Ga naar inhoud

Wie kent deze mk van marktplaats


Gast Manuel smit

Aanbevolen berichten

Die komt niet door de keuring op die manier zonder ruitenwissers, ruitensproeiers, hoe gek het ook klinkt maar verwarmbare voorruit en niet zichtbare richtingaanwijzers vanaf zijkant/schuin achter. Lexaan plaat als voorruit heeft volgens mij ook geen E-keur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sigfried_Keuler

Verplichte Zijknippers zie ik gewoon zitten. Verwarmde voorruit is niet verplicht en keurmerk voor materiaal is ook niet verplicht.visual only bij toelating. Wel die wissers sproeier en ontwaseming.staat nergens dat die warm moet zijn trouwens. Ruit er af is ook zo gebeurd dus ik zie dat keuringsprobleem niet echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Harry bedoelt is dat ondanks een verwarmde vooruit dat een ontwaseming nog steeds verplicht is(dus weer zo een echt RDW onzin punt).

En ja eraf halen is een methode (of de veelgebruikte 12V fan/heater van de voorheen halfords erop zetten is makkelijker)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat het grootste probleem de afwijkende 1.6 55kW (X-flow) motor is die op het kenteken staat en de 2.0 Zetec (dubbel vermogen?) die er daadwerkelijk in ligt. Een beetje snuggere APK keurmeester ziet dat en brandt er liever niet zijn vingers aan. En mocht dat wel lukken maar krijg je een steekproef, moet je waarschijnlijk het kenteken inleveren.

Ik vraag me ook af hoe een verzekering er mee omgaat in het geval van een ongeluk waarvoor ze uit moeten keren en ze komen achter de motorwissel? Laten herkeuren om die Zetec 2.0 op kenteken te krijgen is gezien het bouwjaar ook geen optie volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verplichte Zijknippers zie ik gewoon zitten. Verwarmde voorruit is niet verplicht en keurmerk voor materiaal is ook niet verplicht.visual only bij toelating. Wel die wissers sproeier en ontwaseming.staat nergens dat die warm moet zijn trouwens. Ruit er af is ook zo gebeurd dus ik zie dat keuringsprobleem niet echt.

Zijknippers zitten voor en laag. Ik had die dingen in de zijkant niet eens opgemerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harry lees dit !

Voor auto's die vooorzien zijn van een voorruit en qua eerste toelating geregistreerd staan van na 30 september 1971 moeten voorzien zijn van een goed werkende voorruit ontwasem en ontdooi installatie. Deze werkt door middel van een luchtstroom opgewekt door de kachelmotor / kachelventilator / aanjager. Ook hierbij is de minimale eis dat de aanjager / kachelventilator op minimaal 1 stand werkt en er een "duidelijk voelbare op de voorruit gerichte luchtstroom is"

  • Bij voertuigen voorzien van een werkende electrisch verwarmde voorruit hoeft de ontwasem installatie niet te werken.
  • De luchtstroom hoeft niet gecontroleerd te worden of deze warm is.
  • Een aparte ventilator op het dashboard welke een duidelijk voelbare luchtstroom op de voorruit richt is ook voldoende om aan de APK richtlijn te voldoen.
  • Als niet alle standen van de kachelventilator werken maar er een duidelijk voelbare luchtstroom is dan is het voor APK akkoord.

Kortom met een niet warm wordende kachel en een losse werkende ventilator op het dashboard voldoet u aan de minimale APK eisen. Dat dit niet comfortabel en veilig is spreekt voor zich. Maar u ziet ook hier dat de RDW/APK minimale eisen zijn waar een voertuig aan moet voldoen maar dat deze niet technisch 100% hoeft te zijn om goed gekeurd te worden.

Nu ben ik verward wat is het nu?

gr Martin

​

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom weer iets afkraken, iemand probeert een leuke 7 te verkopen.

