Ga naar inhoud

Toeren in Region Vogelsberg


Richard Aerdts

Aanbevolen berichten

Net terug uit Vogelsberg Duitsland. Dit is de Vulkaaneifel tussen Fulda en Frankfurt.

Is vanuit het uiterste zuiden van het land 325 km enkel. Vanaf Essen alleen maar binnendoor gereden.

Maar daar krijg je ook wat voor, wat een prachtige stukken asfalt en het mooiste zijn de geringe flitspalen.

We hebben redelijk weer gehad en al was het een 2 tal dagen koud in de XTR maar wat een bochtenparadijs. En wat een rust. :oops:

Zijn teruggekomen via de Duitse Eifel en dan valt die toch heel erg tegen. Wat staan daar een flitspalen. Het was misschien doordat het niet zo een super weer was maar het was in Vogelsberg veel rustiger als in Belgische Ardennen.

De XTR schakelt dankzij de kabels van Salem super en we hebben alleen maar benzine erin gedaan. Ben nu wel ervan overtuigd dat de V6 een goede keus is geweest. Zeker met 10 % hellingen van een aantal kilometer. Hier hoef je echt niet voor naar de Alpen, de kwaliteit van het asfalt is buiten gewoon strak. Nu even 2 dagen thuis de rug laten bijkomen en dan weer een paar dagen naar Bad Munster Eifel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het een mooie tocht geweest is :-D. Hoe heb je dat gedaan met bagage, want ik kan me niet herinneren dat ik iets van bergruimte heb gezien in de XTR? Al neemt een tandenborstel en 2 schone onderbroeken niet al teveel plaats in :wink: .

Heb je misschien een route zodat we deze tocht eens kunnen maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met bagage geen enkel probleem gehad. Die XTR heeft zoveel mogelijkheden :wink: Vandaar een compromis.........

Ik heb mijn oudste zoon met de camper s ´morgens over de autoweg erheen gestuurd en zelf met de XTR gereden. Hadden we meteen een slaapplaats, en de tandenborstel erbij.

Heb in vogelsberg zelf op de navigatie gereden met een aantal routes die ik van motorrijdende vrienden had gekregen. De rugpijn komt mede door de bochten die nooit lijken te eindigen. Deze vragen gewoon om op door te rijden en met name vanwege het goede overzicht is dit prima te doen. Het is natuurlijk geen racecircuit. Is er wel kort bij.

De contradictie wil ik je graag laten ervaren als je een ritje met de XTR hebt ervaren. Daarbij als je 650 km in een XTR zit dan hebben ook de jaren invloed op je gestel.

Maar absoluut niet klagen want, het was super. Behalve de temperatuur die wel erg laag was. Van de andere kant kon je zo wel de hele dag met de helm op rijden. En in combinatie met een oortje voor de navigatie was dit top. Hadden wel opvallend veel bekijks met de XTR en veel mensen konden het niet geloven dat zoiets op de weg mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...