Cees Snel Geplaatst: 30 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 maart 2009 Het verbaast me niks als over 5 tot 10 jaar de eerste electric car races op Zandvoort gehouden worden, of is dat al gebeurd? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gust Storme Geplaatst: 30 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 maart 2009 Wie o wie is de eerste in de Benelux die het durft (en het geld heeft) om zoiets in te bouwen in een se7en? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 30 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 maart 2009 evisol heeft het in een mk indy gebouwd Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wouter van der Ende Geplaatst: 30 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 maart 2009 Wie o wie is de eerste in de Benelux die het durft (en het geld heeft) om zoiets in te bouwen in een se7en?Wil best zo'n ding bouwen dat druf ik wel aan alleen het geld ontbreekt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast John Smits Geplaatst: 30 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 maart 2009 je zou het aan de buitenkant niet zeggen (ziet er uit als een doorgezaagde brommobiel ), maar dit karretje is ook behoorlijk rapde "Tango" wordt al een paar jaar op de markt gebracht door http://www.commutercars.com/ zie hier een dragrace tussen een Tango en de bekendere Tesla Roadster: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jeroen Wils Geplaatst: 30 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 maart 2009 een elek car heeft een beter start koppelmaar kwa rij tijd, hoe meer je optrekt, hoe hoger de stroom dat hij uit de batterij trekt, hoe sneller u batterij op is, kweet niet hoeveel km je daar mee kan rijden, maar in iedergeval minder dan een gewone tank en opladen duurd ook een hennige tijd Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan Wessing Geplaatst: 30 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 maart 2009 Wat dacht je van deze:http://www.olino.org/articles/2008/07/03/lotus-elise-ece Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bart Ogink Geplaatst: 30 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 maart 2009 vorig jaar stond op stoneleigh toch ook een se7en die geheel elektrisch was. Stond vlak bij de ultima stand. Geen idee wie hem maakt. iemand wel?of was dat evisol? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Norwin Vandenberg Geplaatst: 30 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 maart 2009 Nieuwe tijden nieuwe aandacht de Elise (mk1) was in 1997 rechtstreeks van Lotus tekoop als een elektrische uitvoering. voor de zelfde prijs als de benzine maar wel exlusief batterij pak (net als de autotjes bij bart smit ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 31 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 31 maart 2009 vorig jaar stond op stoneleigh toch ook een se7en die geheel elektrisch was. Stond vlak bij de ultima stand. Geen idee wie hem maakt. iemand wel?of was dat evisol?Mills extreme vehicles (mev) stond bij ultima met de elektrische rocket maar dat is geen seven.elektrische seven heb ik niet gezien daar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cees Snel Geplaatst: 31 maart 2009 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 31 maart 2009 Ik moet wel zeggen dat alle sportauto's in de filmpjes (behalve de eerste) suffig wegrijden, geen piepende en rokende banden, donutjes draaien, driften... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bart Ogink Geplaatst: 31 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 31 maart 2009 @ cees: dan moet je hier maar eens kijkenhttp://www.wurts.net/ElectrifiedMotorSports/of @ bas: inderdaad even de foto's na zitten kijken het was de MEV R2. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Willem van der Velde Geplaatst: 31 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 31 maart 2009 Kom op mannen we missen toch ook het geluid.Als we ook nog een PA instalatie in moeten bouwen om een beetje race geluid te produceren dan wordt het wel een duure hobby.Gr Willem Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bart Ogink Geplaatst: 31 maart 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 31 maart 2009 ja, maar dan kun je wel de ene dag met een V8 rondrijdenen de andere dag met turbo V6 enz... kwestie van een ander mp3-tje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronnie Wagterveld Geplaatst: 1 april 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 april 2009 Inderdaad, gewoon een vroombox en speakers onder je auto monteren linkje naar vroombox Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gijs van Erp Geplaatst: 1 april 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 april 2009 leuk zo'n vroombox.....Alleen moet deze aangesloten worden op een verbrandingsmotor en die heb je niet in een electrische wagen he. