Ga naar inhoud

weekje Vogezen


Koen Peeters

Aanbevolen berichten

Sinds gisteravond zijn we terug na een week de Franse Vogezen te hebben doorkruist.

Het was schitterend, te meer daar het het er voorheen naar uitzag dat we deze autotrip met de skoda zouden moeten doen i.p.v. met de VM. Maar enkele avonden heftig sleutelen en zaterdag 15u kon ik weer rijden! Omdat ik nog een beetje tijd over had :-) dan nog maar snel een bagagedrager in elkaar gelast.

Op 7 dagen tijd reden we ongeveer 2200km bij elkaar over hoofdzakelijk secundaire wegen. Tientallen collen en colletjes moesten er aan geloven.

Het was een schitterende trip, maar 1 week "leven met z'n 2" in zo'n krappe auto is toch genoeg. Vooral het bijna ondraaglijk warme weer met temperaturen tot boven de 40 graden stelden mensen en machine op de proef.

Het karretje heeft zich uitstekend gedragen, zonder noemenswaadige mankementen.

Gisterenochtend vertrokken we dan vanop onze laatste verblijfsplaats weer huiswaarts. Zonder dakje, want het weer zag er goed uit... tot we de Belgische grens overstaken en de hemelsluizen zich weer openden. Blijven rijden, in korte broek en hemdje, met mijn snelle bril op de neus en het petje op de verbrande kop. Dat ging prima met werkelijk slechts een enkele verdwaalde regendruppel die het toch aandurfde om ons nat te maken. Zolang we snel genoeg konden blijven rijden, ging het allemaal goed en de verbaasde blikken van de "normale mensen" namen we er graag bij als ze die twee zotten in hun go-cart op het linker vak zagen voorbij snellen.

Nog even langs geweest bij Bas en Myriam en er de 94e verjaardag van Myriam's moeder mee gevierd met een lekker stuk taart alvorens de laatste 130km tot thuis af te malen. Met het dakje er op dan maar.

Voor de geïnteresseerden hebben we enkele aanraders qua chambres d'hôtes in de Vogezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je toch de auto nog klaar hebt kunnen krijgen.

Heeft Ingrid ook nog wat kilometers kunnen rijden :-D, of was het 's ochtends de eerste die bij de auto aankwam het beste plekkie in de VM opeiste :-). Soort Le Mans start, maar dan met 2 rijders, maar met 1 auto..

Groet,

Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, neen, daar is geen discussie over geweest, zoals nooit eigenlijk. Ons madame heeft ook aardig wat vinnige kilometertjes gestuurd. Na een kilometer of 200 het stuur afgeven aan een andere betrouwbare chauffeur vind ik niet erg hoor.

En als ze naast me zat en niet navigeerde, durfde ze een dutje doen. Zelfs op een col met de ene bocht na de andere presteerde ze dat, niet te geloven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat alles goed verlopen is, een week voor vertrek zag het er niet naar uit dat jullie met de VM konden gaan.

Aan de mooie foto's op FB te zien is het een leuke trip geweest!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gave trip geweest!

Achteraf zaten we bij jullie in de buurt met de camper.

Wij waren 2 dagen na jullie in het automuseum te Mulouse.

Ook weer mooie foto's gemaakt door jullie (gezien via FB)!

Vrgr. Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...