Ga naar inhoud

De Striker in de verkoop


J. Bakker

Aanbevolen berichten

Na een zeer geslaagd weekend in de Eiffel met de striker ben ik eens gaan denken om de striker in te ruilen op een ander soort wagen

ik ben nu erg afhankelijk van het weer en dan vooral regen, ik heb er namelijk een heel groot hekel aan om met regen in de striker

te rijden, ik heb er wel een dakje bij maar dat rijdt voor geen meter en probeer er maar eens in te komen met een dak er op.

nou zag ik bijvoorbeeld een lotus elise staan, dat heeft ook wel wat, meestal zit er een rover blok in en soms een Toyota.

Maar ik heb nog nooit in een lotus elise gereden en is het wijs om dit te doen ?

van een kant kan ik makkelijker toeren want als het slecht weer wordt kan gewoon het dak er op van de andere kant tja..........

..... ik ben best wel blij met de striker, rijdt prima en alles perfect voor elkaar incl volledig overgespoten en alles is duurzaam en degelijk vervangen, auto is zeer goedkoop, geen wegenbelasting en een oldtimer verzekering kost je nog geen 70 euro per jaar.

of zijn er nog andere opties ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Dirk,

nee niet direct of ik moet een goed bod krijgen natuurlijk, maar ik speel gewoon even met het idee, vindt het ook geel jammer

want de striker is een perfecte wagen, maar we zullen zien, als ik wat leuks tegen kom wat me aanstaat

kan ik altijd even zien wat ik ga doen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat zal best en ik heb geen belang bij een schadeauto, dan gewoon even kijken wat er nog meer

te vinden is, ik wil gewoon geen standaard wagen zolas een bmw, opel of wat dan ook

en anders hou ik gewoon de striker hoor dat is geen straf, hij bevalt me uitstekend, vorige week even weer

1300 km gereden en geen enkel probleem gehad, ding rijdt gewoon perfect alleen dat rot weer

in nederland is niet te vertouwen dat is het probleem, ik wil gewoon droog blijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

j bakker ik heb de overstap ook gemaakt om de zelfde reden,

en toch mis ik de seven echt wel maar dan meer om het vermogen.

Bochten gedrag bij een elise is uitmuntend.en ook waarde vast vooral de type`s s1

Maar bij een elise zijn de kosten behoorlijk hoger dan een seven en een goede is inderdaad wat lastiger om te vinden maar zijn er wel ..

als je nog een proefrit wil maken ben je hier welkom ,,ik verkoop hem echter niet maar uk sportscars in Opende groningen is een zeer betrouwbaar adres met uitmuntende service

MVG Klaas van veluw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorruit vervangen door een aeroscreen of brooklands schermpjes.

Heb je ook geen problemen meer met een moeilijke instap, lekkend dak flapperende deurtjes etc.

Regenpak en helm mee............... probleem is opgelost!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jan, ik snap iets niet.

Je begint je post met de zin: "na een zeer geslaagd weekend in de Eifel met de Striker".

Volgens mij heb je daarmee meteen je antwoord gegeven!

Toch....

Vrgr. Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

een kitcar of Lotus seven/ striker enz rijden is spartaanser dan een Elise rijden, in alle opzichten.

Toch is zo'n Elise gewoon meer auto met een hoog fun gehalte en in zekere zin ook wat spartaans.

Het is een echte sportauto, geen Z3, Z4, Boxster of ander vergelijkbare wagen.

Een Elise is puur.

je kunt hem eens ergens laten staan, en als het weer verandert zit je comfortabeler dan in een kitcar.

rijd zuinig en ik vindt het onderhoud goedkoop, of in ieder geval niet duurder dan een doorgaanse andere kleine auto.

duurdere zaken zijn schokbrekers vervangen, radiateur als het moet in de garage bij pech, maar die vervang je ook maar eens per 10 jaar of langer.

ieder z'n keus, maar ik heb nog geen spijt gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat klopt het was ook een geslaagde tocht, ( lees geweldig ) maar ik moet voordat ik weg ga voor een paar dagen eerst een

studie van het weerbericht maken.

Het wil niet zeggen dat ik de Striker weg doe hoor !!!! alleen als ik wat anders ( elise ) tegenkom of zo, en dan weet ik het nog niet zeker

mijn zoon keek me al met ongeloof aan toen ik dit aan hem vertelde, zijn antwoord was toen ... echt niet !!!!!

de striker blijft hier !!! maar ja ......... twijfel twijfel.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herken de twijfel heb ik soms ook, maar zou het niet doen, je krijgt er spijt van! Als je 3 keer in een huis, tuin en keukenauto hebt gereden heb je het wel gezien, ondanks een goed sluitend dak. Heb ook gekeken naar andere auto's, Lotus, TVR, Speedster ect. En bedenk, als je dan weer terug wil naar een mooie goede 7 op NL kenteken, het redelijk in de prijzen kan lopen. Je weet wat je hebt een Striker, een van de best sturende auto's in kitcar land.

Mvg, Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat klopt en hij is gewoon 100% goed en heel goedkoop in de verzekering wegenbelasting en onderhoud, en alles is

vervangen voor duurzame materialen zoals aluminium en rvs

lekker handig ik ga nu steeds meer twijfelen​

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...