J. Bakker Geplaatst: 12 januari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 12 januari 2018 ja eigenlijk is een Elise ook gewoon een stuk techniek, ook al schrijft Piet Rutser in het clubblad iets anders over een Elise, wat volgens mij haaks op een post op het forum is geschreven door een bestuurslid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 13 januari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 13 januari 2018 (aangepast) mooi om te zien dat de elises inmiddels donor voor een echte kitcar beginnen te worden, dan horen ze er eindelijk bij, alhoewel ik niet begrijp wat een kachel in een mk indy doet 13 januari 2018 aangepast door B.Klaaijsen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 13 januari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 13 januari 2018 11 uur geleden zei B.Klaaijsen: mooi om te zien dat de elises inmiddels donor voor een echte kitcar beginnen te worden, dan horen ze er eindelijk bij, alhoewel ik niet begrijp wat een kachel in een mk indy doet Dan zoek jij zeker nog heel veel onderdelen voor wat je in je schuur hebt staan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 13 januari 2018 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 13 januari 2018 (aangepast) 😂, leuke reacties👍 Kachel ga ik nodig hebben als de mk eens een rit wil maken naar Swifterbant Ook nieuwe schoenen gegeven (kleber quadraxer 2, 4seizoensbanden) staan er struis op, was niet echt makkelijk om een sportieve band met een mooi profiel te vinden welke de voorste (16inch) en achterste (17inch) banden maakte in de juiste maat, heb eerst gedacht aan een set winterwielen en zomerwielen maar deze originele 111s velgen (welke je niet zomaar goedkoop vind) staan er te mooi op om in de winter met andere te rijden vond ik, het oog wil ook wat. Een originele wintermuts (hardtop) welke ik matt zwart spoot kon ik via uk-sportcars overnemen, dit is geen overbodige luxe tijdens de winterperiode. Iedeaal dagelijks vervoermiddel kan ik ondertussen vertellen, en elke week wel een leuke reactie op de weg of op een parkeerterrein. 13 januari 2018 aangepast door Tim Valk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 14 januari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 14 januari 2018 mooi ding Tim Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 14 januari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 14 januari 2018 nice ! helemaal winterklaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 4 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 februari 2018 Ook hier de Elise helemaal na gezien, nieuwe distributieriem, waterpomp, spanrol, olie, oliefilter, benzinefilter, enz enz, hij kan er dus weer even tegen, Nou Tim jij hebt de riem ook al vervangen las ik, goedemiddag wat kan je daar slecht bij zeg, met je kop in de wielkast en dan tussen het blok en het chassis knutselen !! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 4 februari 2018 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 4 februari 2018 Inderdaad een hele klus, wacht maar tot je de koppeling gaat vervangen dan weet je wat weinig plaats is😜 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 5 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 5 februari 2018 Ben ik blij dat de vorige eigenaar 3000 km terug al een nieuwe koppeling heeft laten plaatsen !! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 5 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 5 februari 2018 heb je die nieuwe exige 430 gezien... volgens mij moet je daar voor elke schijt de achter-clam verwijderen maar goed, de heren bij lotus zijn er jaren mee bezig geweest om dat evora blok passend te krijgen voor de exige. maar erger dan de Lotus 340R kan niet !! daar moet je de hele body verwijderen om de accu te vervangen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 6 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 6 februari 2018 Op 4-2-2018 om 15:25 zei J. Bakker: Ook hier de Elise helemaal na gezien, nieuwe distributieriem, waterpomp, spanrol, olie, oliefilter, benzinefilter, enz enz, hij kan er dus weer even tegen, Nou Tim jij hebt de riem ook al vervangen las ik, goedemiddag wat kan je daar slecht bij zeg, met je kop in de wielkast en dan tussen het blok en het chassis knutselen !! klopt, dynamo wisselen is ook zo'n karweitje. las overigens ergens dat de distributieriem ongeacht de kilometers iedere 6 jaar vervangen moet worden....is dat niet wat vroeg ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 6 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 6 februari 2018 btw...voor de k-series is het 4 jaar ipv 6 jaar het advies om de riem te vervangen, ongeacht de km stand. bij normaal, hobbymatig gebruik met een paar duizend km per jaar zonder track days, lijkt me 4 jaar wel erg vroeg... de meeste auto fabrikanten geven 10 jaar aan.... sterker nog...bij Rover zelf zeggen ze om de 8 jaar of nabij 80.000 km. waarom bij de Elise met K-serie motor al na 4 jaar vraag ik me af ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 6 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 6 februari 2018 weet ik niet ik heb hem nu maar vervangen ik denk dat hij er ongeveer 3 a 4 jaar heeft opgezeten maar dat weet ik niet zeker dus wisselen die hap, ook wist ik niet of de waterpomp was vervangen dus deze ook maar vervangen, nu weet ik dat het goed is, ik geef liever 100 euro uit aan een nieuwe riem enz. enz. dan 500 euro aan een nieuwe cilinderkop, ook vindt ik het een rustig idee dat ik zeker weet dat alles goed is, daar heb ik dat werk en geld al wel voor over.dan slaap ik rustiger. Ik zelf denk dat ze