Ga naar inhoud

Elektronische ontsteking


Tim Valk.

Aanbevolen berichten

Lijkt me een fantastische optie. Een van de moeilijkste en meest kritische kengetalcurves zelf aan kunnen passen met je telefoon.

Ik kan niet wachten totdat we de eerste reacties krijgen met verbrande zuigers en foto's van cilinderkoppen als door de ratten aangevreten.

Als je weet wat je doet is het natuurlijk geen probleem. Wel afstellen met koptelefoon en klopsensor hoop ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope, dit is een vervanging voor de Lucas verdelers van Kent motoren. Op een gemiddelde Pinto zit Bosch en het spul is niet uitwisselbaar. Aandrijving is totaal anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorige week de elektronische ontsteking van Accuspark ingebouwd. Werkt prima op mijn Pintoblokje met een voorontsteking van 15˚. Mocht er een dip in je vermogen zitten is deze uit te breiden met een blackbox om de curve aan te passen met een laptop zelfs met Windows XP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze leveren die 123 tune uitvoering wel voor pinto , ik zou eerder een megajolt of iets dergelijks nemen op een triggerwheel, dan ben je van  die verdeler af en scheelt een mogelijke mechanische storingsbron en is nog goedkoper ook.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei B.Klaaijsen:

ze leveren die 123 tune uitvoering wel voor pinto , ik zou eerder een megajolt of iets dergelijks nemen op een triggerwheel, dan ben je van  die verdeler af en scheelt een mogelijke mechanische storingsbron en is nog goedkoper ook.

 

Het rare is dat op de website deze ontsteking voor de Pinto niet meer te vinden is. Ik heb recent nog gezocht vanwege jouw bekende redenen :sad:

echter, edoch, het type Bosch wat op de Pinto zat is de jfu4 die ook in andere automerken, o.a. Volvo, VW en Porsche heeft gezeten. Maar nog geen tijd gehad om uit te zoeken in welke types.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij is wel leverbaar voor de bosch variant voor de pinto. De tune versie zal daar ongetwijfeld ook wel leverbaar voor zijn als Tim even contact opneemt. 

http://www.123ignition-conversions.nl/portfolio-view/ford-pinto-123-ignition-conversions/  

Voor Megajolt en dergelijke, is er echter een sloot aan pinto maps en ervaringen te vinden en is nog goedkoper ook dan die 123 tune-  laptop/smartphone versie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...