Ga naar inhoud

Ford Taunus 2 liter achteras wiellagers


ad coertjens

Aanbevolen berichten

Hallo lotgenoten

weet iemand waar ik achterwiel lagers voor een Ford Taunus 2 liter kan bestellen, welke informatie moet ik dan opgeven, als ik op internet kijk zie ik info waar ik geen raad mee weet, misschien dat iemand ook 'n bestelnummer weet en bij wie ze te halen zijn ? Ik zou er blij van zijn.

Ik hoor het graag,  met vriendelijke groet Ad 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Philip, dankjewel voor je reactie, is het goed zelf te doen ? Ik heb al veel gesleuteld in mijn leven en vooral aan Porsche's

maar lagers vervangen aan een starre achteras is voor mij nog vreemd, heb jij misschien no tips voor mij ?

ik hoor het graag van je.

Met vriendelijke groet 

Ad C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Ad,

ik heb het oude lager afgeslepen, tot bijna op de as en dan met een beitel de binnenring gebroken. komt er zo af....

Zorg voor de montage voor een lange buis die over de steekas gaat tot op de binnenring van het lager. Mijn eerste set lagers heb ik beschadigd omdat het lager bij montage halverwege bleef steken door een te sterke klempassing. Ik heb zo hard moeten meppen op de buis dat de oliekeerring het niet lang overleefd heeft. Deze oliekeering houdt de olie in de achteras en belet dat deze op de remschoenen terechtkomt.

De nieuwe set lagers heb ik , zoals het hoort met een pers gemonteerd. Ik heb wel gemerkt dat de klempassing bij de ene kant veer sterker was dan aan de andere kant, dus het zou wel kunnen dat je ze er gewoon op kan kloppen na opwarmen. vergeet het tussenplaatje  en de sluitring niet.

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Philip, hier heb ik wat aan!  ik begrijp jou verhaal, met die pijp, ik ga een pers maken, krijg je de steekas een beetje

gemakkelijk in het differentieel gestoken ? en krijg je het lagen redelijk uit de asbuis, zie het wel zitten om het zelf te doen.

nog een vraag, met welke informatie heb jij de lagers besteld, waar ik informeer vragen ze zoveel waar ik gegevens van heb, ik weet alleen dat  het van een Ford Taunus 2 liter af komp en waarschijnlijk een Engelse Ford Taunus is / was,   heb jij hier nog

gegevens over, de VM-77 die ik heb is in 1993 gebouwd, als je hier nog een antwoordt voor hebt, ben ik helemaal blij.

hartstikke bedankt alvast,

met vriendelijke groet

Ad

Link naar reactie
Delen op andere sites

ad,

sjirk   sjirktaunus@msn.com  kan deze zo leveren, origineel Ford of en kitje. Omdat je aandringt toch enkele referentienummers...


SKF VKBA 951
SKF 361971 CE
FAG 713 6782 10
DELPHI BK134
SNR R152.09
en de FINIS nr is 1500226

 

De steekas trek je zo uit het differentieel, Om olie achter de remplaat te vermijden heb ik bij het monteren van de steekassen wel een beetje vloeibare pakking Hylomar tussen de buitenring van het lager en de achteras (asbuis) gedaan omdat deze passing in mijn geval zeer los was.

succes,

Philip

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Philip van de Poel:

ad,

sjirk   sjirktaunus@msn.com  kan deze zo leveren, origineel Ford of en kitje. Omdat je aandringt toch enkele referentienummers...


SKF VKBA 951
SKF 361971 CE
FAG 713 6782 10
DELPHI BK134
SNR R152.09
en de FINIS nr is 1500226

 

De steekas trek je zo uit het differentieel, Om olie achter de remplaat te vermijden heb ik bij het monteren van de steekassen wel een beetje vloeibare pakking Hylomar tussen de buitenring van het lager en de achteras (asbuis) gedaan omdat deze passing in mijn geval zeer los was.

succes,

Philip

Hallo Philip

wederom weer bedankt, aan getallen heb je meer aan, dan heb je een vergelijk als deze gegevens op het lager staan, komt goed, bedankt, als het klusje is uit gevoerd geef ik hier mijn reactie.

met vriendelijke groet

Ad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Jammer, ik heb de lagers besteld maar passen niet, de maten voor mijn as zijn groter, de as is dikker, wat jammer nou weer,

zo zie je hoe belangrijk informatie is.

met vriendelijke groet

Ad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, gaste.

ik heb nu wel de goede lagers en ze zitten al gemonteerd ook, het merk van de lagers is ABS, Wheel bearing kits

bestelnummer 200769 van Ford ( 72 x 35 x 24 ) , bij de kit zit ook de opsluitring. Deze informatie misschien handig voor degene de zelfde as heeft als ik, Taunus  dus er blijke minstens twee soorten te zijn , mijn as is een Engelse as, er zijn ook Duitse assen.

Philip ik neem je niets kwalijk he, dat dat duidelijk is.

met vriendelijke groet

Ad. C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK,  fijn voor je dat het reeds opgelost is.

Ik had mijn lagers eerst opgemeten en dan pas besteld, voor een winterklusje is dat ok, maar met de komende mooie dagen in het verschiet is dat natuurlijk geen optie....

Vreemd toch dat ik volgens uw info een duitse as zou hebben, mijn Tiger is nl in de UK Age-related gebouwd mbv een engelse donorauto.  Ik heb reeds eerder discussies gelezen over het verschil tussen Koln- en andere achterassen maar weet niet meer precies hoe de vork in de steel zit...

groeten, philip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...