ad coertjens Geplaatst: 24 april 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 24 april 2016 Hallo lotgenoten weet iemand waar ik achterwiel lagers voor een Ford Taunus 2 liter kan bestellen, welke informatie moet ik dan opgeven, als ik op internet kijk zie ik info waar ik geen raad mee weet, misschien dat iemand ook 'n bestelnummer weet en bij wie ze te halen zijn ? Ik zou er blij van zijn. Ik hoor het graag, met vriendelijke groet Ad Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Philip van de Poel Geplaatst: 24 april 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 24 april 2016 Dag Ad ik heb deze 67x30x24 lagers + klemring reeds 2x besteld bij sjirktaunus@msn.com , keurig thuisgeleverd voor een 100 euro voor 2 stuks. Prima en betrouwbare verkoper.... succes Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ad coertjens Geplaatst: 25 april 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 25 april 2016 Hallo Philip, dankjewel voor je reactie, is het goed zelf te doen ? Ik heb al veel gesleuteld in mijn leven en vooral aan Porsche's maar lagers vervangen aan een starre achteras is voor mij nog vreemd, heb jij misschien no tips voor mij ? ik hoor het graag van je. Met vriendelijke groet Ad C. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Philip van de Poel Geplaatst: 26 april 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 april 2016 Dag Ad, ik heb het oude lager afgeslepen, tot bijna op de as en dan met een beitel de binnenring gebroken. komt er zo af.... Zorg voor de montage voor een lange buis die over de steekas gaat tot op de binnenring van het lager. Mijn eerste set lagers heb ik beschadigd omdat het lager bij montage halverwege bleef steken door een te sterke klempassing. Ik heb zo hard moeten meppen op de buis dat de oliekeerring het niet lang overleefd heeft. Deze oliekeering houdt de olie in de achteras en belet dat deze op de remschoenen terechtkomt. De nieuwe set lagers heb ik , zoals het hoort met een pers gemonteerd. Ik heb wel gemerkt dat de klempassing bij de ene kant veer sterker was dan aan de andere kant, dus het zou wel kunnen dat je ze er gewoon op kan kloppen na opwarmen. vergeet het tussenplaatje en de sluitring niet. succes Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Philip van de Poel Geplaatst: 26 april 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 april 2016 verwijder eerst de wielbouten voor je gaat hameren, zie afbeelding..... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ad coertjens Geplaatst: 26 april 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 26 april 2016 Hai Philip, hier heb ik wat aan! ik begrijp jou verhaal, met die pijp, ik ga een pers maken, krijg je de steekas een beetje gemakkelijk in het differentieel gestoken ? en krijg je het lagen redelijk uit de asbuis, zie het wel zitten om het zelf te doen. nog een vraag, met welke informatie heb jij de lagers besteld, waar ik informeer vragen ze zoveel waar ik gegevens van heb, ik weet alleen dat het van een Ford Taunus 2 liter af komp en waarschijnlijk een Engelse Ford Taunus is / was, heb jij hier nog gegevens over, de VM-77 die ik heb is in 1993 gebouwd, als je hier nog een antwoordt voor hebt, ben ik helemaal blij. hartstikke bedankt alvast, met vriendelijke groet Ad Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Philip van de Poel Geplaatst: 27 april 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 april 2016 ad, sjirk sjirktaunus@msn.com kan deze zo leveren, origineel Ford of en kitje. Omdat je aandringt toch enkele referentienummers... SKF VKBA 951 SKF 361971 CE FAG 713 6782 10 DELPHI BK134 SNR R152.09 en de FINIS nr is 1500226 De steekas trek je zo uit het differentieel, Om olie achter de remplaat te vermijden heb ik bij het monteren van de steekassen wel een beetje vloeibare pakking Hylomar tussen de buitenring van het lager en de achteras (asbuis) gedaan omdat deze passing in mijn geval zeer los was. succes, Philip Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ad coertjens Geplaatst: 27 april 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 27 april 2016 8 uur geleden zei Philip van de Poel: ad, sjirk sjirktaunus@msn.com kan deze zo leveren, origineel Ford of en kitje. Omdat je aandringt toch enkele referentienummers... SKF VKBA 951 SKF 361971 CE FAG 713 6782 10 DELPHI BK134 SNR R152.09 en de FINIS nr is 1500226 De steekas trek je zo uit het differentieel, Om olie achter de remplaat te vermijden heb ik bij het monteren van de steekassen wel een beetje vloeibare pakking Hylomar tussen de buitenring van het lager en de achteras (asbuis) gedaan omdat deze passing in mijn geval zeer los was. succes, Philip Hallo Philip wederom weer bedankt, aan getallen heb je meer aan, dan heb je een vergelijk als deze gegevens op het lager staan, komt goed, bedankt, als het klusje is uit gevoerd geef ik hier mijn reactie. met vriendelijke groet Ad Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ad coertjens Geplaatst: 10 mei 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Jammer, ik heb de lagers besteld maar passen niet, de maten voor mijn as zijn groter, de as is dikker, wat jammer nou weer, zo zie je hoe belangrijk informatie is. met vriendelijke groet Ad Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ad coertjens Geplaatst: 11 mei 2016 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 11 mei 2016 Hallo, gaste. ik heb nu wel de goede lagers en ze zitten al gemonteerd ook, het merk van de lagers is ABS, Wheel bearing kits bestelnummer 200769 van Ford ( 72 x 35 x 24 ) , bij de kit zit ook de opsluitring. Deze informatie misschien handig voor degene de zelfde as heeft als ik, Taunus dus er blijke minstens twee soorten te zijn , mijn as is een Engelse as, er zijn ook Duitse assen. Philip ik neem je niets kwalijk he, dat dat duidelijk is. met vriendelijke groet Ad. C. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Philip van de Poel Geplaatst: 12 mei 2016 Rapporteer Delen Geplaatst: 12 mei 2016 OK, fijn voor je dat het reeds opgelost is. Ik had mijn lagers eerst opgemeten en dan pas besteld, voor een winterklusje is dat ok, maar met de komende mooie dagen in het verschiet is dat natuurlijk geen optie.... Vreemd toch dat ik volgens uw info een duitse as zou hebben, mijn Tiger is nl in de UK Age-related gebouwd mbv een engelse donorauto. Ik heb reeds eerder discussies gelezen over het verschil tussen Koln- en andere achterassen maar weet niet meer precies hoe de vork in de steel zit... groeten, philip Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.