bij Lotus gezegd hebben dat de riem om de 4 jaar moet worden vervangen omdat de Elise wel eens wordt uitgelaten op een circuit, een gewone straat auto toch minder vaak, de riem zal wel wat meer op zijn donder krijgen bij circuit gebruik denk ik Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 6 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 6 februari 2018 mijn waterpomp/spanrol en riem is vervangen in 2014, +/- 10k geleden. laat hem nog een jaar of 2 zeker zitten, die gok neem ik wel. advies van Lotus was eerst ook 6 jaar, maar is later pas verandert naar 4 jaar. denk idd dat het te maken zal hebben met agressiever rijgedrag en/of circuit gebruik. bij een MGf zeggen ze ook 8 jaar, dus het zal wel loslopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 7 februari 2018 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 7 februari 2018 Is meer een voorzorgsregel wat ze aanraden, en financieel is het ook niet slechter voor lotus garages😜 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richard Aerdts Geplaatst: 8 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 februari 2018 Veel automerken hanteren 4 jaar, dus daar zal wel een rede voor zijn. Op de steedster 2.2 zit een ketting en die is bij ons ook met 55 K gewisseld omdat hij herrie begon te maken. Moet heel eerlijk bekennen dat met de supercharger de motor natuurlijk wel meer doet, vermogen is 2 keer zoveel als standaard motor. Is bij een speedster ook wel een klusje dat je niet even doet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wim v d Hil Geplaatst: 8 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 februari 2018 Bij een Speedster was niet zozeer de ketting het probleem maar de spanner. Later is de spanner gewijzigd en was het probleem weg. En met de juiste ketting / spanner en een compressor al probleemloos 110.000 km. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richard Aerdts Geplaatst: 8 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 februari 2018 Ik heb de ketting en de spanner vernieuwd dus als het goed is dan de nieuwe spanner een gewijzigde. Kan in ieder geval nooit kwaad, als een ketting geluid begint te maken om hem te vernieuwen. Bij een riem is het vaak niet hoorbaar, die knapt gewoon in 1 keer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wim v d Hil Geplaatst: 8 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 februari 2018 De nieuwe die je gemonteerd heb zou anders van vorm moeten zijn Richard. Maar ik neem aan dat ze je een nieuwe versie verkocht hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 8 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 februari 2018 ja als een riem knapt heb je maar 1 maal lawaai, ik heb dit 1 maal meegemaakt met een Opel Kadett 1,7D, schrok me kapot, ( net als de riem ) de motor was volgens de garage niet meer te repareren, dus er is een nieuwe motor in gezet onder garantie want de auto had nog maar 1500 km gereden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 8 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 februari 2018 mijn zwager is 2 x de riem geknapt bij zijn alpha, en dat terwijl hij telkens ruim binnen de marge zat. de laatste keer had hij nog geen 10K ermee gereden. hij is overigens niet het type dat z'n auto aftrapt, integendeel. denk dat het gewoon pech is, net als met je kadett met slechts 1500 op de teller. maar begrijp niet waarom Rover of MG 8 jaar aangeeft in tegenstelling tot Lotus met maar de helft. heb ook met een Elise rijder gesproken die 13 jaar al de riem erop had zitten, dat is dan weer het andere uiterste. tuurlijk zijn de kosten veel hoger als je blok eraan gaat, maar vraag me af hoe reeel werkelijk die kans is bij hobbymatig gebruik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 9 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 9 februari 2018 (aangepast) 12 uur geleden zei Roy Schröder: maar vraag me af hoe reeel werkelijk die kans is bij hobbymatig gebruik. waarschijnlijk heel klein, maar wil jij het risico nemen ? een riempje met spanrol kost je rond de 60 euro, en een avondje werk ( en iets langer als je een moer van de startmotor in je koppelingshuis laat vallen ) en net zoals ik al zei, de oude riem, spanrol e.d. zagen zo op het oog er nog perfect uit, maar ja nu weet ik zeker dat het goed is 9 februari 2018 aangepast door J. Bakker Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roy Schröder Geplaatst: 10 februari 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 10 februari 2018 Klopt ook. Maar met die 3000 km per jaar, neem ik die gok wel. Zit er bij mij dit jaar overigens 4 jaar op. Zou ik geregeld track days rijden, of hem geregeld afstampen dan wel weer. Ik hou voor mezelf 6 jaar aan, en doe ik het ookal voor mijn gevoel. Zelfde motor in andere auto is 8 jaar het advies, dat blijf ik verdacht vinden. Maar gezien dit soort auto's vaker de sporen krijgen, zal het daar wel mee temaken hebben. Lotus zal daarom wel de vervangings leeftijd garantie technisch enz gehalveerd hebben. Maar dat is een aanname Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 6 maart 2018 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 6 maart 2018 (aangepast) Kom je na de middagpost buiten op je werk afgelopen week en zie je dit😱 leve de elise als dagelijks voertuig, was wel aan een ander tempo naar huis rijden🤔 6 maart 2018 aangepast door Tim Valk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tim Valk. Geplaatst: 7 november 2018 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 7 november 2018 De vervanger van de countach is gearriveerd😱 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.