Ga naar inhoud

Resorantie in koppelingshuis


Rob Bakker

Aanbevolen berichten

Beste forum gebruikers,

Het valt mij op dat bij bepaalde toerentallen er iets resoneert bij de koppling van mijn pinto aandrijflijn.

Als ik het kopplingspendaal een halve centimeter intrap is de resorantie verdwenen.

Is het verstandig om de kabel iets strakker af te stellen of loop ik daarmee de kans dat het druklager niet vrijloopt en snel zal zijn versleten?

Groet, Rob Bakker

Link naar reactie
Delen op andere sites

je koppelingsvork hangt los in het bellhousing aan een "palletje" om te kunnen bewegen, als dit niet tegen de spanning aan zit gesteld zal je waarschijnlijk een grote vrije slag hebben in je pedaal en hoor je idd mogelijk die vork met druklager rammelen. Ik denk dat als je de kabel wat opstelt dat het weg is, kan geen kwaad in elk geval

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bas,

De vrije slag is niet erg groot. Als ik de koppling intrap dan ontkoppelt deze in de eerste helft.

Ik weet wel dat de koppeling nog ruim voldoende dikte heeft.

Hoe zou ik het beste kunnen testen of de koppeling na te zijn afgesteld niet te strak staat?

Groet, Rob Bakker

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan de stelmoer best een paar slagen geven, zolang je maar iets vrije slag op je pedaal houdt. Ik zet de stelmoer aan de bellhousing zo vast mogelijk met de hand en dan een paar slagen met sleutel17 tot de vrije slag grotendeels uit het pedaal is. Je kunt aan de hevel de kabel voelen, als je die nog enigzins heen en weer kunt bewegen met de hand staat hij niet te strak, moeilijk uitleggen, je voelt het zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...