Wim van Dieren Geplaatst: 26 juli 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 juli 2015 Omdat de koppeling in onze VM niet prettig te bedienen is, was ik van plan om hier een hydraulisch bediende koppeling van te maken d.m.v. een hulpkoppeling die tegen de hevel duwt zoals bij Mercedes ook wel gebruikelijk is.Dit omdat de motor en bak er niet uithoeven en dit het minste werk geeft.Ik twijfel nu of dit wel de juiste oplossing is, omdat niet alleen de koppelingsgaffel maar ook de rand van het Bellhouse heel dicht op een framebuis zitten.Is dit normaal of ligt dit aan het type bellhouse, ik heb begrepen dat er meerder type's van zijn?motor is een Opel c20xe met daarachter een T9 bak.Graag advies van de kenners onder jullie: Hoe pak ik dit het beste aan voor een redelijke prijs?Groeten, Wim. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 26 juli 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 juli 2015 giet die kabel maar eens vol met olie of mogelijk is het verloop van de kabel te strak waardoor hij niet lekker bedient. Er zit verschil in kabellengte, iets langer doet ook wonderen vaak.Als je met ruimte niet uitkomt, heeft rallydesign centrale kitjes voor in de T9http://www.ebay.co.uk/itm/Type-9-Escort-RWD-Hydraulic-Clutch-Conversion-Kit-Centrally-Mounted-/321684323741?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item4ae5e13d9d Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Paul van der Knijff Geplaatst: 26 juli 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 juli 2015 Ik heb dezelfde combinatie motor en bak in een Westfield en heb geen probleem...Wat is niet prettig?Zo te zien loopt de boel aan en dat lijkt me niet fijn aanvoelen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
R.Valckenborgh Geplaatst: 27 juli 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 juli 2015 Ik denk inderdaad zoals hierboven al is aangegeven.Misschien een iets langere kabel, mits je hier mee weg komt, maar dat moet volgens mij wel lukken.En of deze kabel eens lekker smeren, zal ook zeker helpen.Succes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wilco Blankenburgh Geplaatst: 27 juli 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 juli 2015 Hmm...De mijne is ook een beetje zwaar (lastig in file-verkeer en helling trekken). Maar het is ook de combinatie veer druk.Vraagje voor de ervarings deskundigen. Alleen smeren van de koppelings kabel, wat zou daar nou het beste voor zijn?Al het 'natte' spul moet je denk ik niet gebruiken (Trekt vuil naar binnen, waardoor deze gaat slijten en/of vast lopen)Grafiet poeder?En als het dan toch nat moet worden, welke?Lithium, Silicon, kruipolie, machine olie.Ik geloof dat elk soort olie wel direct werkt maar wat is voor de lange duur goed.PS Ik heb toch van sommigen gehoord dat hydraulisch ook niet de heilige graal is.Deze mag niet te lang stilstaan ivm smering cilinder en dergelijke. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wim van Dieren Geplaatst: 27 juli 2015 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 27 juli 2015 De kabel heb ik al eens gesmeerd met WD40 en zo vloeiend mogelijk gelegd.De hevel loopt net niet aan (ik heb dat witte plaatje verwijderd) maar de bediening gaat zwaar en meer van het aan/uit type en komt aan de linkerzijde uit het koppelingshuis zoals op de foto's te zien is.Zijn er meer mensen die dit herkennen en eventueel veranderd hebben? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Menno Groenendaal Geplaatst: 27 juli 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 juli 2015 Ik had zelf continue problemen toen ik naar een andere koppelingskabel ben gegaan ivm links gestuurd naar rechts gestuurd maken. Deze kabel was nieuw en langer maar koppelde enorm zwaar.Uit eindelijk heb ik omgebouwd naar hydraulisch door middel van een externe trekkende cylinder van willwood.Ik heb niet super goede foto's. Alleen wat tijdens de eerste ongespoten ruwe set-up.Ik was toen in 1 keer van al het gelazer af. Het setje van rally design is mooier maar ik wilde rijden en had geen zin om motor en bak te scheiden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 27 juli 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 juli 2015 houd het aangrijppunt van de koppelingspedaal in de gaten en het verloop van de binnenkabel. Zodra die onder een hoek komt te staan tov de buitenkabel, gaat de bediening al snel zwaarder.Verder is het natuurlijk, hoe dichter het aangrijppunt vd kabel op het pedaalscharnierpunt, hoe lichter hij koppeltHier zie ik veel constructiefouten bij kitcars die daardoor zwaar koppelen terwijl een goede kabelbediening heel licht moet kunnen gaan, zo was het immers ook in de donorauto's het geval.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wim van Dieren Geplaatst: 29 juli 2015 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 29 juli 2015 Allemaal bedankt voor de mogelijke oplossingen, en zal laten weten hoe ik het aan ga pakken.grt. Wim Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.