijd snel en veel reacties en dat is mooi als je iets wilt weten,  ik ga er een paar foto's van maken en die ( proberen  ) zet ik op deze discussie, dan kunnen jullie misschien ook zien of het een Mt75 bak is

Groetjes Ad

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei ad coertjens:

He jongens ik ben blij met jullie, ik krijg bij dit forum altijd snel en veel reacties en dat is mooi als je iets wilt weten,  ik ga er een paar foto's van maken en die ( proberen  ) zet ik op deze discussie, dan kunnen jullie misschien ook zien of het een Mt75 bak is

Groetjes Ad

T9: http://www.locostbuilders.co.uk/upload/4Type9.jpg

MT75: http://www.locostbuilders.co.uk/upload/Sierra-MT75.jpg 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben lid, duuuuuussssssssss

Manne, ik ben er nog niet uit, en waarom niet, dat ga ik vertellen, de bak die er bij mij ( de auto ) onderhangt, lijkt het meest op die MT75 die Thimo Jansen beschrijft, namelijk de WWW.super7 enz enz. de onderkant van dat Bellhouse is precies als die van mij, alleen, nu komt het, de startmotor invoering zit aan de andere kant, dus links als je voor de auto staat, de koppeling bediening zit rechts, ook zit er aan de rechter kant boven in, een plaatje met twee boutjes M-8 waar een achteruit rij schakelaar op kan worden gezet, wie weet het !! ?? Ik ga er wat foto's bij zetten, misschien wordt het dan iets duidelijker, kan er wel moeilijk bij om dat de auto op een poetsbrug staat met in het midden een staalbalk van 200 mm breed, maar ik ga het doen.

 Met vriendelijke groet

Ad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's Cosworth 

foto -1 daar zie je het gedeelte van het Bellhouse wat er onderuit steekt, ook zie je de startmotor aan de linker kant zitten

foto -2 koppeling aan de rechter kant, en het laat zien hoe de versn. bak eruit ziet.

foto -3 laat zie van achter naar voor hoe de bak eruit ziet

foto -4 laat de startmotor zien , links van het blok en de oliepan.

iets meer duidelijkheid, met vriendelijke groet

Ad

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

MT75 bak heeft inderdaad de startmotor links en aansluiting koppeling rechts als je de bak van voren bekijkt. Ook de achteruitrijverlichtingsschakelaar (leuk scrabble woord) zit rechts boven. Ik heb een MT75 bak hier los liggen,als je fotoos wilt.... maar die staan ook genoeg op internet....

Ik hoop dat je er iets mee kunt Ad.

Grtz.

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Peter, ik wil graag foto's van de versn. bak, al de documentatie is welkom, het blijft puzzelen als je hem niet zelf gebouwd hebt,  is zo' type ook een MT75 bak ? , weet jij of deze gebruikt werden voor een Cosworth ? Als je wilt zou je dan de foto's naar mijn mailadres willen sturen, die is adannelies@ziggo.nl  Ik heb op internet aan het zoeken geweest, maar deze met de startmotor links ben ik nog niet tegen gekomen, waar vind ik die, Peter dankjewel voor de moeite.

Mvg. Ad

ook nog wat foto's van de auto.

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...