Ga naar inhoud

motogadget m-unit


Lambert Smit

Aanbevolen berichten

Dag allemaal, zijn er mensen met ervaring met de M-unit van Motogadget? Heb sinds kort een JZR in de schuur erbij en wil de bedrading vervangen. Dit leek me een ideaal ding daarvoor, want mijn bedrading is in feite motorfiets:

http://motogadget.com/en/electrics/electronic-control-box-m-unit/m-unit-digit-tastersteuerung-u-sicherung.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Hoi.

Beetje late reactie, maar zo,n M unit is perfect.

Heb m ingebouwd in mijn cafe racer, met heel weinig en bijna alleen maar dunne draden (LED).

Als ik een nieuwe Westfield zou gaan bouwen kwam dr een M unit in.

Wel prijzig, maar geen zekeringen, relais, alarm nodig. Super.

Groet Erwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 11 maanden later...

Een oude discussie, maar nog weinig over gehoord

Lijkt me een goeie optie om simpel je bedrading te gaan doen

 

Vandaag iemand gesproken die hiermee z’n auto wil gaan uitvoeren, zitten leuke features in

 

groet Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja is inderdaad leuk. Heb m toch niet gebruikt, want de ingebouwde zekeringen zijn echt op motorfiets gebruik afgestemd. Ze leveren wel heel mooi spul. Nu met een oude Ducati bezig en van Motogadget een mini-teller en contactslot-zonder-sleutel gekocht

 

groeten Lambert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
  • 1 maand later...

Nee toch zelf een kabelboom gemaakt. Ik heb wel het contactslot en de mini-teller gebruikt, werkt perfect! Alleen neemt het contacslot-zonder-sleutel altijd een pietsje stroom, dus ik heb nu een massa-schakelaar ertussen gezet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Zal ik dan maar de eerste zijn die de M-Unit inbouwt .

De M-Unit blue is binnen ,de kabelboom gemaakt maar moet nog wat aanpassen kwam ik achter 

en een paar dingen moeten toch via relais .

En dan nog kijken hoe ik het combineer  met de EFIgnition .

Alleen de gebruiksaanwijzing is in het Engels en Duits 

En de mogelijkheden zijn oneindig dus dat word heel wat puzzelen .

Als ik er niet uit kom meld ik mij wel weer.

Of als er iemand tips heeft hoor ik het graag.

Gr Gerrit 

 

20190404_111120.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Gerrit,

 

Goed om te horen!!

in mijn project ben ik ook van plan om een m unit te plaatsen

Heb ook een efignition liggen, belangrijk om gewoon 2 aparte kabelbomen te maken denk ik, wat zou je eventueel willen combineren?

 

groet Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net de kabel boom bij BS besteld voor de motor. 

Deze moet aangestuurd worden en uitgeschakeld via de M-Unit

De koelvin en de brandstof pomp worden weer aangestuurd door de EFIgnition. 

Ik laat de motor aansluiten door Jeroen, wil aleen zelf de boel voorbereiden .

Als het dashboard en de midden consul er inzit kun je er bijna niet meer bij.

En wil de relais achter de tablet monteren .

Als het goed is kan ik de gegevens van de EFI aan de tablet koppelen.

.

Gr Gerrit 

20181211_150546.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...

De M-Unit werkt prima .

Met ledverlichting is de 10 ampère prima .

Had alleen kortsluiting in de kentekenplaat verlichting  ,maar is nu opgelost. 

Alleen de ruiten wissers gaan nog via een reale zit naast de reale's van de ECU.

Heb nu de stads verlichting via aux 1

Het dim en groot licht gaat nog via de hendel van het groot licht 

Een keer aan de hendel trekken is dimlicht en nog en keer is grootlicht twee seconden vast houden en het gaat uit.

Eigenlijk wil ik  dimlicht via de normale hendel en het grootlicht via de grootlicht hendel. 

Maar kom er nog niet uit ,later maar verder mee stoeien.

De ECU is door BS Auto Tune aangesloten , Jeroen weet gewoon precies welke kleur waar moet .

Is voor hem maar een paar uurtjes werk en het geld dubbel en dwars waard.

Vandaag de APK er opgekregen ,binnenkort nog een uurtje maar Jeroen voor de fine tuning .

Dan gaat hij er naast zitten en alles aanpassen met de laptop op schoot.

Gr Gerrit 1104036431_20190815_103620(1).thumb.jpg.28ed8347bfa3908b860ee0520d28572a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De apk zit er op ,nu moet ik eerst de versnellingsbak rubber vervangen.

Nu trilt de hele auto omdat hij op het frame rust .

Was al niet de beste maar is nu geknapt .

En dan nog de klokjes /sensoren op elkaar afstemmen.

Dus volgende week proef rijden en kilometers maken.

Als je zoon  groen monster ziet rijden kijk maar uit ik ben het.

Vandaag warm laten lopen koel ven slaat netjes aan bij 95 gr en gaat we uit bij 91 gr enz .

Gr Gerrit 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Heb een M-unit gemonteerd op een Moto Guzzi v65 en werkt goed. Heb alleen iets bijzonders gemerkt dat bij het uitschakelen van het contact, de bougie nog een keer vonkt..... Kreeg een aardige opdonder. Heeft iemand hier een verklaring voor?

 

gr Henk 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...