... en dat ruitje... waarschijnlijk 1 minuut werk, weg ruitje. En als je interesse hebt is de motor een punt om over te beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een belletje of de adv even uitprinten en naar de rdw gaan

dan heb je een duidelijk beeld en persoonlijk heb ik er al veel geld mee bespaart

zou gewoon even uitprinten en naar het loket gaan of werkplaats in het algemeen zijn ze zeer behulpzaam

groetjes rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom weer iets afkraken, iemand probeert een leuke 7 te verkopen.

... en dat ruitje... waarschijnlijk 1 minuut werk, weg ruitje. En als je interesse hebt is de motor een punt om over te beginnen.

Zet er dan in de eerste plaats geen vooruit op om de illusie te wekken dat er een APK wordt bijgeleverd inclusief voorruit. Dat zal voor velen een reden zijn om iets wel of niet te kopen.

Heeft niets met afkraken te maken, wel met eerlijke informatie bij verkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harry lees dit !

Voor auto's die vooorzien zijn van een voorruit en qua eerste toelating geregistreerd staan van na 30 september 1971 moeten voorzien zijn van een goed werkende voorruit ontwasem en ontdooi installatie. Deze werkt door middel van een luchtstroom opgewekt door de kachelmotor / kachelventilator / aanjager. Ook hierbij is de minimale eis dat de aanjager / kachelventilator op minimaal 1 stand werkt en er een "duidelijk voelbare op de voorruit gerichte luchtstroom is"

  • Bij voertuigen voorzien van een werkende electrisch verwarmde voorruit hoeft de ontwasem installatie niet te werken.
  • De luchtstroom hoeft niet gecontroleerd te worden of deze warm is.
  • Een aparte ventilator op het dashboard welke een duidelijk voelbare luchtstroom op de voorruit richt is ook voldoende om aan de APK richtlijn te voldoen.
  • Als niet alle standen van de kachelventilator werken maar er een duidelijk voelbare luchtstroom is dan is het voor APK akkoord.

Kortom met een niet warm wordende kachel en een losse werkende ventilator op het dashboard voldoet u aan de minimale APK eisen. Dat dit niet comfortabel en veilig is spreekt voor zich. Maar u ziet ook hier dat de RDW/APK minimale eisen zijn waar een voertuig aan moet voldoen maar dat deze niet technisch 100% hoeft te zijn om goed gekeurd te worden.

Nu ben ik verward wat is het nu?

gr Martin

​

Ik vermoedt dat de crux in het ontdooien zit wat ook een vereiste is. Dan moet je dus of een verwarmde voorruit of een andere vorm van verwarming hebben dunkt me. Spreekt wel de controle op warme lucht weer tegen. verwarrend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies!

Ontwaseming en knipperlichtjes zijn een veel belangrijker "probleem" dan een illegale motor met het dubbele vermogen.... :roll:

Ik ben dat helemaal met je eens.

Maar ik ben nog geen apk meester tegen gekomen die bij mij naar de motor heeft gekeken om te controleren of die wel klopt.

Klopt overigens wel bij mijn auto's dus misschien is het mij daarom nooit opgevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof best dat de kans dat je gezeur krijgt bij de APK over de ontwaseming groter is dan dat een keurmeester in de gaten heeft dat de inhoud en het type van het motorblok niet klopt. Echter is de kans dat je het kenteken in moet leveren vanwege dat andere blok vrij groot als ze er achter komen. Dat krijg je waarschijnlijk wel gewoon terug als je kunt aantonen dat je er het juiste type blok weer in hebt gesleuteld.

Maar het is een risico waar een eventueel geïnteresseerde best op gewezen mag worden. Het staat eenieder vrij om de gok te wagen omdat de "pakkans" inderdaad vrij klein is.

Zo, na mijn gezever weer over tot de orde van de dag: knipperlichtjes en ontwaseming :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

pakken of niet maar bij een auto ongeluk kan het wel degelijk een probleem geven als ze je wagen gaan controleren op gebreken

in onze cobra ben ik ook verdubbeld van vermogen en dat moeten we nog laten nazien bij de rdw

ik wil dat wel allemaal in orde hebben want wil geen risico lopen bij een aanrijding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...