Ga naar inhoud

Bandendruk Yokohama a048 bij Dax MC


Gast Nils Heylen

Aanbevolen berichten

Gast Nils Heylen

Ik heb me een week geleden een setje (2dehands) yokohama a048 semi slicks aangeschaft , gewoon om het verschil eens te proberen met gewone baanbanden . Ze worden vooral gebruikt om op de gewone weg te rijden ,maar omdat de voorste spatborden te laag hangen en de band (195/50/16) er niet onder past heb ik enkel achteraan de semi slicks eronder gezet. Nu ging ik ze even testen bij ong 10 graden buiten en bandendruk op 1 bar, maar ik vind dat ze totaal niet meer grip hebben als de gewone banden die er nu onder liggen dwz nog altijd direct oversturen vanaf je iets te hard door de bocht gaat ,je voelt wel dat ze naarmate ze warmer worden de grip groter wordt ( al maar goed want als ze koud zijn is het als op ijs rijden)maar echt plakken doen ze gewoon niet.

Nu was mijn vraag of er misschien nog mensen deze banden hebben ,en zoja met welke druk ze rond rijden ,want veel lager dan 1 bar kan je toch ook niet gaan denk ik?

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rogier Jansen

1 bar druk is wel laag. Gooi er eens 1.5 in en rijdt ze eens goed warm. Ideale druk voor een semi slick is voor een 888 op 1.7 bar en uit mn hoofd 55 graden.

Ik ben afgelopen vrij op Zandvoort op 1.5 of 1.4 begonnen en kwam redelijk goed uit.

Meet ook je druk als je denkt dat je op de maximale hitte zit die in je de band kan krijgen. Als dat lager is dan 1.7, moet je er dus meer lucht in gooien en vice versa.

Altijd lastig hoeveel op hoeveel bar je moet starten. Elke keer heb je te maken met verschillende omstandigheden.

Oh, en hoe oud zijn die slicks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nils,

Van welk jaar zijn deze banden ?

Naarmate ze ouder worden, neemt de grip af.

Naarmate ze meer versleten zijn, neemt de grip ook af.

1 bar is inderdaad veel te laag.

1,5 komt meer in de richting.

55-60 graden is goede temperatuur.

Maar of je dat bij straatgebruik haalt ?

Groeten,

Alex

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 bar kan wel maar dan op het circuit aub

daar kan je fatsoenlijk warmte in de band rijden en word de werkdruk uiteindelijk toch hoger door de warmte

op straat heeft het meer effect om direct de band op werkdruk te zetten anders krijg je er niet eens warmte in

en swinters heeft het weinig nut zo'n band te plaatsen

wat alex ook zegt

kijk even naar het productiejaar

een band van 5 jaar oud is niet alles meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nils Heylen

ja ik denk inderdaad dat ik ze toch niet warm genoeg gekregen heb met de kruispunten en lichten ertussen. Ik ga dit setje houden voor de zomer en trackday. Ze zijn 2 jaar oud dus te oud zullen ze ook niet zijn denk ik

Bedankt voor de info!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...