Ga naar inhoud

Aankoop Westfield Sport 1.6


Walther van den Biggelaar

Aanbevolen berichten

Ik ben geinteresseerd in een Westfield Sport 1.6ltr, 135 PK uit 7/2009 die op Autoscout24.nl staat.

De auto ziet er perfect uit.

De vraagprijs is € 18.000,-

Graag heb ik feedback omtrent de vraagprijs. Is deze reeel?

Walther

post-28688-0-50463300-1446060904_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een Westfield en wil wel wat roepen.

Lijkt op de foto's niet onaardig, in de basis een behoorlijke auto, al zou ik liever een 2 liter hebben. Maar hij staat achterlijk hoog aan de achterkant, kan me niet voorstellen dat dat behoorlijk rijdt...

De prijzen lijken op te lopen, ik vind 18k best nog heel wat maar weet niet waar ze echt voor verkocht worden.

Mijn advies is om vooral meerdere auto's te gaan bekijken zodat je een vergelijking kunt maken. Laat je niet opjagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

super fijne Westfield Walther is vorige week nog bij ons (MB Motorsport Lelystad ) voor beurt geweest. prestaties is wat je denk nodig te hebben maar de aluminium sigma word vaak onderschat  erg vriendelijke en zuinige motor om mee te rijden  en je hebt een flinke oudere 2ltr nodig om iets gelijkwaardigs te krijgen

Wat prijs betreft is denk ik rieel voor wat je krijgt een Fabrieks gebouwde auto. het blijft uiteraard altijd vraag en aanbod

wij merken ook dat er nu weer vraag komt naar nieuw en gebruikt waarbij nieuw op dit moment geen optie is met een pond wat 40%hoger is dan een jaar geleden en nog maar niet te denken aan de registratie en belasting perikelen een Westfield als deze gaat nu nieuw meer dan €40.000.00 kosten

dit gaat in de toekomst bij weer toenemende vraag de prijzen voor gebruikte auto`s omhoog brengen

mocht je meer info over deze of andere Westfields willen mag je me altijd bellen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraagprijs is €18.000,- dus er kan vast wat af. Ik denk dat de prijs niet verkeerd is!

Ik sluit mij wel een beetje aan bij Paul. Een kitcar koop je niet omdat deze zo lekker zuinig is.

135 pk klinkt natuurlijk helemaal niet verkeerd voor een auto met dit gewicht en het knalt vooruit, maar.......

Je kan zelf het best in je hart kijken of je in de toekomst meer zou willen. Tuning is duur..... dus denkt goed na.

Mensen met een oudere motor en minder pk's kiezen vaak bewust voor het karakter van zo'n motor..... En ook zij gaan vaak stappen ondernemen om het vermogen te laten toenemen.

Een 2.0 Zetec is de gangbare motor en relatief betaalbaar. Ga je voor een aluminiumblok.... Kies dan liever een Duratec.

Geduldig zoeken..... Je geeft je geld maar 1 keer uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn argument voor een 2 liter is koppel maar ben een oudere motor gewend.

De sigma ken ik niet maar ik geloof Martin direct als hij zegt als deze motor goed is in een Seven. 135pk is prima in een Seven en voor bij na iedereen genoeg. Ik heb 150 en heb er vorige week weer een paar dagen onwaarschijnlijk veel lol mee in Frankrijk gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Walther

Ik zie je bent er nog altijd niet uit

Het is waar je voor kiest natuurlijk of een injectie of een carburateur versie.

Daar hebben we ook over gesproken het is een persoonlijke keuze.

Ik persoonlijk hou van het gebrabbel en gebleer van de carburateur je hebt het gehoord het is een mooi geluidje

Je moet je ook bedenken als je een motorwissel ooit zou willen doen.

Dan moet je deze westfield geheel opnieuw te laten keuren.

Bij die van mij kun je zonder problemen een andere 2 liter erin hangen zou je er een injectie motor willen!

Zoals een duratec of een zetec.

Maar goed ik hoop dat de proefrit je goed was bevallen..

En ik hoor het wel mocht je noch interesse hebben in mijn westfield.

Grt Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen, zeer bedankt voor jullie snelle reactie.

Ik heb de auto inmiddels gekocht voor een voor de verkoper en mij als koper tevredenstellende prijs.

Het verschil in pk's tussen de Sigma 1.6ltr en Zetec 2.0 ltr, resulteert in een acceleratietijd tot 100 km van respectievelijk 5,9 en 5,1 seconden.

Dit volgens opgave van Westfield. Ik ben ook tevreden met die 5,9 sec.

Richard, ik heb gekozen voor een moderne motor. Dit of de carburateurversie zijn inderdaad twee verschillende werelden.

Ik heb nu geen grote ambitie om zelf te gaan sleutelen, vandaar dat ik voor een complete auto heb gekozen.

Ik wilde je nog bedanken voor de informatie en proefrit, ook om je te laten weten dat ik geen proefrit-dromer ben waar je je tijd aan besteed hebt.

Je hebt een fraaie carburateur-auto. Sukses met de verkoop.

Walther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Walther

Gefeliciteerd met de westfield

Het zijn inderdaad twee verschillende auto's injectie en carburateur

Ik wens je veel plezier met de westfield.

Mischien komen we elkaar nog eens tegen

Grt Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...