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast John Smits Geplaatst: 1 april 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 april 2009 ... kan ongetwijfeld ook gewoon aan de gaspedaalsensor. In de modelbouw heb je ook geluidgeneratoren, dus een elektroauto of -boot maakt dan het geluid van een zware dieselmotor of een V10 F1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Salem Mourad Geplaatst: 2 april 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 april 2009 Brabus heeft voor de elektrische Tesla 'sound enhancement' al serieus in het programma Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 2 april 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 april 2009 Hoi kitcarliefhebbers,binnenkort kunnen jullie hierover meer van mij verwachten.Vanuit mijn elektronica- en software-development ervaringheb ik het plan opgepakt om een bedrijf te starten in auto elektro techniek.De ontwikkeling van een geluidsgenerator staat ook op het programma.Of dat de grote hit gaat worden ...... ?Groeten,Alex Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cees Snel Geplaatst: 2 april 2009 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 2 april 2009 Geluidsgenerator Voor een racer is geluid een stuk emotie maar waarom zou je in een gewone wagen het geluid van de motor willen horen? Waar je vervolgens een vette stereo in laat bouwen om met muziek het geluid van de motor te overtroeven.Doel electrisch: "schoner" en zuiniger rijden van A naar BDat hele milieugedoe vind ik zelf niet zo boeiend. Wat wel interessant is aan het eerste filmpje is die enorme snelheid waarmee die auto van z'n plek komt. Als je nu de voordelen van electrisch en een gewone motor kan combineren, niet om het mileu maar om gewoon idioot snel te rijden, heb je de ideale combinatie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 2 april 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 april 2009 Yep,heel veel dingen aan een auto zijn al niet functioneel.Lak (in kleur, waarom ?),Notenhouten / aluminium gepolijst / lederen bekleed dashboard,Niet functionele vormgeving,Vorm van lampen, etc.Dus je kunt discussieren, waarom geluid aanwezig moet zijn in niet-functionele vorm.Motorgeluid kan wel functioneel zijn, indien je denkt aan het waarschuwen van voetgangers en fietsers voor een naderend voertuig.Maar als we over wel of niet functioneel willen filosoferen;Waarom bouwen we voertuigen om er vervolgens rondjes mee te rijden ..... ?????Just for the fun of racing !!!Wel zie ik dat elektrische aandrijving (lees aktuatoren) voordelen biedt.Je kunt hierbij nl. regeltechnieken implementeren, welke je mechanisch gewoonweg niet kunt realiseren. Met een digitale regelaar, kun je nl. regelen in het z-domein ! Hierin kun je overdrachtsfunkties beschrijven, welke met een analoge regelaar niet gerealiseerd kunnen worden.Waar je je aandrijf-energie uiteindelijk vandaan haalt is om het even.Dit mag elektische energie, brandstof, waterstof of iets anders zijn.Groeten,Alex Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gijs van Erp Geplaatst: 2 april 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 april 2009 Geluidsgenerator Dat hele milieugedoe vind ik zelf niet zo boeiend. MILIEU........MILIEU??????????????Ik zeg asfalt erover!!!!!!!!!!!!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cees Snel Geplaatst: 2 april 2009 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 2 april 2009 precies! Maar alles hoeft ook niet.Ik zeg een metertje of 8 breed, wat bochtjes hier en daar, curvestones op de hoeken en start-finish op het rechte gedeelte. Op de Hoge Veluwe is ruimte genoeg. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wouter van der Ende Geplaatst: 2 april 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 april 2009 @AlexZeer interesant wat ga je nog meer ontwikklen ? zelf had ik nog wat ideen om het motor managment uit te lezen komt ooit op de Striker.Hou ons op de hoogte ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bart Ogink Geplaatst: 2 april 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 april 2009 Alex,Ik denk dat het creeeren van geluid bij elektrische auto's nog wel eens erg belangrijk kan gaan worden in verband met de voetgangers veiligheid.Er zijn al cijfers dat er wel erg veel ongelukken gebeuren met b.v. de prius omdat niemand de auto hoort aankomen.Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon leukStel je de volgende auto eens voor:elk wiel een eigen geregelde elektrische motor. De regelaar kijkt naar je stuurbewegingen en regelt daarmee elke motor zodanig dat je maximale grip wegligging en bochtsnelheid kunt genereren.Als je daar goed over nadenkt lijkt een differentieel wel in eens een erg oud en achterhaalt ding.Dit hopelijk gecombineerd met over een aantal jaar zeer hoge capaciteit accu's met laag gewicht. en bijna niemand wil nog een "ouderwetse" benzine motor. maar tot het zover is rijdt ik met de murtaya de laatste benzine nog wel even op...alex mocht je nog eens hulp nodig hebben dan laat maar weten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.