Ga naar inhoud

Nieuw dagelijks vervoer


Tim Valk.

Aanbevolen berichten

na dat ik eindelijk alle onderdelen bij elkaar gevonden heb kan ik beginnen aan de elise

eerst alle onderdelen die ik nodig heb uit het speedster chassis gehaald

geloof mij dit was een monsterwerk:blink:

IMG_0220.thumb.JPG.9f8913d3548a35c93642c61855e6b850.JPGIMG_0806.thumb.JPG.25f9342ab1f151e8018de70405967d45.JPG

ik heb beslist om de complete onder balken aan elkaar te laten en dit als een geheel te vervangen, het balkje tegen de binnenkant was wel te herstellen maar door dit als 1 geheel te vervangen zijn de maten van de ophanging zeker juist

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Tim Valk.

    61

  • Roy Schröder

    21

  • J. Bakker

    17

  • Harry Bouma

    8

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een echte kenner zal het wel zien

belangrijkste vind ik dat het juist gedaan is, terug even stevig en toch proper op het eerste zicht

normazl wou ik alleen de balkjes vervangen die volledig stuk waren maar heb dan toch beslist om de volledige kop van onder als 1 geheel te vervangen, nu zie je het wel in de auto omdat ik meer lijm gebruik dan normaal maar ben nu wel zeker dat de balken juist staan tov elkaar gezien deze niet van elkaar zijn los geweest

hierdoor kan ik ook de bodemplaat terug mooi recht maken, hier zat ook een klein plooitje in

fotos volgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hy, eerst word de lijm gezet en direct erna worden nog een 4tal torx schroefjes geplaatst per verbinding om de delen tegen elkaar te persen maar heb me laten vertellen dat deze eigenlijk alleen maar zijn voor tijdens het droogproces van de lijm gezien dit wel enige tijd duurt

deze schroevjes blijven wel zitten gezien deze nu ook in de lijm vastzitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou dan mag je trots op jezelf zijn, het mooiste van alles is dat bijna iedereen zei dat het niet wil en dan toch bewijzen dat het wil, en dat hij als je hem verkoopt niets waard zou zijn ?? nou ik zou hem zo van je overnemen hoor !! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

THANKS

Ondertussen de nieuwe crashbox vastgelijmd aan het chassis, ook terug roosters geplaatst tegen bladeren enzo die in je fan kunnen komen.

De nieuwe trekoogsteun is ook geplaatst maar volgens mij alleen maar bruikbaar voor op bv.  circuit om voorzichtig weg te slepen

IMG_0902.JPG

IMG_1030.JPG

IMG_1031.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed bezig Tim !

zie er naar uit van de zomer samen een keer de ardenne te verkennen !

 

ps; een Elise euvel zijn de knipperlichten...die moet je extra goed vastzetten, willen nog wel eens eruit vliegen op hoge snelheid.

bij mij (nog) niet gebeurt, maar heb het wel al vaker gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pinkers die ik heb zijn de haakjes al afgebroken, dit zal dus de oorzaak zijn, hier maar extra bevestigingen aan voorzien dan.

Deurtjes ook maar uitgehaald en aan het mat zetten
Worden meegespoten voor de kleur uit te nevellen.

IMG_1079.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in




×
×
  • Nieuwe aanmaken...