Ga naar inhoud

Aanhanger Humbaur met Westfield


Erik van de Donk

Aanbevolen berichten

Ik heb de Humbaur aanhanger al geruime tijd binnen dus werd het tijd om de Westfield er op te zetten en te kijken of hij redelijk op deze kleine aanhanger past. Het past net! Het voordeel van dit model was zijn compacte afmetingen en de laadvloer die kantelt tussen de wielen waardoor geen oprijplaten nodig zijn.

Nu heb ik nog een vraag: Is het voldoende om alleen beide voorwielen met spanbanden vast te zetten of moeten ook beide achterwielen vastgezet worden? Aan de achterzijde is namelijk weinig ruimte om de spanbanden vast te zetten.

post-6022-0-60801800-1434562970_thumb.jp

post-6022-0-07514900-1434562983_thumb.jp

post-6022-0-05201500-1434562997_thumb.jp

post-6022-0-52689400-1434563008_thumb.jp

post-6022-0-92376500-1434563024_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je de Westfield niet tegen het schot vastzetten met zijn voorwielen, dan heeft ie wat om tegen aan te leunen als je moet remmen en heb je wat meer plaats achteraan.

Ik denk dat oom agent graag spanbandjes ziet en een grotere nummerplaat :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor en achter vastzetten, je wilt niet weten wat verende lading doet op een trailer, zeker bij extreme situaties..

Ik trek de autos altijd aan de achterkant naar voren en aan de voorkant naar achteren, dan heb je altijd ruimte met je aanhaakpunt.

Beste methode is spanbanden om de banden met een lus zoals dit, de auto kan dan niet opstijgen en hij zit 2 kanten op gezekerd. Lastig met cyclewings overigens.

50mm-wide-car-transporter-ratchet-strap-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 4 originele Humbaur spanbanden gekocht bij Zuidzijde trailers (KCC sponsor :-) ).

Daarmee wordt elk wiel vastgezet.

Wat Bas zegt, er gebeurd e.e.a. tijdens het vervoer, als ze niet helemaal goed zitten komen ze zelfs los!

Het is even een handigheidje, maar dan staat de Seven als een huis op de trailer.

Vrgr. Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas nog "mogen" ondervinden... Vooraan, omwille van de cyclewings en zeer weinig ruimte tussen band en de spatbordsteun, een spanband door de velgen en zo de MNR naar voor getrokken tegen de stootblokken van de trailer. Daarna acheraan met spanbanden om de wielen de MNR stevig vastgezet. Na een rit van enkel honderden Km. was de MNR vooraan een cm. of 4 naar buiten verschoven tot tegen de opstaande rand van de trailer. De MNR was met de onderkant van de cyclewings de galvanisé van de trailer aan 't polieren :-) De galvanisé glimt prachtig, maar uit de cyclewings is er wel een hoekje uitgesleten. Bwoehoehoe :-(

Volgende keer proberen beter vast te zetten dus...

Greetz, Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal duidelijk, goed vastzetten :-D!

Ik gebruik voor de voorwielen de spanband met lus, zoals beschreven door B. Klaaijsen. Dit gaat net met cyclewings! Voor de achterwielen gebruik ik het Y-model spanband vanwege de beperkte ruimte! De Westfield kan met de wielen niet tegen de voorste rand van de aanhanger gezet worden omdat de rand iets te hoog is. Misschien moet ik een "aanrij-profiel" op de vloer van de aanhanger monteren? Zijn hier speciale (verstelbare) profielen voor?

post-6022-0-77681100-1434631661_thumb.jp

post-6022-0-44027800-1434631675_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...