Ga naar inhoud

Uitlijnen raw striker


H. Wiersma

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Zojuist de fusee kogels vervangen van mijn raw striker met starre achteras en escort fusee's

Nu wilde ik deze (laten) uitlijnen.

Heeft iemand de uitgangs waarden voor het toe spoor, camber, en caster?

Dit laatste is helaas niet eenvoudig af te stellen.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitgangswaardes voor toespoor 1 graad, camber 1,5 graad negatief en caster is op veel Strikers niet instelbaar "by design". Oftewel, die staat altijd goed :-) Neem voor de zekerheid ff contact op met Harm Boerma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is de striker uitgelijnd, deze stuurt weer prima!

Uiteindelijk afgesteld op:

- Camber 2 gr.

- Toe in 1gr. per wiel

Rest mij nog te vragen: Hoe isde "zelfcentrerendheid" na insturen bij de andere striker rijders? Heb het gevoel dat dit wellicht beter kan.

Mogelijk caster vergroten d.m.v shim ringen?

Bedankt voor het advies tot nu toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn mk3 Striker heeft in tegenstelling tot alle andere types, outboard front suspension. Daar viel 'af fabriek' helemaal niets aan te verstellen en stond het camber zelfs positief. Het zelfcentreren was echter wel goed. Met andere homemade bovenste draagarmen is het camber wel instelbaar. Staat bij mij ook op 2 graden, maar daarmee is het zelfcentreren een stuk minder geworden. Ik ben er overigens aan gewend en heb er geen problemen mee.

post-10110-0-48031100-1442863441_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk afgesteld op:

- Camber 2 gr.

- Toe in 1gr. per wiel

Rest mij nog te vragen: Hoe isde "zelfcentrerendheid" na insturen bij de andere striker rijders? Heb het gevoel dat dit wellicht beter kan.

Mogelijk caster vergroten d.m.v shim ringen?

Ga niet rommelen met shim ringen, de caster setup van de striker fusees is prima voor elkaar. Ga eerder aan de gang met je veren, wagenhoogte ,demping en bandenspanning al dan niet in comb. met een stabi voor.

Ook offset/ET van je velgen en banden bepaalt het rijgedrag en kijk eens wat voor veerconstanten je voor en achter hebt en hoe je demping staat afgesteld, dit is enorm bepalend voor het rijgedrag. Veel gebruikt is bv 180 tot 250lbs voor , 130 tot180 lbs achter, ook afhankelijk van je gewicht/motorisering etc.

Er is veel te zeggen over afstelling maar erg afhankelijk van het gebruik: lang of kort circuit , slalom of gewoon op de weg etc.. DE goede afstelling bestaat niet.

De IRS strikers zijn een stuk vergevensgezinder en minder bumpy dan de live axle versies overigens maar in de basis is elke Striker een feest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...